Wybierz markę:
Gumy stabilizatorów w najlepszych cenach
Guma stabilizatora łączy drążek stabilizatora z nadwoziem auta lub ramą pomocniczą. Tuleje gumowe mają za zadanie wytłumić wibracje, które pochodzą od zawieszenia i tym samym wyciszyć pracę stabilizatora. Ich wybicie powoduje pojawienie się drażliwego „stukotu”, a także wyraźnie pogarsza funkcjonalność stabilizatora poprzez utratę stałego oparcia.
Awarie gum stabilizatora
Uszkodzone gumy stabilizatora nie mają dużego wpływu na jakość prowadzenia samochodu. Poza denerwującymi, uporczywymi dźwiękami nie grozi kierowcy nic strasznego. Niestety, dźwięk jest na tyle dokuczliwy, że dla niektórych jazda staje się prawdziwą udręką. Na szczęście gumy stabilizatora nie są drogie, dlatego warto zainwestować i kupić nowe, tym bardziej, że ich montaż nie powinien sprawić nikomu trudności.
Wymiana gum stabilizatora
Na polskich, dziurawych drogach gumy stabilizatora ulegają stosunkowo szybkiego zużyciu. Zużyte gumy dadzą o sobie znać przez uciążliwe skrzypienie lub donośne stuki w zawieszeniu. Decydując się na wymianę, pamiętajmy by skorzystać z ofert zaufanych producentów. Proces wymiany rozpoczyna się od uniesienia samochodu. Następnie należy odkręcić śruby mocujące obejmy, a po ich demontażu, wyjąć gumowe tuleje. Zdarza się, że z powodu korozji pojawią się trudności w odkręceniu śrub obejm. Wówczas zaleca się ich rozcięcie oraz nawiercenie otworów i ponowne nagwintowanie. Niestety, w takim przypadku stosunkowo prosta czynność wymiany gum stabilizatora wyraźnie się wydłuża. Montaż nowych gum stabilizatora przebiega w odwrotnej kolejności.
Bogata oferta gum stabilizatora sklepu internetowego iParts.pl to cała gama produktów do praktycznie każdej marki samochodu. Posiadamy gumy stabilizatora najlepszych, renomowanych producentów, między innymi takich jak Febi Bilstein, Vaico, Meyle, Swag, Birth i Lemforder.
Wszystkie oferowane przez nas gumy stabilizatora są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy).
Aby wybrać odpowiednią gumę stabilizatora do swojego auta, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Belka skrętna - zobacz co musisz o niej wiedzieć
- Zawieszenie wielowahaczowe
- Stuki w zawieszeniu. Co jest najczęstszą przyczyną ich pojawiania się? Jak możecie je sami zdiagnozować?
- Podstawowe typy zawieszenia samochodowego. Które z nich najczęściej wykorzystywane są w naszych samochodach?
- Kompleksowa obsługa zawieszenia - gdzie szukać części?
- Zawieszenie samochodu: wahacze, tuleje, sworznie i łączniki stabilizatora
- Łożysko koła, piasta - objawy awarii i wymiana
FAQ
Koszt wykonania wymiany tulejek gumy stabilizatora waha się w granicach od 15 do 150 zł. Średni koszt takiej usługi to 55 zł.
Ostateczna cena wymiany zależy od wielu czynników, w tym m.in. od marki i modelu samochodu, poziomu skomplikowania całej operacji, a także od lokalizacji podzespołów wymagających wymiany lub naprawy. Do końcowej ceny realizacji usługi należy doliczyć również ewentualne części zamienne, które muszą zostać zamówione.
Gumy drążka stabilizatora, czyli tzw. tuleje, należy dokładnie dobierać do średnicy drążka oraz jego faktycznego zużycia. Trzeba przede wszystkim zmierzyć drążek bezpośrednio w tym miejscu, w którym przychodzi guma. Jeżeli jest tam o wiele bardziej wyrobiony, wówczas można zastosować gumy o mniejszej średnicy.
Klasycznym objawem zużycia łączników stabilizatora są charakterystyczne odgłosy stukania, skrzypienia lub piszczenia dochodzące z okolic kół. Są one szczególnie słyszalne podczas jazdy po nierównościach, nawet przy małej prędkości. Innym objawem zużycia tulei jest pogorszenie właściwości jezdnych, co jest wywołane luzami na łącznikach. Zużycie gum stabilizatorów jest przyczyna zmniejszenia skuteczności działania stabilizatorów poprzecznych. Jest to proces powolny i stopniowy, lecz systematyczny, który niekiedy trudno jest powiązać ze zużyciem łącznika stabilizatora. Dłuższa jazda ze zużytymi łącznikami stabilizatora jest nie tylko niebezpieczna, ale również bezpośrednio wpływa na uszkodzenia innych elementów zawieszenia, w tym samego stabilizatora.
Gumy stabilizatora, czyli inaczej tuleje stabilizatora, są odpowiedzialne za utrzymanie drążka stabilizatora w miejscu, a także pomagają w tłumieniu drgań. Nie ulega więc wątpliwości, że są one bardzo ważnymi elementami całego układu zawieszenia. Tuleje stabilizatorów mają kluczowy wpływ na komfort jazdy samochodem. Uszkodzone, generują uciążliwe wibracje oraz hałas dobiegający z zawieszenia.
Gum stabilizatora nie należy smarować żadnym smarem. To właśnie nieodpowiedzialne smarowanie wynikające z niewiedzy lub podszeptów niekompetentnych osób powoduje, że po pewnym czasie gumy zaczynają skrzypieć (smar się wyciera, a guma z racji zmniejszonego tarcia zaczyna się obracać na drążku). Co dziwne, nadal wielu mechaników smaruje gumy, ponieważ łatwiej jest dla nich w ten sposób naciągnąć je na stabilizatory. Kolosalny błąd!