Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Tarcze hamulcowe ATE Power Disc. Jaka jest charakterystyka tej serii tarcz hamulcowych?

Przyglądamy się z bliska tarczom hamulcowym ATE Power Disc. Jak ich budowa przekłada się na zapewniane przez nie efekty? Kto i w jaki sposób powinien ich używać? Z jakimi klockami  najlepiej współpracują i jak powinniście podchodzić do opinii o tych właśnie tarczach?

ATE PowerDisc tarcze hamulcowe. Czy warto? Ceny i opinie

Szukam kompletu nowych tarcz hamulcowych do swojego auta. Przeglądam oferty sklepów motoryzacyjnych, skupiając się na tarczach od dobrych, renomowanych producentów, starając się jednocześnie wybierać produkty w rozsądnych cenach. Możliwości mam mnóstwo, ostatecznie jednak decyduję się na tarcze ATE Power Disc. Wrzucam do koszyka, zamawiam, płacę i… i dopiero wówczas zaczynam się zastanawiać, czy aby na pewno dobrze wybrałem. Znacie to? Sądząc po wypowiedziach i opiniach na temat nie tylko tych konkretnych tarcz, niejeden kierowca w ten właśnie sposób dokonuje zakupów. Pal sześć, jeśli ostatecznie ktoś taki postanawia machnąć ręką i odłożyć martwienie się do czasu, aż te tarcze sam osobiście wypróbuje. Gorzej, gdy gorączkowo zaczyna przeszukiwać fora, próbując znaleźć odpowiedź na pytanie „Co ja tak właściwie kupiłem?”. Nerwy są tu często najgorszym możliwym doradcą.

Jeśli kupiliście tarcze ATE Power Disc od sprawdzonego dostawcy, nie macie absolutnie powodów do niepokoju. Jeszcze lepiej, gdy zakupu dokonaliście z udziałem eksperta pracującego w takim sklepie (takich znajdziecie choćby u nas, na iParts.pl). Inaczej może to jednak wyglądać w przypadku, gdy tarcze pochodzą z niezweryfikowanego źródła i nikt nie poradził Wam, do jakich aut i z jakimi klockami najlepiej ich używać. Dlaczego?

Pełne, wentylowane, nacinane tarcze hamulcowe ATE Power Disc. W jaki sposób ich konstrukcja przekłada się na sposób, w jaki działają i jak należy je używać?

O budowie tarcz ATE Power Disc oraz o tym, jak budowa ta przekłada się na ich eksploatację, powiedzieć można naprawdę wiele. Aby Was nie zanudzać niepotrzebnymi danymi, ograniczę się do ich 3 punktów charakterystycznych, którymi są:

  1. Pełna powierzchnia cierna – ATE Power Disc są tarczami pełnymi i przez to zbliżonymi do standardowych. Pełna powierzchnia pierścienia sprawdza się doskonale w absolutnej większości aut osobowych, zapewniając szybkie i gładkie ułożenie się klocka do tarczy, dużą trwałość obu tych elementów układu hamulcowego i spory komfort podczas jazdy.
  2. Wentylowanie – tarcze ATE Power Disc są tarczami wentylowanymi (obecnie stało się to już standardem), co wpływa na redukcję ich masy, ale przede wszystkim znacząco ułatwia rozpraszanie ciepła powstającego podczas samego hamowania.
  3. Rowek bezkońcowy – ten dość szczególny rodzaj nacięcia na tarczach ATE Power Disc określany jest mianem rowka bezkońcowego. Bezkońcowy, ponieważ jest to nacięcie poprowadzone w sposób zapętlający się na powierzchni ciernej tarczy. Rowek ten pełni funkcję przede wszystkim kanału odprowadzającego dla gazów zbierających się pomiędzy mocno rozgrzanymi klockami hamulcowymi, a równie mocno rozgrzaną tarczą. Te właśnie gazy, tworząc poduszkę powietrzną na wskazanym obszarze, odpowiadają za tzw. fading, czyli spadek efektywności hamulców.

Już z tego krótkiego opisu można wywnioskować, że choć tarcze ATE Power Disc są tarczami pełnymi, różnią się znacząco od tarcz standardowych. W głównej mierze wpływa na to obecność owego bezkońcowego rowka. Jak wszystkie tarcze nacinane, również one przeznaczone są do aut mających mierzyć się z większymi wyzwaniami, niż codzienna jazda do pracy. Aby docenić ich jakość i aby tarcze te spełniły swoje oczekiwania, powinny być montowane do aut mocniejszych niż zwykłe auta miejskie i użytkowane przez kierowców, którzy nie czują obawy przed bardziej dynamiczną jazdą.

Solidne i zapewniające doskonałe hamowanie lub mało trwałe i mające skłonność do szybkiego niszczenia klocków. Skąd biorą się tak różne opinie o tarczach ATE Power Disc?

O opiniach na temat tarcz hamulcowych w ogóle, a tarcz ATE Power Disc w szczególe, można byłoby napisać całkiem sporą książkę, która w części byłaby komedią, a w części prawdziwym dramatem. Sądząc po tym, co można usłyszeć lub przeczytać, wielu kierowców kupuje części zamienne do swoich aut zupełnie bez jakichkolwiek refleksji nad ich przydatnością lub pochodzeniem. Ogół opinii na temat tarcz ATE Power Disc można podzielić na te bardzo dobre i bardzo złe. Umiarkowane praktycznie nie występują. Dlaczego? Powód  jest bardzo prosty – albo ktoś kupił te właśnie tarcze świadomie i rozsądnie, albo wręcz przeciwnie. Jeśli zrobił to rozsądnie, będzie z tych tarcz w pełni zadowolony. Jeśli nie, inni kierowcy oraz sami sprzedawcy będą się mieli czego nasłuchać i naczytać.

A o co najczęściej oskarżane są tarcze hamulcowe ATE?

  • O szybkie niszczenie klocków hamulcowych – wszystkie tarcze nacinane przyczyniają się do szybszego zużycia klocków. Dotyczy to nawet tarcz Power Disc używanych w zalecanym komplecie z klockami tej samej firmy. Musicie jednak wiedzieć, co kupujecie i czego oczekujecie. ATE Power Disc to nie są tarcze dla każdego.
  • O wichrowanie się przy byle okazji – żadna tarcza wykonana ze stopów żelaznych nie wytrzyma gwałtownego rozgrzewania i ochładzania. Nie ma znaczenia, kto, gdzie i jak ją wyprodukował. Tu wszystko zależy od kierowcy.
  • O niską trwałość – jeśli kupujecie tarcze oznaczone jako „ATE Power Disc” od dalekiego kuzyna szwagra, który zupełnym przypadkiem ma ich u siebie coś koło 50 i chętnie odstąpi Wam komplet za pół ceny, raczej nie powinniście się dziwić tym, że tarcze te po kilku miesiącach są do wyrzucenia.

Pamiętajcie, że oprócz tego, jakie tarcze kupujecie, bardzo ważne jest również to, gdzie je kupujecie. Tarcze hamulcowe ATE Power Disc to dobry produkt w niezłej cenie. Muszą być jednak przede wszystkim tarczami oryginalnymi i dobieranymi w pełni świadomie, z odpowiednią wiedza na temat ich charakterystyki.

Popularne z kategorii Tarcze hamulcowe

Tarcza hamulcowa ATE 24.0125-0158.1
236,00 zł
4.8 (137 ocen)
Tarcza hamulcowa TRW DF4183
108,00 zł
4.9 (235 ocen)
Tarcza hamulcowa TRW DF4276
100,00 zł
4.9 (235 ocen)
Tarcza hamulcowa TRW DF4295
129,00 zł
4.9 (235 ocen)
Tarcza hamulcowa TRW DF2805
65,00 zł
4.9 (235 ocen)
Tarcza hamulcowa TRW DF2803
100,00 zł
4.9 (235 ocen)
Tarcze hamulcowe w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Tarcze hamulcowe pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Tarcze hamulcowe
Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tych aspektów.
0 komentarzy

Powiązane artykuły

Tarcze hamulcowe lite, nitowane i pływające. Różnice tarcz w samochodach sportowych i standardowych

Czym powinniście się kierować przy wyborze tarcz hamulcowych do mocnych, usportowionych samochodów

To, jakie części zamienne wybieracie, naprawdę ma znaczenie. Możecie wybrać dobrze i cieszyć się bezproblemową jazdą przez długi czas lub kierować się wyłącznie ceną i liczyć z konsekwencjami tego wyboru. Przykład tarcz hamulcowych do topowych modeli BMW pokazuje, jakiego typu mogą to być konsekwencje.

czytaj więcej >
Jakie tarcze hamulcowe warto wybrać?

Jakie tarcze hamulcowe warto wybrać? 5 prostych porad dla początkujących kierowców

Kupiliście swoje pierwsze auto i pojeździliście nim na tyle długo, że przyszedł czas na wymianę tarcz hamulcowych. I co dalej? Skoro używane dotychczas tarcze już się zużyły, to czeka Was nie tylko ich wymiana, ale przede wszystkim zakup nowych. I teraz pytanie – jakie tarcze hamulcowe powinniście wybrać? Na jaki typ, markę i model postawić? Opcji jest naprawdę sporo, a decyzja niełatwa. My jednak pomożemy Wam ją podjąć.

czytaj więcej >
Korozja, rdza na tarczach hamulcowych. Czy to problem? Jak sobie z tym poradzić z rdzą?

Skąd się bierze korozja na tarczach hamulcowych? Czy rdza oznacza ich słabą jakość? Jak radzić sobie z rdzewiejącymi tarczami?

Zawsze na początku zimy wraca temat rdzewiejących tarcz hamulcowych. Bardzo często kierowcy upatrują w tym winę producentów, ciągle też takie skorodowane tarcze odsyłane są w ramach reklamacji. Czy słusznie? Czy korozja tarcz hamulcowych oznacza ich słabą jakość?

czytaj więcej >
Kiedy wymienić tarcze hamulcowe? Krótki przewodnik dla początkujących kierowców

Jak często wymieniać tarcze hamulcowe?

Kiedyś samodzielna wymiana tarcz hamulcowych nie była żadnym problemem. Dzisiaj, w dobie nowoczesnych, naszpikowanych elektroniką samochodów, taka wymiana może już wydać się wielu kierowcom ponad ich siły. Jednak mimo całej tej nowoczesności, pozostają ogólne zasady dotyczące samej wymiany, jak i momentu, w którym taką wymianę tarcz hamulcowych należy przeprowadzić. Co mówi nam druga z tych właśnie zasad?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze