Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu Avensis. Model został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2008 roku. Masowa produkcja ruszyła rok później. Zrezygnowano jedynie z wersji liftback, która okazała się najmniej popularna i słabo się sprzedająca.
Avensis III przeszedł stylistyczną rewolucję. Zbudowany na nowej płycie podłogowej, którą dzieli z modelem Verso. Nieznacznie zmieniły się także rozmiary pojazdu, ...
Powiązania: