Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Audi A5 to bez wątpienia luksusowy samochód sportowy typu grand tourer zaliczany do segmentu G, grupy premium. Samochód pojawił się na rynku w 2007 roku jako następca Audi Coupe oraz wersji kabrio Audi A4. Samochód został bardzo dobrze przyjęty przez zarówno kierowców, jak i ekspertów rynku motoryzacyjnego. Jego wprowadzenie poprzedziło zaprezentowanie prototypu o nazwie Nuvolari Quattro Concept Car w 2003 roku. Bliźniaczym modelem Audi A5 jest usportowiona wersja S5. Od 2016 roku ...
Powiązania: