Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy CORTECO CORTECO
Mechanizm różnicowy FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Mechanizm różnicowy ELRING ELRING
Mechanizm różnicowy FA1 FA1
Mechanizm różnicowy FEBEST FEBEST
Mechanizm różnicowy REINZ REINZ
Mechanizm różnicowy TEDGUM TEDGUM
Mechanizm różnicowy VAICO VAICO
Mechanizm różnicowy NTY NTY
Mechanizm różnicowy GSP GSP
Mechanizm różnicowy TOPRAN TOPRAN
Mechanizm różnicowy AUTOMEGA AUTOMEGA
Mechanizm różnicowy JP GROUP JP GROUP
Mechanizm różnicowy VIKA VIKA
Mechanizm różnicowy MAXGEAR MAXGEAR
Mechanizm różnicowy SKF SKF
Mechanizm różnicowy SWAG SWAG
Mechanizm różnicowy BG AUTOMOTIVE LTD. BG AUTOMOTIVE LTD.
Mechanizm różnicowy BORSEHUNG BORSEHUNG
Mechanizm różnicowy JPN JPN
Mechanizm różnicowy KRAFT AUTOMOTIVE KRAFT AUTOMOTIVE
Mechanizm różnicowy MEYLE MEYLE
Mechanizm różnicowy OYODO OYODO
Mechanizm różnicowy SASIC SASIC
Mechanizm różnicowy ACKOJA ACKOJA
Mechanizm różnicowy AJUSA AJUSA
Mechanizm różnicowy AKRON-MALÒ AKRON-MALÒ
Mechanizm różnicowy ASHIKA ASHIKA
Mechanizm różnicowy BGA BGA
Mechanizm różnicowy BIRTH BIRTH
Mechanizm różnicowy BLUE PRINT BLUE PRINT
Mechanizm różnicowy BTA BTA
Mechanizm różnicowy BUGIAD BUGIAD
Mechanizm różnicowy CEVAM CEVAM
Mechanizm różnicowy DENCKERMANN DENCKERMANN
Mechanizm różnicowy DR.MOTOR AUTOMOTIVE DR.MOTOR AUTOMOTIVE
Mechanizm różnicowy DT DT
Mechanizm różnicowy DYS DYS
Mechanizm różnicowy ERA BENELUX ERA BENELUX
Mechanizm różnicowy ET ENGINETEAM ET ENGINETEAM
Mechanizm różnicowy FAST FAST
Mechanizm różnicowy GOETZE GOETZE
Mechanizm różnicowy HART HART
Mechanizm różnicowy IPARTS IPARTS
Mechanizm różnicowy IPD IPD
Mechanizm różnicowy JAPANPARTS JAPANPARTS
Mechanizm różnicowy JAPKO JAPKO
Mechanizm różnicowy LEMFÖRDER LEMFÖRDER
Mechanizm różnicowy LUK LUK
Mechanizm różnicowy MAL? MAL?
Mechanizm różnicowy MAPCO MAPCO
Mechanizm różnicowy MASTER-SPORT GERMANY MASTER-SPORT GERMANY
Mechanizm różnicowy MASTER-SPORT MASTER-SPORT
Mechanizm różnicowy METALCAUCHO METALCAUCHO
Mechanizm różnicowy METZGER METZGER
Mechanizm różnicowy MUSASHI MUSASHI
Mechanizm różnicowy NPS NPS
Mechanizm różnicowy OEM OEM
Mechanizm różnicowy OPTIMAL OPTIMAL
Mechanizm różnicowy ORIGINAL IMPERIUM ORIGINAL IMPERIUM
Mechanizm różnicowy PASCAL PASCAL
Mechanizm różnicowy PAYEN PAYEN
Mechanizm różnicowy QFIX QFIX
Mechanizm różnicowy QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Mechanizm różnicowy SOG SOG
Mechanizm różnicowy STONE-JAPAN STONE-JAPAN
Mechanizm różnicowy TRISCAN TRISCAN
Mechanizm różnicowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Mechanizm różnicowy VEMA VEMA
Mechanizm różnicowy YAMATO YAMATO
OŚ PRZEDNIA

Lokalizacja w aucie:

OŚ PRZEDNIA

OŚ TYLNA

Lokalizacja w aucie:

OŚ TYLNA

2364 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
KRAFT AUTOMOTIVE
0 (0)
Kod produktu:
1151628
niedostępny
0 (0)
Producent części:
KRAFT AUTOMOTIVE
Kod:
1151628
Wysokość [mm]:  9,5
Średnica wewnętrzna [mm]:  36
Średnica zewnętrzna [mm]:  54
Numer produkcyjny:  1151628
Do 100 dni na zwrot
TEDGUM
0 (0)
Kod produktu:
00441240
niedostępny
0 (0)
Producent części:
TEDGUM
Kod:
00441240
Ilość na oś:  2
Lokalizacja w aucie:  Z przodu
Do 100 dni na zwrot
DR.MOTOR AUTOMOTIVE
0 (0)
Kod produktu:
DRM02173
niedostępny
0 (0)
Producent części:
DR.MOTOR AUTOMOTIVE
Kod:
DRM02173
Wysokość [mm]:  11,3
Średnica wewnętrzna [mm]:  29,9
Średnica zewnętrzna [mm]:  47
Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału:  ASW
Do 100 dni na zwrot
OYODO
0 (0)
Kod produktu:
50K7006-OYO
niedostępny
0 (0)
Producent części:
OYODO
Kod:
50K7006-OYO
Lokalizacja w aucie:  Oś tylna
Lokalizacja w aucie:  Zewnętrzny
Lokalizacja w aucie:  Z prawej
Lokalizacja w aucie:  Z przodu
Lokalizacja w aucie:  Z lewej
Do 100 dni na zwrot
METZGER
0 (0)
Kod produktu:
8030065
niedostępny
0 (0)
Producent części:
METZGER
Kod:
8030065
Do 100 dni na zwrot
BIRTH
0 (0)
Kod produktu:
20083
niedostępny
0 (0)
Producent części:
BIRTH
Kod:
20083
Do 100 dni na zwrot
IPD
0 (0)
Kod produktu:
45-6027
niedostępny
0 (0)
Producent części:
IPD
Kod:
45-6027
Do 100 dni na zwrot
IPD
0 (0)
Kod produktu:
34-3005
niedostępny
0 (0)
Producent części:
IPD
Kod:
34-3005
Lokalizacja w aucie:  Oś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła:  26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.:  42
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]:  60
Długość [mm]:  135,5
Do 100 dni na zwrot
IPD
0 (0)
Kod produktu:
34-3007
niedostępny
0 (0)
Producent części:
IPD
Kod:
34-3007
Uzębienie zewnętrzne od strony koła:  37
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]:  60
Długość [mm]:  322
Do 100 dni na zwrot
IPD
0 (0)
Kod produktu:
34-3008
niedostępny
0 (0)
Producent części:
IPD
Kod:
34-3008
Lokalizacja w aucie:  Oś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła:  42
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.:  42
Długość [mm]:  135
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]:  60
Wymiar gwintu:  M8x93.6
Długość 2 [mm]:  45
Do 100 dni na zwrot
IPD
0 (0)
Kod produktu:
34-3010
niedostępny
0 (0)
Producent części:
IPD
Kod:
34-3010
Lokalizacja w aucie:  Oś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła:  26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.:  42
Długość [mm]:  144
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]:  60
Wymiar gwintu:  M8x93.6
Długość 2 [mm]:  53,5
Do 100 dni na zwrot
AKRON-MALÒ
0 (0)
Kod produktu:
1184PAC
niedostępny
0 (0)
Producent części:
AKRON-MALÒ
Kod:
1184PAC
Lokalizacja w aucie:  Oś tylna
Wysokość 1 [mm]:  16
Wysokość 2 [mm]:  7
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm]:  35
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  57
Średnica zewnętrzna 2 [mm]:  54
Do 100 dni na zwrot
AKRON-MALÒ
0 (0)
Kod produktu:
11727
niedostępny
0 (0)
Producent części:
AKRON-MALÒ
Kod:
11727
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  50
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  65
Wysokość 1 [mm]:  9,75
Materiał:  NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa:  Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu:  Gwint zmienny
Wysokość 2 [mm]:  10
Do 100 dni na zwrot
AKRON-MALÒ
0 (0)
Kod produktu:
1001PI
niedostępny
0 (0)
Producent części:
AKRON-MALÒ
Kod:
1001PI
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  37
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  62
Wysokość 1 [mm]:  12,5
Materiał:  NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
AKRON-MALÒ
0 (0)
Kod produktu:
1032PRDA
niedostępny
0 (0)
Producent części:
AKRON-MALÒ
Kod:
1032PRDA
Ochrona przeciwpyłowa:  Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  34
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  54
Wysokość 1 [mm]:  9
Wysokość 2 [mm]:  15,5
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Lokalizacja w aucie:  Os napędowa
Do 100 dni na zwrot
AKRON-MALÒ
0 (0)
Kod produktu:
11560
niedostępny
0 (0)
Producent części:
AKRON-MALÒ
Kod:
11560
Dla numeru OE:  40004240
Ochrona przeciwpyłowa:  Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Średnica wewnętrzna [mm]:  30
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  30
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  42
Wysokość 1 [mm]:  7
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
AKRON-MALÒ
0 (0)
Kod produktu:
747PIFL
niedostępny
0 (0)
Producent części:
AKRON-MALÒ
Kod:
747PIFL
Średnica wewnętrzna [mm]:  35
Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
Średnica zewnętrzna [mm]:  55
Wysokość [mm]:  15
Do 100 dni na zwrot
AKRON-MALÒ
0 (0)
Kod produktu:
757P
niedostępny
0 (0)
Producent części:
AKRON-MALÒ
Kod:
757P
Średnica wewnętrzna [mm]:  70
Średnica zewnętrzna [mm]:  90
Lokalizacja w aucie:  Oś tylna strona lewa
Lokalizacja w aucie:  Oś przednia
Materiał:  NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
AKRON-MALÒ
0 (0)
Kod produktu:
999PIAC
niedostępny
0 (0)
Producent części:
AKRON-MALÒ
Kod:
999PIAC
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  32
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  65
Wysokość 1 [mm]:  12
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Średnica zewnętrzna [mm]:  65
Do 100 dni na zwrot
AKRON-MALÒ
0 (0)
Kod produktu:
670PRDF
niedostępny
0 (0)
Producent części:
AKRON-MALÒ
Kod:
670PRDF
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  32
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  50
Wysokość 1 [mm]:  10
Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa:  Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
Do 100 dni na zwrot
CEVAM
0 (0)
Kod produktu:
1235
niedostępny
0 (0)
Producent części:
CEVAM
Kod:
1235
Średnica wewnętrzna [mm]:  29,85
Średnica zewnętrzna [mm]:  47,00
Grubość [mm]:  11,30
Lokalizacja w aucie:  Oś przednia, z prawej
Do 100 dni na zwrot
CEVAM
0 (0)
Kod produktu:
1237
niedostępny
0 (0)
Producent części:
CEVAM
Kod:
1237
Średnica wewnętrzna [mm]:  40,00
Średnica zewnętrzna [mm]:  58,00
Grubość [mm]:  11,30
Lokalizacja w aucie:  Oś przednia, z lewej strony
Do 100 dni na zwrot
MAXGEAR
0 (0)
Kod produktu:
49-2055
niedostępny
0 (0)
Producent części:
MAXGEAR
Kod:
49-2055
Lokalizacja w aucie:  Oś tylna
Do 100 dni na zwrot
BGA
0 (0)
Kod produktu:
OS1401
niedostępny
0 (0)
Producent części:
BGA
Kod:
OS1401
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  29.8
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  47
Szerokość 1 [mm]:  11.3
Do 100 dni na zwrot

Opinie klientów

wiesiekj
Pierścień uszczelniający wału różnicowego CORTECO 01033808B
5.0
Dodano: 2023-12-28
Pierścień uszczelniający wału różnicowego CORTECO 01033808B
Po prostu działa(uszczelnia)
bolenie
Pierścień uszczelniający wału różnicowego CORTECO 19035132B
5.0
Dodano: 2022-02-08
Pierścień uszczelniający wału różnicowego CORTECO 19035132B
Po kilku dniach wszystko OK. Zobaczymy po kilku latach.
Beniamin
Pierścień uszczelniający CORTECO 01034065B
3.0
Dodano: 2018-11-19
Pierścień uszczelniający CORTECO 01034065B
Uszczelniacze pasują do manualnych skrzyń z oznaczeniem M66 (6 biegów), między innymi do Volvo V70 (III) D3, D5 oraz ich odpowiedników w Fordach Mondeo mk4.

Dyferencjał, czyli mechanizm różnicowy w aucie

Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.

Mechanizm różnicowy w samochodzie

Termin "dyferencjał" został zaczerpnięty od słowa dyferencja, czyli różnica. Mechanizm różnicowy nie jest wynalazkiem nowożytnym, a tym bardziej rozwiązaniem stworzonym wraz z rozwojem współczesnej motoryzacji. Według przekazów historycznych, dyfer pojawił się już przed wiekami, a jego autorami byli Chińczycy.

Głównym założeniem mechanizmu różnicowego jest umożliwienie samochodom sprawne pokonywanie zakrętów. Na osi napędzanej, w momencie, gdy auto pokonuje zakręt, koło zewnętrzne ma do przejechania o wiele dłuższa drogę niż koło od wewnętrznej strony. W rezultacie koło zewnętrzne musi obracać się szybciej niż to po stronie wewnętrznej. Mechanizm różnicowy w samochodzie powoduje, że oba koła nie obracają się z tą samą prędkością, a tym samym jedno z nich na osi napędzanej nie ślizga się po nawierzchni drogi. Ponadto zapobiega on powstawaniu niepożądanych naprężeń w układzie napędowym, co w konsekwencji prowadziłoby do częstych awarii, zwiększonego zużycia paliwa oraz szybkiego niszczenia ogumienia.

Budowa dyferencjału

Przekładnia różnicowa jest zbudowana z kilku stożkowych kół zębatych, umieszczonych w wirującej obudowie, a ta z kolei jest połączona z kołem talerzowym. Przeniesienie momentu obrotowego z przekładni oraz silnika na koła napędzane ma miejsce w chwili, gdy tzw. wałek atakujący napędza koła talerzowe za pośrednictwem specjalnej przekładni hipoidalnej.

W mechanizmach różnicowych montowanych w autach z napędem na przednią oś, koło talerzowe jest wyposażone w zęby proste lub skośne, zlokalizowane na zewnętrznym obwodzie wałka. Jest to opcja o wiele prostsza oraz tańsza zarówno w produkcji, jak i eksploatacji. W samochodach tylnonapędowych dyfer jest schowany w specjalnej metalowej obudowie, w charakterystycznym elemencie zawieszenia zwanym tylnym mostem. To rozwiązanie posiada krzyżak, na którym zamontowane zostały koła zębate, czyli satelity. Nazwa wzięła się ze sposobu, w jaki krążą one wokół tego elementu, powodując obrót kół zębatych, a w rezultacie przekazując napęd na koła samochodu. W momencie, gdy koła zaczynają obracać się z różną prędkością, wówczas satelity kręcą się dodatkowo na ramionach krzyżaka.

Mechanizm różnicowy to w zasadzie trwały element samochodu, pod warunkiem, że jest właściwie eksploatowany.

Popularni producenci przekładni różnicowych

  • Topran
  • LuK
  • Corteco
  • Elring
  • MaxGear
  • Vaico
  • Febi Bilstein

Sklep iParts.pl to bogaty wybór przekładni różnicowych zarówno do przednio-, jak i tylnonapędowych aut. Dostępny mechanizmy różnicowe są fabrycznie nowe i pochodzą wyłącznie od sprawdzonych i godnych zaufania producentów elementów zawieszenia samochodowego. To najlepsza relacja ceny do jakości.

W iParts.pl kupisz trwały mechanizm różnicowy w doskonałej cenie rynkowej z gwarancją producencką. Zapewniamy profesjonalna obsługę, fachową pomoc techniczną oraz szybką realizację zamówienia.

Powiązania:

Porady z kategorii: Mechanizm różnicowy

Awaria mechanizmu różnicowego. Objawy uszkodzenia dyferencjału, najczęstsze usterki

Jak rozpoznać uszkodzenie mechanizmu różnicowego? Jakie objaw daje awaria dyferencjału?

Mechanizm różnicowy to w większości aut podzespół wyróżniający się naprawdę sporą wytrzymałością. Mimo to nawet on nie jest w stanie wytrzymać „zajeżdżania” auta na wszelkie możliwe sposoby. Jak możecie rozpoznać uszkodzenie dyferencjału?

czytaj więcej >
Olej w dyferencjale, w mechanizmie różnicowym. Kiedy i jak wymienić? Na co zwrócić uwagę?

Jak należy postępować z olejem w dyferencjale? Czy, jak i kiedy należy wymieniać olej w mechanizmie różnicowym?

W tylnonapędowych samochodach z lat 80., 90, a nawet młodszych, mamy do czynienia z przekładnią różnicową, czyli tzw. dyferencjałem. W dyferencjale tym znajduje się olej, który zdaniem wielu producentów aut nie podlega obowiązkowi wymiany. Czy to prawda?

czytaj więcej >

Najczęściej zadawane pytania

Co to jest mechanizm różnicowy?

Mechanizm różnicowy jest rozbudowanym układem kół zębatych, dzięki któremu koła naszego samochodu nie są ze sobą na stałe sprzęgnięte. Dzięki temu zastosowaniu każde koło może poruszać się z inną prędkością, dostosowaną do dystansu pokonywanego przez nie w zakręcie. Przekłada się to na jakość prowadzenia samochodu, a także jego stabilność oraz brak ryzyka zerwania przyczepności podczas pokonywania zakrętu. Mechanizm różnicowy jest więc jednym z najważniejszych elementów układu przeniesienia napędu, które można znaleźć w samochodzie. Mechanizm różnicowy często nazywany jest również dyferencjałem.

Gdzie stosuje się mechanizm różnicowy?

Mechanizm różnicowy jest nierozłącznym elementem każdego układu napędowego. Jako osobny, niezależny od skrzyni biegów podzespół, jest wykorzystywany w samochodach, które mają napęd na tylną oś lub wszystkie cztery koła. Mechanizm różnicowy najczęściej przyjmuje formę niedużej skrzynki znajdującej się na napędzanej osi. Jego wygląd jest bardzo charakterystyczny i łatwo go znaleźć oglądając pojazd od spodu. Mechanizm różnicowy znajduje zastosowanie zarówno w samochodach osobowych, terenowych, jak i dostawczych.

Jakie są objawy uszkodzonego mechanizmu różnicowego?

Objawów uszkodzenia mechanizmu różnicowego może być przynajmniej kilka. Wiele zależy od tego, który element układu został uszkodzony, jaka jest przyczyna oraz efekt usterki. Bardzo często efektem usterki dyferencjału jest charakterystyczne wycie, które jest słyszalne podczas jazdy. Problemy mogą objawiać się również przez powstawanie różnego rodzaju drgań oraz stuków, które również objawiają się, kiedy samochód jest w ruchu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, w kontekście prawidłowego działania dyferencjału, warto udać się do pobliskiego serwisu, celem jego kompleksowej diagnostyki.

Ile kosztują części mechanizmu różnicowego?

Koszt całego mechanizmu różnicowego jest przeważnie bardzo wysoki. Jest to jednak element, który składa się z wielu części oraz podzespołów, które można wymieniać lub regenerować pojedynczo. Ceny różnego rodzaju uszczelnień oraz pojedynczych elementów układu, zaczynają się już od kilkunastu złotych. Dokładna kwota zależna jest oczywiście od modelu samochodu, do którego dany element jest przeznaczony, a także od producenta samej części zamiennej. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo dziesiątki produktów, które dostępne są w bardzo korzystnych cenach.

Czy da się samodzielnie naprawić mechanizm różnicowy?

Samodzielna naprawa mechanizmu różnicowego może być zadaniem bardzo trudnym. Jest to bardzo zaawansowany i rozbudowany układ, którego serwisowanie wymaga szerokiej i praktycznej wiedzy z zakresu mechaniki, a także zastosowania specjalistycznych narzędzi. Właśnie dlatego dużo lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług specjalistycznego warsztatu, który fachowo zajmie się wymianą lub naprawą mechanizmu różnicowego, który znajduje się w naszym pojeździe.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze