Części Seat Leon

Seat Leon

Hiszpańska marka Seat w 1990 roku przeszła niemal całkowicie w posiadanie niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Volkswagen AG. Od tego czasu wszystkie jej samochody powstają przy współpracy z niemieckimi konstruktorami, którzy w wielu elementach nadają im typowych dla pozostałych produktów koncernu Volkswagena cech. Tak też było – i nadal jest – w przypadku Seata Loen.

Seat Leon jest modelem zaliczanym do autosegmentu C, czyli aut klasy średniej charakteryzujących się zwartą budową, względnym komfortem jazdy (przy założeniu, że podróżują nim nie więcej niż 4 osoby dorosłe) oraz umiarkowanie dużą przestrzenią bagażową. To, co wyróżnia Seata Leon spośród pozostałych modelu segmentu C, to jego wyraźnie sportowy charakter. Widoczny jest on nie tylko w linii i konstrukcji nadwozia, ale i w poszczególnych rozwiązaniach technicznych. Dzięki nim Seat Leon mógł stać się bazą pod budowę aut rajdowych biorących udział w wyścigach samochodowych na całym świecie.

Seat Leon I (1999-2005)

Seat Leon ISeat Leon I, czyli pierwsza generacja tego modelu, zaprezentowany został po raz pierwszy u progu nowego tysiąclecia, w roku 1999. Choć data była to bardzo znacząca, samochód w żaden sposób nie można było uznać za szczególnie oryginalny i nowatorski. Jak wszystkie projekty wychodzące spod ręki konstruktorów Volkswagena, również Seat Leon I był przede wszystkim autem praktycznym, wyjątkowo użytkowym, o stonowanej linii nadwozia i bez rzucających się w oczy detali wykończenia. Wyróżniała go wprawdzie dość masywna bryła karoserii, nadal jednak było jej daleko do krzykliwości kilku co bardziej oryginalnych aut segmentu C. Sportowy charakter Leona pierwszej generacji uwidaczniał się przede wszystkim w jego aerodynamice oraz w mocy jednostek napędowych. Już w rok po premierze do gamy silników montowanych w tym modelu dodano najmocniejszy silnik z rodziny VR6 o pojemności 2.8 l i mocy 204 KM. Dwa lata później Seat Leon I wzbogacił się o jeszcze bardziej usportowione wersje wyposażeniowe dostępne pod nazwą Cupra i Cupra R, w których montowano silniki o pojemności 1.8 l i mocy nawet 225 KM. Oprócz nich, Leon I dostępny był w wersjach wyposażeniowych: Stella, Signo, Sport, Top Sport oraz FR.

Części Sean Leon 1:

Seat Leon II (2005–2012)

Seat Leon IISeat Leon II – druga generacja hiszpańskiego modelu – jak większość aut powstałych w koncernie Volkswagena oparty został na płycie podłogowej wykorzystanej do budowy innych samochodów tej samej klasy. W tym przypadku dzielił on swoją podstawę konstrukcyjną z Audi A3, Skodą Octavią oraz Volkswagenem Golfem V. Nad projektem Seata Leona II pracował jeden z najlepiej znanych włoskich projektantów motoryzacyjnych – Walter de Silva. Efektem jego pracy była zwarta bryła nadwozia o zdecydowanie sportowym charakterze, wyraźnie przemodelowany przód, który jednak zachował cechy łączące drugą generację Leona z generacją pierwszą, oraz poprawione wnętrze. Jeszcze większe zmiany samochód ten przeszedł w ramach zwyczajowego face liftingu mającego miejsce w 2009 roku (4 lata po premierze). Wówczas to przeprojektowano maskownicę, zderzaki oraz przednie reflektory. Wśród wersji silnikowych dostępne były egzemplarze z bardzo mocnymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi (nawet do 310 KM) oraz z silnikiem benzynowym zasilanym LPG.

Części Seat Leon 2:

Seat Leon III (od 2012)

Seat Leon IIISeat Leon III to trzecia i jednocześnie najbardziej jak dotąd sportowa generacja Seata Leon. Bazą do jej budowy stała się płyta podłogowa MQB, z powodzeniem wykorzystywana również w takich konstrukcjach, jak: Audi A3, Skoda Octavia, Skoda Rapid czy Volkswagen Golf VII. Nowością w przypadku Seata Leon III było dodanie do tradycyjnej pięciodrzwiowej wersji nadwoziowej hatchback, wersji 3-drzwiowej oraz 5-drzwiowej wersji kombi. Oczywiście każda wersja nadwoziowa doczekała się swojej sportowej odmiany. W przypadku wersji hatchback (3- i 5-drzwiowej) był to Seat Leon Cupra z silnikami o mocy 265 lub 280 KM. Wersją sportową kombi stał się Seat Leon X-Perience z napędem na 4 koła i zwiększonym prześwitem. W 2015 roku powstało też połączenie sportowej wersji Cupra z wersją uterenowioną. Samochód ten dostępny był pod nazwą Seat Leon Cross Sport i posiadał silnik o mocy 290 KM.

Części Sean Leon 3:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Seat Leon

Popularne części do Seat Leon

Choć za Seata Leon odpowiada niemiecki koncern motoryzacyjny znany z konstrukcji o dużej niezawodności i trwałości, model ten wymaga uwagi ze strony właścicieli w równym stopniu, jak wszystkie inne. Dlatego szczególnie polecamy do niego: