Części VW Touran

VW Touran II (2010-2015)

VW Touran IIDruga generacja Tourana pojawiła się w 2015 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Tym razem samochód oparto na płycie podłogowej MQB, na której zbudowano również m.in. Golfa VII, Audi A3, Seata Leona czy też Skodę Octawię. Touran został praktycznie zbudowany od zera, zrywając z konstrukcją z poprzedniej generacji. Zwiększono w nim rozstaw osi, co przełożyło się na znacznie większe rozmiary całej bryły, a także zamontowano nowy system składania foteli Fold-Flat. Materiały i części w VW Touran II zostały bardzo dobrze spasowane, nadając wnętrzu nowoczesnego i eleganckiego designu.

W drugiej generacji VW Tourana dostępnych są 4 wersje wyposażenia (Trendline, Comfortline, Highline, R-line). W standardowej wersji auta kierowca otrzymywał m.in. ABS, ESP, Isofix, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka czy też elektromechaniczny hamulec postojowy. Do tego, w zależności od wersji, można było doposażyć samochód np. w system Front Assist, światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, adaptacyjny tempomat, trzystrefową klimatyzację automatyczną, system parkowania, kierownicę wielofunkcyjną czy też pełne reflektory LED-owe.

Co do jednostek napędowych, VW Touran oferuje benzyniaki 1.2 TSI o mocy 110 KM, 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz 1.8 TSI o mocy 180 KM, a także jednostki wysokoprężne 1.6 TDI o mocy 110 KM oraz 2.0 TDI o mocy 150 i 190 KM.

Dużą zaletą VW Tourana jest bezsprzecznie zawieszenie, które zostało zestrojone na sztywno, a także bardzo dobre właściwości trakcyjne oraz pewne prowadzenie. Touran to udana konstrukcja łącząca cechy samochodu miejskiego z przestronnym i ładownym minivanem.

Części VW Touran 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Volkswagena Touran

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran to typowy kompaktowy minivan zaliczany do segmentu K. Auto pojawiło się na rynku w 2003 roku, uzupełniając gamę samochodów klasy MPV niemieckiego koncernu wraz z modelem Sharana oraz Golf Plus. Pod względem technicznym Touran ma bardzo dużo wspólnego z Golfem, dlatego też na niektórych rynkach motoryzacyjnych jest oferowany jako Golf Touran (m.in. Japonia). Od 2015 roku produkowana jest już druga generacja tego samochodu. Nazwa auta to połączenie dwóch wyrazów: Tour i Sharan.

VW Touran I (2003–2010)

VW Touran IPierwsza generacja VW Touran pojawiła się w 2003 roku. Samochód zbudowano na płycie podłogowej PQ35, tej samej, na której bazuje m.in. Golf V, Audi A3, Seat Altea oraz Leon, a także Skoda Octavia. Touran był dostępny zarówno w wersji pięcio-, jaki i siedmiomiejscowej. VW Touran to na pewno udana konstrukcja, o czym świadczy m.in. zwycięstwo w 2005 roku w plebiscycie magazynu „What Car?” w kategorii najlepszy van czy też tytuł Samochodu Roku 2007 w Holandii.

To, co znamienne w konstrukcji VW Tourana I to to, że jego nadwozie zostało w całości wykonane z różnej twardości stali, a większości elementów i części VW Tourana poddano ocynkowaniu. W 2006 roku auto przeszło stylistyczną modernizację. Zmieniono m.in. przedni pas oraz tylne światła. Wprowadzono również uterenowioną wersję Cross, którą cechował większy prześwit oraz plastikowe nakładki na nadkola.

Oferowano w sumie dziewięć wersji wyposażenia samochodu w ciągu całego okresu produkcji pierwszej generacji Tourana (Basis, Conceptline, Trendline, Highline, United, Cross, Goal, Freestyle, R-Line). W standardzie proponowano m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, ASR, tempomat czy też radio CD/MP3. Za odpowiednią dopłatą można było dokupić wiele innych przydatnych systemów oraz podzespołów. Po kolejnym face liftingu w 2010 roku auto w standardowej wersji oferowało dodatkowo np. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, światła do jazdy dziennej oraz system Light Assist.

Gama dostępnych silników była dość pokaźna. Oferowano 7 jednostek benzynowych (od 1.2 TSI, 1.6 MPI, po 2.0 FSI) oraz 9 rozwiązań wysokoprężnych (od 1.6 TDI, poprzez 1.9 TDI, po 2.0 TDI). Moment obrotowy był przenoszony za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej, 6-biegowej przekładni automatycznej oraz 6- i 7-stopniowej skrzyni DSG.

Największą bolączką VW Tourana była elektronika oraz wadliwe, elektryczne wspomaganie kierownicy. Problemy pojawiały się również z wtryskiwaczami i napinaczami łańcucha rozrządu, a także z pękającymi tłokami.

Części VW Touran 1:

VW Touran III (od 2015)

VW Touran to kompaktowy minivan zaliczany do segmentu K. Samochód uzupełnił gamę Volkswagena pod względem modeli klasy MPV, wraz z większym Sharan i mniejszym Golfem Plus. VW Touran 3 jest technicznie spokrewniony z modelem Golf. Na niektórych rynkach sprzedawano go nawet pod nazwą Golf Touran (np. w Japonii).

VW Touran trzeciej generacji został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku. Samochód zbudowano na modułowej płycie podłogowej MQB, na której zbudowano również m.in. Volkswagena Golfa VII, Golfa Sportsvana, Audi A3, Seata León oraz Skodę Octavię. W porównaniu do poprzedniej generacji samochód powstał właściwie od zera. Zwiększono w nim m.in. rozstaw osi oraz wyposażono wnętrze w nowy system składania foteli Fold-Flat (zarówno w wersji pięcio-, jak i siedmioosobowej).

VW Touran III stał się gabarytowo większy w stosunku do poprzednika. Taki zabieg miał przede wszystkim zapobiec powstaniu wewnętrznej konkurencji dla mniejszego modelu Golf Sportsvan.

VW Touran 3-generacji oferował wersje wyposażeniowe Trendline, Comfortline, Highline, R-Line oraz United. W standardzie oferowano m.in. system ABS i ESP, Isofix, elektromechaniczny hamulec postojowy, a także podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka.

Części VW Touran 3: