Wybierz typ samochodu marki Toyota CELICA Coupe (_T20_)

Zamienne części samochodowe do Toyoty Celica IV

Toyota Celica to klasyczny przedstawiciel samochodów sportowych zaliczany do segmentu G. Model Celica zastąpiła w ofercie japońskiego koncernu kultową Toyotę 2000 GT i była produkowana w latach 1970-2006. Przez 36 lat produkcji sprzedano blisko 7 mln egzemplarzy tego auta. Szósta generacja Toyoty Celica zadebiutowała w lutym 1993 roku. Była to przedostatnio generacja tego modelu.

Toyotę Celicę Coupe VI zbudowano na płycie podłogowej o oznaczeniu T200, która posłużyła również do budowy m.in. modelu Carina oraz Avensis. Ta generacja Toyoty stała się jeszcze bardziej zaokrąglona, zachowując jednocześnie bardzo wyraźną linię błotników. Charakterystyczne dla tego modelu były podwójne autonomiczne reflektory przednie.

Wnętrze Toyoty mogło się podobać. Deska rozdzielcza miała atrakcyjny wygląd, natomiast użyte materiały oraz części w Toyota Celica Coupe były dość dobrej jakości, choć nie powalały na kolana. Kabina pasażerska oferowała cztery miejsca siedzące, jednak tylko z przodu było wystarczająco dużo miejsca nad głową oraz na nogi. Jednak należy pamiętać, że Celica nie była oferowana jako auto rodzinne, lecz jako samochód o zacięciu sportowym. Na uwagę zasługują fotele, które oferowały bardzo dobre trzymanie boczne, tak ważne podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

W Toyocie Celica montowano wyłącznie silniki benzynowe. Oferowano jednostki 1.8 16V DOHC o mocy 116 KM, 2.0 16V DOHC o mocy 175 KM, 2.0 Turbo 16V DOHC o mocy 242 KM oraz silnik 2.2 16V DOHC o mocy 135 KM. Samochód mógł być wyposażony w napęd na wszystkie koła lub wyłącznie na przednią oś. Napęd przenoszony był za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej.

Japoński producent uzupełnił swoją ofertę, prezentując model Celica GT-Four z 2-litrowym silnikiem o mocy 175 KM wyposażonym w turbosprężarkę i osiągającym prędkość maksymalną 225 km/h. Niestety, spalanie tego silnika miało mało wspólnego z ekonomicznością. Jednostka potrafiła spalić około 12-14 litrów benzyny na sto kilometrów. Była to jednak najszybsza wersja Toyoty Celica w historii tego modelu. Na bazie tego samochodu powstała również wersja rajdowa startująca z powodzeniem w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata.

Produkcję Toyoty Celica VI-generacji zakończono w 1999 roku. Jej miejsce zajęła ostatnia już generacja tego modelu, którą produkowano do 2006 roku.

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.8 i 16V (AT200/ST) 7A-FE benzyna 1993.11 - 1999.11 1762 85 116
2.0 i 16V (ST202/GT) 3S-GE benzyna 1993.11 - 1999.11 1998 129 175
2.0 i 16V (ST202_) 3S-GE benzyna 1996.04 - 1999.11 1998 125 170
2.0 i Turbo 4WD (ST205) 3S-GTE benzyna 1994.02 - 1999.11 1998 178 242