Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Audi A4 to typowy przedstawiciel samochodów osobowych zaliczanych do klasy średniej (segment D). Samochód wszedł do produkcji w 1994 roku, zastępując na rynku model Audi 80. Niemiecka marka, należąca do koncernu Volkswagen Group, zbudowała A4 na tej samej płycie podłogowej, co m.in. VW Passata. Model A4 odniósł ogromny sukces rynkowy, będąc jednym z najpopularniejszych samochodów w swej klasie i najchętniej kupowanym Audi w historii niemieckiego koncernu. Do dnia dzisiejszego sprzedano ponad ...
Powiązania: