Jak wymienić poduszki silnika?

W kategorii Poduszki silnika

Podstawowym zadaniem poduszki silnika jest stabilne połączenie jednostki napędowej oraz skrzyni biegów z karoserią samochodu. Jej celem jest również tłumienie wszelkich wibracji, hałasów oraz ruchów silnika podczas jazdy autem. Poduszka silnika, jak większość elementów mechanicznych samochodu, z czasem ulega zużyciu lub uszkodzeniu. Wówczas jedynym rozsądnym wyjściem jest jej wymiana. Podpowiadamy, jak szybko i skutecznie zastąpić stare poduszki silnika nowymi.

Najlepiej parami

Tak, jak w wielu innych przypadkach części samochodowych,  również poduszki silnika należy wymieniać parami. Wymieniając tylko jeden element istnieje duże prawdopodobieństwo, że już po kilku dniach uszkodzeniu ulegnie druga, niewymieniona poduszka, co przysporzy nam dodatkowej pracy i kosztów. Poduszki silnika mają to do siebie, że mimo doskonałego wyglądu z zewnątrz, ich wnętrze może być sparciałe lub doszczętnie zniszczone.

Demontaż

Aby dostać się do poduszek silnika, należy najpierw zdemontować osłony silnika, o ile samochód je posiada. Do wykonania tej czynności przyda się bez wątpienia podnośnik hydrauliczny lub kanał warsztatowy. Po zdjęciu osłon jednostki napędowej należy odszukać poduszki silnika i przystąpić do ich rozkręcenia. Należy zacząć od poluzowania górnej i dolnej śruby lewej poduszki, a następnie podobne czynności wykonać względem prawego elementu. Aby zachować bezpieczeństwo oraz nie uszkodzić jednostki napędowej i skrzyni biegów, silnik należy obowiązkowo podeprzeć lewarkiem lub podnośnikiem hydraulicznym. Jednostkę napędową auta podnosimy na taką wysokość, aby jej ciężar nie opierał się na poduszkach. Wówczas można przystąpić do odkręcenia wszystkich śrub mocujących poduszki silnika.

Nowe elementy

Montaż nowych poduszek silnika odbywa się w sposób analogiczny. Nowe elementy należy umieścić we właściwych miejscach. Przed dokręceniem dolnych śrub mocujących poduszki należy odpowiednio wycentrować. Po opuszczeniu jednostki napędowej upewniamy się, czy wszystko jest odpowiednio dokręcone i znajduje się na swoim miejscu, a następnie montujemy osłonę silnika oraz skrzyni biegów.