Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy CORTECO CORTECO
Mechanizm różnicowy FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Mechanizm różnicowy ELRING ELRING
Mechanizm różnicowy FA1 FA1
Mechanizm różnicowy FEBEST FEBEST
Mechanizm różnicowy REINZ REINZ
Mechanizm różnicowy TEDGUM TEDGUM
Mechanizm różnicowy VAICO VAICO
Mechanizm różnicowy NTY NTY
Mechanizm różnicowy GSP GSP
Mechanizm różnicowy TOPRAN TOPRAN
Mechanizm różnicowy AUTOMEGA AUTOMEGA
Mechanizm różnicowy JP GROUP JP GROUP
Mechanizm różnicowy VIKA VIKA
Mechanizm różnicowy MAXGEAR MAXGEAR
Mechanizm różnicowy SKF SKF
Mechanizm różnicowy SWAG SWAG
Mechanizm różnicowy BG AUTOMOTIVE LTD. BG AUTOMOTIVE LTD.
Mechanizm różnicowy BORSEHUNG BORSEHUNG
Mechanizm różnicowy JPN JPN
Mechanizm różnicowy KRAFT AUTOMOTIVE KRAFT AUTOMOTIVE
Mechanizm różnicowy MEYLE MEYLE
Mechanizm różnicowy OYODO OYODO
Mechanizm różnicowy SASIC SASIC
Mechanizm różnicowy ACKOJA ACKOJA
Mechanizm różnicowy AJUSA AJUSA
Mechanizm różnicowy AKRON-MALÒ AKRON-MALÒ
Mechanizm różnicowy ASHIKA ASHIKA
Mechanizm różnicowy BGA BGA
Mechanizm różnicowy BIRTH BIRTH
Mechanizm różnicowy BLUE PRINT BLUE PRINT
Mechanizm różnicowy BTA BTA
Mechanizm różnicowy BUGIAD BUGIAD
Mechanizm różnicowy CEVAM CEVAM
Mechanizm różnicowy DENCKERMANN DENCKERMANN
Mechanizm różnicowy DR.MOTOR AUTOMOTIVE DR.MOTOR AUTOMOTIVE
Mechanizm różnicowy DT DT
Mechanizm różnicowy DYS DYS
Mechanizm różnicowy ERA BENELUX ERA BENELUX
Mechanizm różnicowy ET ENGINETEAM ET ENGINETEAM
Mechanizm różnicowy FAST FAST
Mechanizm różnicowy GOETZE GOETZE
Mechanizm różnicowy HART HART
Mechanizm różnicowy IPARTS IPARTS
Mechanizm różnicowy IPD IPD
Mechanizm różnicowy JAPANPARTS JAPANPARTS
Mechanizm różnicowy JAPKO JAPKO
Mechanizm różnicowy LEMFÖRDER LEMFÖRDER
Mechanizm różnicowy LUK LUK
Mechanizm różnicowy MAL? MAL?
Mechanizm różnicowy MAPCO MAPCO
Mechanizm różnicowy MASTER-SPORT GERMANY MASTER-SPORT GERMANY
Mechanizm różnicowy MASTER-SPORT MASTER-SPORT
Mechanizm różnicowy METALCAUCHO METALCAUCHO
Mechanizm różnicowy METZGER METZGER
Mechanizm różnicowy MUSASHI MUSASHI
Mechanizm różnicowy NPS NPS
Mechanizm różnicowy OEM OEM
Mechanizm różnicowy OPTIMAL OPTIMAL
Mechanizm różnicowy ORIGINAL IMPERIUM ORIGINAL IMPERIUM
Mechanizm różnicowy PASCAL PASCAL
Mechanizm różnicowy PAYEN PAYEN
Mechanizm różnicowy QFIX QFIX
Mechanizm różnicowy QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Mechanizm różnicowy SOG SOG
Mechanizm różnicowy STONE-JAPAN STONE-JAPAN
Mechanizm różnicowy TRISCAN TRISCAN
Mechanizm różnicowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Mechanizm różnicowy VEMA VEMA
Mechanizm różnicowy YAMATO YAMATO
OŚ PRZEDNIA

Lokalizacja w aucie:

OŚ PRZEDNIA

OŚ TYLNA

Lokalizacja w aucie:

OŚ TYLNA

2364 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
IPARTS
0 (0)
Kod produktu:
PY000439
dostępny
0 (0)
Producent części:
IPARTS
Kod:
PY000439
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Oś przednia
Długość [mm]:  137
Uzębienie zewnętrzne od strony koła:  26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.:  37
Do 100 dni na zwrot
155,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
MASTER-SPORT
0 (0)
Kod produktu:
2141-1701033-PCS-MS
dostępny
0 (0)
Producent części:
MASTER-SPORT
Kod:
2141-1701033-PCS-MS
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Oś przednia
Ciężar netto [kg]:  0,01
Ciężar brutto [kg]:  0,01
Do 100 dni na zwrot
2,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
5.0 (4)
Kod produktu:
46267
dostępny
5.0 (4)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
46267
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  12
Średnica zewnętrzna [mm]:  14,0
Gwint zewn. [mm]:  M10 x 1
Długość gwintu [mm]:  6
Jakosć/Klasa:  8.8
Rozmiar klucza:  5
Kształt łba sruby / nakrętki:  Wewnętrzny szesciokątny
Materiał:  Stal
Długożć żruby pod główką [mm]:  8
Ciężar [kg]:  0,007
Dla numeru OE:  000000 000884
Do 100 dni na zwrot
5,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
SWAG
5.0 (2)
Kod produktu:
10 94 6267
dostępny
5.0 (2)
Producent części:
SWAG
Kod:
10 94 6267
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  12
Średnica zewnętrzna [mm]:  14,0
Gwint zewn. [mm]:  M10 x 1
Długość gwintu [mm]:  6
Jakosć/Klasa:  8.8
Rozmiar klucza:  5
Kształt łba sruby / nakrętki:  Wewnętrzny szesciokątny
Materiał:  Stal
Długożć żruby pod główką [mm]:  8
Ciężar [kg]:  0,007
Do 100 dni na zwrot
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0)
Kod produktu:
518.471.021
dostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
518.471.021
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M16x1,5
Długość [mm]:  12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z pierscieniem uszczelniającym
Do 100 dni na zwrot
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
VIKA
0 (0)
Kod produktu:
13010145301
dostępny
0 (0)
Producent części:
VIKA
Kod:
13010145301
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0)
Kod produktu:
257.814.001
dostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
257.814.001
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M18x1,5
Długość [mm]:  12
DIN / ISO:  908
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):  905.330.100
Do 100 dni na zwrot
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
JP GROUP
0 (0)
Kod produktu:
1244000200
dostępny
0 (0)
Producent części:
JP GROUP
Kod:
1244000200
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Oś przednia
Średnica zewnętrzna [mm]:  54
Średnica wewnętrzna [mm]:  35
Wysokość [mm]:  10
Do 100 dni na zwrot
7,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
JPN
0 (0)
Kod produktu:
30P0501-JPN
dostępny
0 (0)
Producent części:
JPN
Kod:
30P0501-JPN
Jednostka:
szt
Ochrona przeciwpyłowa:  Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Wysokość 1 [mm]:  10
Wysokość 2 [mm]:  13,5
Średnica wewnętrzna [mm]:  35
Średnica zewnętrzna [mm]:  56
Do 100 dni na zwrot
7,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0)
Kod produktu:
445.410.001
dostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
445.410.001
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M22x1,5
Długość [mm]:  14
DIN / ISO:  908
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):  846.760.100
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):  633.290.100
Do 100 dni na zwrot
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0)
Kod produktu:
257.814.011
dostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
257.814.011
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M18x1,5
Długość [mm]:  12
DIN / ISO:  908
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z pierscieniem uszczelniającym
Do 100 dni na zwrot
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
VIKA
0 (0)
Kod produktu:
13010145501
dostępny
0 (0)
Producent części:
VIKA
Kod:
13010145501
Jednostka:
szt
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  40
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  55
Wysokość 1 [mm]:  8
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu:  Gwint zmienny
Ochrona przeciwpyłowa:  Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Do 100 dni na zwrot
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AUTOMEGA
0 (0)
Kod produktu:
190045610
dostępny
0 (0)
Producent części:
AUTOMEGA
Kod:
190045610
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Os napędowa
Do 100 dni na zwrot
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
PAYEN
0 (0)
Kod produktu:
NJ610
dostępny
0 (0)
Producent części:
PAYEN
Kod:
NJ610
Jednostka:
szt
Wysokość [mm]:  6,00
Materiał:  NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm]:  25,00
Średnica zewnętrzna [mm]:  35,00
Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału:  827S RD
Kierunek obrotów:  Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Do 100 dni na zwrot
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CORTECO
4.3 (3)
Kod produktu:
12011443B
dostępny
4.3 (3)
Producent części:
CORTECO
Kod:
12011443B
Jednostka:
szt
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  25
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  35
Wysokość 1 [mm]:  8,5
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa:  Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu:  Gwint zmienny
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
PAYEN
0 (0)
Kod produktu:
NJ704
dostępny
0 (0)
Producent części:
PAYEN
Kod:
NJ704
Jednostka:
szt
Grubość [mm]:  15,5
Wysokość [mm]:  9,00
Materiał:  NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm]:  34,00
Średnica zewnętrzna [mm]:  54,00
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału:  827S
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
JP GROUP
0 (0)
Kod produktu:
1132101000
dostępny
0 (0)
Producent części:
JP GROUP
Kod:
1132101000
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Z lewej
Średnica zewnętrzna [mm]:  71
Średnica wewnętrzna [mm]:  57
Wysokość [mm]:  7
Typ skrzyni biegów:  Przekładnia manualna
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
PASCAL
0 (0)
Kod produktu:
CIR G1001PC
dostępny
0 (0)
Producent części:
PASCAL
Kod:
CIR G1001PC
Jednostka:
szt
Średnica wewnętrzna [mm]:  19,3
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
PAYEN
0 (0)
Kod produktu:
NF334
dostępny
0 (0)
Producent części:
PAYEN
Kod:
NF334
Jednostka:
szt
Wysokość [mm]:  10,00
Materiał:  NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm]:  40,00
Średnica zewnętrzna [mm]:  58,00
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału:  827S
Kierunek obrotów:  Możliwe przy obrot. zgodnych i przeciwnych ze wsk. zeg.
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CORTECO
4.5 (2)
Kod produktu:
12010674B
dostępny
4.5 (2)
Producent części:
CORTECO
Kod:
12010674B
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  30
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  42
Wysokość 1 [mm]:  7
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa:  Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
Dla numeru OE:  40004240
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0)
Kod produktu:
101020
dostępny
0 (0)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
101020
Jednostka:
szt
Materiał:  Stal
Długość [mm]:  13
Średnica zewnętrzna [mm]:  14
Wymiar gwintu zewnętrznego:  M10 x 1
Długość gwintu [mm]:  6,5
Rozmiar klucza:  5
Kształt łba sruby / nakrętki:  Wewnętrzny szesciokątny
Artykuł oraz informacja uzupełniająca:  Z uszczelnieniem
Długożć żruby pod główką [mm]:  9,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z pierscieniem uszczelniającym
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
MAL?
0 (0)
Kod produktu:
13427PRDA
dostępny
0 (0)
Producent części:
MAL?
Kod:
13427PRDA
Jednostka:
szt
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  29,8
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  50
Wysokość 1 [mm]:  10
Wysokość 2 [mm]:  13,5
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa:  Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu:  Gwint prawoskrętny
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0)
Kod produktu:
101021
dostępny
0 (0)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
101021
Jednostka:
szt
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:  Z pierscieniem uszczelniającym
Długożć żruby pod główką [mm]:  9,5
Ilość:  1
Średnica zewnętrzna [mm]:  14
Wymiar gwintu zewnętrznego:  M10 x 1
Długość gwintu [mm]:  6,5
Materiał:  Stal
Ciężar [kg]:  0,008
Artykuł oraz informacja uzupełniająca:  Z uszczelnieniem
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0)
Kod produktu:
518.471.001
dostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
518.471.001
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M16x1,5
Długość [mm]:  12
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):  542.470.100
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu):  968.330.100
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBEST
0 (0)
Kod produktu:
95GBY-48620707R
dostępny
0 (0)
Producent części:
FEBEST
Kod:
95GBY-48620707R
Jednostka:
szt
Grubość [mm]:  7,4
Ciężar [kg]:  0,03
Średnica wewnętrzna [mm]:  46,5
Średnica zewnętrzna [mm]:  62,2
Kierunek obrotów:  Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Długożć opakowania [cm]:  4,8
Szerokość opakowania [cm]:  4,8
Wysokość opakowania [cm]:  0,7
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AUTOMEGA
0 (0)
Kod produktu:
190019910
dostępny
0 (0)
Producent części:
AUTOMEGA
Kod:
190019910
Jednostka:
szt
Średnica wewnętrzna [mm]:  50
Średnica zewnętrzna [mm]:  65
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
HART
0 (0)
Kod produktu:
711 704
dostępny
0 (0)
Producent części:
HART
Kod:
711 704
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Os napędowa
Średnica wewnętrzna [mm]:  40
Średnica zewnętrzna [mm]:  52
Rodzaj gwintu:  Gwint zmienny
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
PAYEN
0 (0)
Kod produktu:
NJ705
dostępny
0 (0)
Producent części:
PAYEN
Kod:
NJ705
Jednostka:
szt
Grubość [mm]:  15,5
Wysokość [mm]:  9,00
Materiał:  NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm]:  34,00
Średnica zewnętrzna [mm]:  63,00
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału:  827S
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
CORTECO
4.4 (5)
Kod produktu:
19027828B
dostępny
4.4 (5)
Producent części:
CORTECO
Kod:
19027828B
Jednostka:
szt
Średnica wewnętrzna 1 [mm]:  28
Średnica zewnętrzna 1 [mm]:  43
Wysokość 1 [mm]:  7
Materiał:  ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa:  Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Do 100 dni na zwrot
11,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
SASIC
0 (0)
Kod produktu:
1213093
dostępny
0 (0)
Producent części:
SASIC
Kod:
1213093
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Oś przednia
Lokalizacja w aucie:  Z lewej
Średnica wewnętrzna [mm]:  40
Średnica zewnętrzna [mm]:  58
Grubość [mm]:  10
Dla numeru OE:  312109
Do 100 dni na zwrot
11,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny

Opinie klientów

wiesiekj
Pierścień uszczelniający wału różnicowego CORTECO 01033808B
5.0
Dodano: 2023-12-28
Pierścień uszczelniający wału różnicowego CORTECO 01033808B
Po prostu działa(uszczelnia)
bolenie
Pierścień uszczelniający wału różnicowego CORTECO 19035132B
5.0
Dodano: 2022-02-08
Pierścień uszczelniający wału różnicowego CORTECO 19035132B
Po kilku dniach wszystko OK. Zobaczymy po kilku latach.
Beniamin
Pierścień uszczelniający CORTECO 01034065B
3.0
Dodano: 2018-11-19
Pierścień uszczelniający CORTECO 01034065B
Uszczelniacze pasują do manualnych skrzyń z oznaczeniem M66 (6 biegów), między innymi do Volvo V70 (III) D3, D5 oraz ich odpowiedników w Fordach Mondeo mk4.

Dyferencjał, czyli mechanizm różnicowy w aucie

Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.

Mechanizm różnicowy w samochodzie

Termin "dyferencjał" został zaczerpnięty od słowa dyferencja, czyli różnica. Mechanizm różnicowy nie jest wynalazkiem nowożytnym, a tym bardziej rozwiązaniem stworzonym wraz z rozwojem współczesnej motoryzacji. Według przekazów historycznych, dyfer pojawił się już przed wiekami, a jego autorami byli Chińczycy.

Głównym założeniem mechanizmu różnicowego jest umożliwienie samochodom sprawne pokonywanie zakrętów. Na osi napędzanej, w momencie, gdy auto pokonuje zakręt, koło zewnętrzne ma do przejechania o wiele dłuższa drogę niż koło od wewnętrznej strony. W rezultacie koło zewnętrzne musi obracać się szybciej niż to po stronie wewnętrznej. Mechanizm różnicowy w samochodzie powoduje, że oba koła nie obracają się z tą samą prędkością, a tym samym jedno z nich na osi napędzanej nie ślizga się po nawierzchni drogi. Ponadto zapobiega on powstawaniu niepożądanych naprężeń w układzie napędowym, co w konsekwencji prowadziłoby do częstych awarii, zwiększonego zużycia paliwa oraz szybkiego niszczenia ogumienia.

Budowa dyferencjału

Przekładnia różnicowa jest zbudowana z kilku stożkowych kół zębatych, umieszczonych w wirującej obudowie, a ta z kolei jest połączona z kołem talerzowym. Przeniesienie momentu obrotowego z przekładni oraz silnika na koła napędzane ma miejsce w chwili, gdy tzw. wałek atakujący napędza koła talerzowe za pośrednictwem specjalnej przekładni hipoidalnej.

W mechanizmach różnicowych montowanych w autach z napędem na przednią oś, koło talerzowe jest wyposażone w zęby proste lub skośne, zlokalizowane na zewnętrznym obwodzie wałka. Jest to opcja o wiele prostsza oraz tańsza zarówno w produkcji, jak i eksploatacji. W samochodach tylnonapędowych dyfer jest schowany w specjalnej metalowej obudowie, w charakterystycznym elemencie zawieszenia zwanym tylnym mostem. To rozwiązanie posiada krzyżak, na którym zamontowane zostały koła zębate, czyli satelity. Nazwa wzięła się ze sposobu, w jaki krążą one wokół tego elementu, powodując obrót kół zębatych, a w rezultacie przekazując napęd na koła samochodu. W momencie, gdy koła zaczynają obracać się z różną prędkością, wówczas satelity kręcą się dodatkowo na ramionach krzyżaka.

Mechanizm różnicowy to w zasadzie trwały element samochodu, pod warunkiem, że jest właściwie eksploatowany.

Popularni producenci przekładni różnicowych

  • Topran
  • LuK
  • Corteco
  • Elring
  • MaxGear
  • Vaico
  • Febi Bilstein

Sklep iParts.pl to bogaty wybór przekładni różnicowych zarówno do przednio-, jak i tylnonapędowych aut. Dostępny mechanizmy różnicowe są fabrycznie nowe i pochodzą wyłącznie od sprawdzonych i godnych zaufania producentów elementów zawieszenia samochodowego. To najlepsza relacja ceny do jakości.

W iParts.pl kupisz trwały mechanizm różnicowy w doskonałej cenie rynkowej z gwarancją producencką. Zapewniamy profesjonalna obsługę, fachową pomoc techniczną oraz szybką realizację zamówienia.

Powiązania:

Porady z kategorii: Mechanizm różnicowy

Olej w dyferencjale, w mechanizmie różnicowym. Kiedy i jak wymienić? Na co zwrócić uwagę?

Jak należy postępować z olejem w dyferencjale? Czy, jak i kiedy należy wymieniać olej w mechanizmie różnicowym?

W tylnonapędowych samochodach z lat 80., 90, a nawet młodszych, mamy do czynienia z przekładnią różnicową, czyli tzw. dyferencjałem. W dyferencjale tym znajduje się olej, który zdaniem wielu producentów aut nie podlega obowiązkowi wymiany. Czy to prawda?

czytaj więcej >
Awaria mechanizmu różnicowego. Objawy uszkodzenia dyferencjału, najczęstsze usterki

Jak rozpoznać uszkodzenie mechanizmu różnicowego? Jakie objaw daje awaria dyferencjału?

Mechanizm różnicowy to w większości aut podzespół wyróżniający się naprawdę sporą wytrzymałością. Mimo to nawet on nie jest w stanie wytrzymać „zajeżdżania” auta na wszelkie możliwe sposoby. Jak możecie rozpoznać uszkodzenie dyferencjału?

czytaj więcej >

Najczęściej zadawane pytania

Co to jest mechanizm różnicowy?

Mechanizm różnicowy jest rozbudowanym układem kół zębatych, dzięki któremu koła naszego samochodu nie są ze sobą na stałe sprzęgnięte. Dzięki temu zastosowaniu każde koło może poruszać się z inną prędkością, dostosowaną do dystansu pokonywanego przez nie w zakręcie. Przekłada się to na jakość prowadzenia samochodu, a także jego stabilność oraz brak ryzyka zerwania przyczepności podczas pokonywania zakrętu. Mechanizm różnicowy jest więc jednym z najważniejszych elementów układu przeniesienia napędu, które można znaleźć w samochodzie. Mechanizm różnicowy często nazywany jest również dyferencjałem.

Gdzie stosuje się mechanizm różnicowy?

Mechanizm różnicowy jest nierozłącznym elementem każdego układu napędowego. Jako osobny, niezależny od skrzyni biegów podzespół, jest wykorzystywany w samochodach, które mają napęd na tylną oś lub wszystkie cztery koła. Mechanizm różnicowy najczęściej przyjmuje formę niedużej skrzynki znajdującej się na napędzanej osi. Jego wygląd jest bardzo charakterystyczny i łatwo go znaleźć oglądając pojazd od spodu. Mechanizm różnicowy znajduje zastosowanie zarówno w samochodach osobowych, terenowych, jak i dostawczych.

Jakie są objawy uszkodzonego mechanizmu różnicowego?

Objawów uszkodzenia mechanizmu różnicowego może być przynajmniej kilka. Wiele zależy od tego, który element układu został uszkodzony, jaka jest przyczyna oraz efekt usterki. Bardzo często efektem usterki dyferencjału jest charakterystyczne wycie, które jest słyszalne podczas jazdy. Problemy mogą objawiać się również przez powstawanie różnego rodzaju drgań oraz stuków, które również objawiają się, kiedy samochód jest w ruchu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, w kontekście prawidłowego działania dyferencjału, warto udać się do pobliskiego serwisu, celem jego kompleksowej diagnostyki.

Ile kosztują części mechanizmu różnicowego?

Koszt całego mechanizmu różnicowego jest przeważnie bardzo wysoki. Jest to jednak element, który składa się z wielu części oraz podzespołów, które można wymieniać lub regenerować pojedynczo. Ceny różnego rodzaju uszczelnień oraz pojedynczych elementów układu, zaczynają się już od kilkunastu złotych. Dokładna kwota zależna jest oczywiście od modelu samochodu, do którego dany element jest przeznaczony, a także od producenta samej części zamiennej. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo dziesiątki produktów, które dostępne są w bardzo korzystnych cenach.

Czy da się samodzielnie naprawić mechanizm różnicowy?

Samodzielna naprawa mechanizmu różnicowego może być zadaniem bardzo trudnym. Jest to bardzo zaawansowany i rozbudowany układ, którego serwisowanie wymaga szerokiej i praktycznej wiedzy z zakresu mechaniki, a także zastosowania specjalistycznych narzędzi. Właśnie dlatego dużo lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług specjalistycznego warsztatu, który fachowo zajmie się wymianą lub naprawą mechanizmu różnicowego, który znajduje się w naszym pojeździe.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze