Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Samochody Alfa Romeo od lat kojarzone są wśród kierowców ze stylem i niepowtarzalnym włoskim charakterem. Auta tej marki mają wielu zwolenników, jak i przeciwników, którzy zarzucają im dużą awaryjność i wiele niekonwencjonalnych rozwiązań technicznych. Z pewnością natomiast można powiedzieć, że auta tego włoskiego producenta zawsze wyróżniały się na drogach.
Model 156 należy do klasy średniej i idealnie wpisuje się w segment D. Produkowana była w latach od 1997 do ...
Powiązania: