Płyny AdBlue

Znaleziono produktów: 20
Sortuj:
Widok:   
z 1

20,00 z VAT
Kod: ADBLUE5NOXY Producent części: NOXY
Wysyłka od ręki!

23,00 z VAT
Kod: ADBLUE5NOXYLEJEK Producent części: NOXY

24,00 z VAT
Kod: ADBLUE1ERC Producent części: ATAS

31,00 z VAT
Kod: ADBLUE10NOXY Producent części: NOXY

57,00 z VAT
Kod: ADBLUE20NOXY Producent części: NOXY

63,00 z VAT
Kod: ADBLUE20BT70U Producent części: NOXY

73,00 z VAT
Kod: ADBLUE18NOXY Producent części: INTERGLOBAL

85,00 z VAT
Kod: ADBLUE5VW Producent części: OEM

7,00 z VAT
Kod: ADBLUE1NOXY Producent części: NOXY

21,00 z VAT
Kod: ADBLUE15BT97U Producent części: NOXY

28,00 z VAT
Kod: ADBLUE10NOXY Producent części: INTERGLOBAL

30,00 z VAT
Kod: ADBLUE1 Producent części: VAICO

37,00 z VAT
Kod: ADBLUE10VW Producent części: OEM

44,00 z VAT
Kod: ADBLUE5 Producent części: VAICO

52,00 z VAT
Kod: ADBLUE10 Producent części: VAICO

78,00 z VAT
Kod: ADBLUE30NOXY Producent części: INTERGLOBAL

669,00 z VAT
Kod: ADBLUEPOMPA Producent części: VAICO

Czym są płyny AdBlue?

Płyn AdBlue

AdBlue to handlowa, szeroko przyjęta nazwa stosowanego w motoryzacji wodnego roztworu mocznika. Preparat AdBlue posiada bardzo prostą recepturę, gdyż w jego skład wchodzą jedynie dwie substancje: woda i mocznik. Kluczem do właściwego działania płynów AdBlue jest prawidłowa proporca obu składników, która wynosi: 32,5% mocznika oraz 67,5% wody demineralizowanej.

Jak działają dodatki AdBlue?

Zastosowany zgodnie z przeznaczenie dodatek AdBlue do benzyny lub zwykłego diesla, wtryskiwany jest do układu wydechowego tuż przed katalizatorem. Po dostaniu się do układu wydechowego, AdBlue zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla. Następnie, po przejściu do katalizatora, wytrącony z preparatu amoniak wchodzi w reakcję ze znajdującymi się tam tlenkami azotu. W wyniku reakcji obu tych związków dochodzi w katalizatorze do powstania niegroźnego dla ludzi i środowiska azotu oraz zwykłej pary wodnej.

W jakim celu stosuje się AdBlue do benzyny i oleju napędowego?

Płyny AdBlue powstały jako sposób na ograniczenie emisji niezwykle szkodliwych związków azotu, które są efektem pracy każdego silnika spalinowego. Ostatnie badania przeprowadzane nad emisją związków wytwarzanych przez samochody – napędzane zarówno silnikami benzynowymi, jak i standardowymi dieslami – wykazały, że spełnienie warunku właściwej pracy jednostki napędowej (osiągnięcie odpowiedniej mocy, redukcji dymiących spalin i zminimalizowanie ilości zużycia paliwa) wymaga osiągnięcia odpowiednio wysokiej temperatury spalania przy jak najwyższym ciśnieniu. W warunkach tych jednak powstają duże ilości tlenków azotu, które są związkami znacznie groźniejszymi niż dwutlenek węgla (maja m. in. działanie silnie rakotwórcze).

Ponieważ związków tych nie da się w żaden sposób odfiltrować, zaczęto stosować dodatki AdBlue, dzięki którym tlenki azotu mogą zostać rozłożone do niegroźnych substancji zanim jeszcze opuszczą rurę wydechową auta. Płyny AdBlue są obecnie stosowane w samochodowych układach selektywnej redukcji katalitycznej, czyli w systemach SCR.