Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mercedes od zawsze kojarzony był głównie z dużymi, luksusowymi i znakomicie dopracowanymi sedanami, które poza mocnymi silnikami nie wiele miały wspólnego z segmentem aut sportowych. W historii marki przewija się wiele prób dotarcia do nieco młodszego grona odbiorców, które jest nastawione na większe wrażenia z jazdy. Jednak dopiero model SLK miał być przełomem i stanowić interesującą alternatywę dla zupełnie nowych grup odbiorców.
Mercedes SLK ...
Powiązania: