Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Skoda Fabia bez wątpienia należy do udanych modeli czeskiego producenta. Samochód znajduje się w produkcji nieprzerwanie od 1999 roku. Obecnie produkowana jest już czwarta generacja. Skoda Fabia to auto klasy miejskiej, o smukłej sylwetce, dostosowane do poruszania się po wąskich drogach każdej miejscowości. Niemniej dobrze sprawdzi się również w dłuższej trasie. Zwłaszcza wersja kombi jest do tego doskonale przystosowana. Choć pojawiła się ona już w pierwszej generacji, w ...
Powiązania: