Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW 1 to samochód osobowy zaliczany do aut niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie samochodów premium. Produkcję BMW 1 rozpoczęto w 2004 roku. Był to najmniejszy samochód w historii niemieckiej marki od czasów modelu 700, który pojawił się na rynku na przełomie lat 50. i 60. XX wieku. BMW 1 nawiązywało pod względem rozwiązań technicznych do BMW Serii 3. W początkowych latach produkcji BMW 1 było dostępne wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Póżniej wprowadzono również ...
Powiązania: