Części Honda CR-V

Honda CR-V

Honda CR-V to kompaktowy crossover SUV zaliczany do samochodów osobowych segmentu I. Auto produkowane od 1996 roku przez japoński koncern Honda Motor Company powstało na bazie słynnego modelu Civic. Hoda CR-V to pierwszy samochód Japończyków, który miał zamieszać na rynku aut terenowych. Plan Hondy sprawdził się w stu procentach. Model CR-V okazał się dużym sukcesem rynkowym. Dotychczas wyprodukowano ponad 5 milionów egzemplarzy tego auta. Nazwa „CR-V” to skrót od Compact Recreational Vehicle (Kompaktowy Samochód Turystyczny) lub Comfort Runabout Vehicle (Komfortowy Mały Samochód). Od 207 roku produkowana jest już piąta generacja Hondy CR-V, która zaliczana jest do samochodów klasy średniej SUV.

Honda CR-V I (1995-2001)

Honda CR-V IPremiera Hondy CR-V odbyła się w 1995 roku w Tokio podczas tamtejszych targów samochodowych. Model CR-V, będący przedstawicielem aut typu soft roader, powstał jako uterenowiona wersja Hondy Civic VI. Samochód w krótkim czasie stał się sprzedażowym bestsellerem, szczególnie w Europie. Za projekt nowej terenowej Hondy odpowiadał Hiroyuki Kawase. Samochód był sprzedawany jedynie jako 5-drzwiowy SUV.

Jak na terenowe aut przystało, Honda CR-V I została zaopatrzona w koło zapasowe zamontowane na klapie bagażnika, która otwierała się na bok. Samochód otrzymał również samonośną konstrukcję nadwozia oraz odpowiedni prześwit. Co dziwne, tylko w opcji samochód był dostępny w wersji z napędem na cztery koła (Real Time Four-Wheel Drive System). Napęd ten załączał się w sposób automatyczny, jedynie gdy przednia oś auta traciła swoją przyczepność.

Japoński producent zaoferował kupującym jedynie dwie wersje wyposażenia (EX oraz LX). W zależności od pakietu Honda CR-V mogła posiadać m.in. dwie poduszki powietrzne, ABS, EBD, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, spryskiwacze reflektorów czy też system nawigacji satelitarnej. Jak na ówczesne czasy, zastosowane materiały wykończeniowe oraz części w Honda CR-V I były na wystarczającym poziomie jakościowym.

Japoński samochód wyposażono jedynie w 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2.0 l, który generował moc 126 KM. Po przeprowadzeniu face liftingu auta w 1999 roku moc jednostki napędowej wzrosła do 147 KM. Silnik mógł współpracować z 4-biegową skrzynią automatyczną lub 5-stopniową przekładnią manualną.

Naturalnymi konkurentami rynkowymi dla Hondy CR-V I były m.in. Kia Sportage, Land Rover, Subaru Forester czy też Toyota RAV4.

Części Honda CR-V 1:

Honda CR-V II (2001-2006)

Honda CR-V IIDruga generacja Hondy CR-V, której produkcję rozpoczęto w 2002 roku, różniła się diametralnie od swojej poprzedniczki. Jedynym wspólnym mianownikiem łączącym obie generacje Hondy stanowiła płyta podłogowa pochodząca od modelu Civic VII. Projektantem nowej wersji CR-V został Mitsuhiro Honda.

Ogólny kształt samochodu nawiązuje do pierwszej generacji CR-V, jednak zyskał bardziej opływowe linie. Zarówno z przodu, jak i z tyłu pojawiły się duże reflektory, które w przedniej części auta płynnie zachodzą z błotników w zderzak, natomiast z tyłu lampy rozciągnięto niemal do samego dachu.

Honda CR-V II to duży samochód zapewniający odpowiednią ilość miejsca w środku. Użyto materiałów oraz części w Honda CR-V 2 o dobrej jakości i w miarę odpowiednio spasowanych. Na desce rozdzielczej pojawiło się czerwone podświetlenie zegarów. Producent zaproponował dwie wersje wyposażenia: LS oraz ES. W zależności od zakupionego pakietu kierowca mógł wyposażyć swój samochód m.in. w 4 poduszki powietrzne, ABS, system kontroli trakcji, elektryczne szyby oraz lusterka, klimatyzację manualną lub automatyczną czy też półskórzaną tapicerkę.

Jeżeli chodzi o dostępną gamę silnikową, to niewiele się zmieniło od pierwszej generacji CR-V. Zaoferowano kupującym dwa silniki benzynowe 2.0 i-VTEC o mocy 150 KM oraz 2.4 i-VTEC o mocy 160 KM. Dostępna była również jednostka wysokoprężna 2.2 i-CDTi o mocy 140 KM. Przedni napęd był obsługiwany przez 5- i 6-biegową skrzynię manualną lub 4- i 5-stopniową przekładnię automatyczną.

Honda CR-V 2 to ostatni model japońskiego koncernu produkowany z odchylaną klapą bagażnika oraz ostatnia wersja tej serii podążającą za koncepcją samochodu typu SUV. Kolejne generacje otrzymały od swoich konstruktorów bardziej drogowy charakter.

W 2002 roku Honda CR-V została wybrana w plebiscycie magazynu „Car and Drive” najlepszym małym SUV-em.

Części Honda CR-V 2:

Honda CR-V III (2006-2011)

Honda CR-V IIITrzecia odsłona Hondy CR-V zadebiutowała na rynku w 2006 roku podczas paryskiego salonu samochodowego. Tym razem projektem nowej Hondy zajął się Daisuke Sawai. Auto zbudowano na płycie podłogowej pożyczonej od modelu Civic VIII. Ówczesna ogromna konkurencja na rynku SUV-ów sprawiła, że Japończycy jeszcze bardziej podnieśli poprzeczkę, rezygnując w dużej części z terenowych właściwości Hondy na rzecz bardziej drogowych cech.

Honda została poszerzona oraz skrócona w porównaniu do II-generacji. Zmieniono system otwierania klapy bagażnika, która w tej generacji podnosi się go góry. Zniknęło również koło zapasowe znajdujące się wcześniej na klapie auta. Konstruktorzy umieścili je pod podłogą bagażnika. Nowością w tym modelu były wbudowane w lusterka zewnętrzne kierunkowskazy. Ogólnie rzecz biorąc, nowa Honda bardziej przypomina zwykłą osobówkę o sportowym zacięciu niż uterenowiony SUV.

Honda CR-V III zaproponowała użytkownikom dość luksusowe wnętrze. Zastosowane materiały wykończeniowe oraz części w Honda CR-V 3 były naprawdę bardzo dobrej jakości. Na uwagę zasługują wygodne i dobrze wyprofilowane fotele, które zapewniają odpowiednie trzymanie boczne. Samochód wyposażono w liczne, praktyczne i pojemne schowki, półki oraz kieszenie, natomiast płaska podłoga zapewnia sporo nieograniczonego miejsca na nogi.

Tym razem japoński koncern zaproponował dla swojego modelu auta aż 7 wersji wyposażenia (S, Comfort, Elegance, Elegance Lifestyle, Executive, Executive Navi oraz Taxi). W zależności od wersji lista dostępnego wyposażenia mogła zrobić wrażenie nawet na najbardziej wymagających kierowcach. Dość ciekawym rozwiązaniem jest pakiet Taxi wprowadzony w 2008 roku w Niemczech specjalnie dla taksówkarzy.

W Hondzie CR-V III montowano silniki benzynowe 2.0 i-VTEC R4 o mocy 150 KM oraz 2.4 i-VTEC R4 o mocy 183 KM, a także jednostki wysokoprężne 2.2 i-CDTi R4 o mocy 140 KM oraz 2.2 i-DTEC R4 o mocy 150 KM. Współpracowały z nimi 5-biegowa przekładnia automatyczna oraz 6-biegowa skrzynia manualna.

Części Honda CR-V 3:

Honda CR-V IV (2011-2018)

Honda CR-V IVPremiera czwartej generacji Hondy CR-V miała miejsce w Los Angeles w 2011 roku. Zaprojektowaniem samochodu zajął się Manabu Konaka. Premierę tej generacji Hondy poprzedziła prezentacja prototypu CR-V Concept, która była bezpośrednią zapowiedzią pojawienia się nowej produkcyjnej wersji tego znanego już na rynku SUV-a.  Honda CR-V IV została zbudowana na nieco zmodernizowanej płycie podłogowej swojej poprzedniczki.

Nowa Honda to tak naprawdę rozwinięta koncepcja konstrukcyjna zapożyczona z trzeciej generacji auta o bardziej dynamicznej i agresywnej stylistyce. Samochód otrzymał elektroniczny system napędu, który zastąpił stosowany w poprzednich wersjach układ oparty na hydraulicznie aktywowanej pompie.

Producent zaoferował aż 10 wersji wyposażenia, w tym dwa pakiety specjalne: Black Edition oraz Black&White. W standardowym wyposażeniu Hondy znalazły się m.in.: funkcja ECON oraz system Eco Assist, który pomaga kierowcy wybrać najbardziej ekologiczny, w tym również ekonomiczny tryb jazdy. Zastosowane materiały wykończeniowe oraz części w Honda CR-V 4 to już najwyższa, światowa półka. Lista dostępnego wyposażenia dodatkowego zawiera praktycznie wszystko, czego można sobie zażyczyć zarówno pod kątem bezpieczeństwa, jak i komfortu podróżowania.   

Pod maską nowej Hondy montowano silniki benzynowe 2.0 i-VTEC o mocy 155 KM oraz 2.4 i-VTEC o mocy 183 KM, a także jednostki wysokoprężne 1.6 i-DTEC o mocy 120 i 160 KM, oraz silnik 2.2 i-DTEC o mocy 150 KM. Napęd na przednią oś jest przenoszony za pomocą 5- i 9-biegowej skrzyni automatycznej oraz 6-stopniowej przekładni manualnej. Dostępna jest również bezstopniowa przekładnia CVT.

Części Honda CR-V 4:

Honda CR-V V (od 2018 roku)

Honda CR-V VOficjalna premiera europejskiej wersji Hondy CR-V piątej generacji miała miejsce w marcu 2018 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych. Stylistycznie samochód bardzo się zmienił. Wprowadzono zupełnie nową deskę rozdzielczą z centralnie zamontowanym 7-calowym ekranem dotykowym oraz systemem multimedialnym Honda Link. W Hondzie zamontowano również po raz pierwszy w historii system przymykania atrapy chłodnicy, który ma wpływać na lepsze właściwości aerodynamiczne auta (Automatic Shutter Grille System).

Na rynek europejski wypuszczono Hondę CR-V 5 z dwoma silnikami benzynowymi 1.5 VTEC Turbo o mocy 193 KM oraz 2.4 i-VTEC o mocy 188 KM, a także wersję hybrydową wyposażoną w 2-litrowy silnik benzynowy wspomagany przez jednostkę elektryczną i-MMD. Z dostępnymi silnikami współpracuje bezstopniowa skrzynia CVT oraz 9-biegowa przekładnia automatyczna.

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Hondy CR-V