Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Toyota Celica to klasyczny przedstawiciel samochodów sportowych zaliczany do segmentu G. Model Celica zastąpiła w ofercie japońskiego koncernu kultową Toyotę 2000 GT i była produkowana w latach 1970-2006. Przez 36 lat produkcji sprzedano blisko 7 mln egzemplarzy tego auta. Szósta generacja Toyoty Celica zadebiutowała w lutym 1993 roku. Była to przedostatnio generacja tego modelu.
Toyotę Celicę Coupe VI zbudowano na płycie podłogowej o oznaczeniu T200, która ...
Powiązania: