Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Opel Insignia to typowy przedstawiciel samochodów klasy średniej (segment D), który pojawił się na światowym rynku motoryzacyjnym w 2008 roku jako następca dwóch modeli koncernu Opel AG, a więc Vectry oraz Signum. Nazwę „Insignia” zaczerpnięto z języka łacińskiego od słowa „insigne”, które oznaczało godło, herb lub klejnot. Samochód oferowano w trzech wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowt sedan, 5-drzwiowy liftback oraz jako 5-drzwiowe kombi. Pojawiła się również uterenowiona wersja kombi, pod ...
Powiązania: