Wybierz markę:
Kompletny zestaw zawieszenia tylko w iParts.pl
Zawieszenie samochodowe to mechanizm złożony z wielu współpracujących i powiązanych ze sobą części. Zawieszeniem nazywamy układ elementów sprężystych oraz wiążących je podzespołów łączących w sobie konstrukcję nośną pojazdu z jego kołami. W ich skład wchodzą takie elementy jak wahacze, drążki skrętne i reakcyjne, resory, stabilizatory oraz amortyzatory.
W iParts.pl znajdziesz wyłącznie fabrycznie nowe, kompletne zestawy zawieszenia dedykowane do różnych modeli samochodów. Wszystkie zestawy są dodatkowo utwardzone i przystosowane do dodatkowego obciążenia samochodu.
Z czego składa się zawieszenie pojazdu?
Układ zawieszenia w samochodzie składa się z trzech grup elementów:
- Elementy wodzące – oddzielają koła od masy nadwozia samochodu; wahacze, od których zależne jest zachowanie się pojazdu np. podczas manewru skręcania.
- Elementy sprężyste – działanie tego zespołu elementów ma na celu magazynowanie dostarczonej energii (np. energii drgań) i oddawania jej w odpowiednim czasie.
- Elementy tłumiące – znacznie ograniczające lub eliminujące drgania kół i nadwozia. Mają istotny wpływ na bezpieczeństwo szczególnie w trakcie hamowania.
Usterki układu zawieszenia
Bardzo częstą przyczyną awarii zawieszenia samochodu osobowego są nierówności na naszych polskich drogach, gdy mechanizm tego układu oraz jego podzespoły narażone są w znacznie większym stopniu na uszkodzenia. Ich zużycie potęgują również niskie temperatury oraz sól drogowa, używana w zimie do posypywania jezdni. Ma ona bardzo silne działanie korozyjne, ingerując w warstwę gumy oraz teflonu wchodzącego w skład elementów zawieszenia.Do najczęściej ulegających awarii elementów zawieszenia samochodu osobowego zalicza się przede wszystkim:
- Amortyzator – podzespół, który odpowiada za stabilne pokonywanie nierówności przez samochód. Usterki amortyzatorów powstają zwykle wskutek wybicia oleju lub gazu wypełniającego ich środek.
- Końcówka drążka kierowniczego – element odpowiadający za połączenie zwrotnicy z przekładnią kierowniczą. Do awarii dochodzi najczęściej podczas pokonywania dużych nierówności w trakcie skrętu.
- Łącznik stabilizatora – element, który umiejscowiony jest między kolumną McPhersona, a drążkiem stabilizatora. Usterki mogą pojawić się w trakcie pokonywania nierówności podczas skrętu i zawracania.
- Sworzeń – podzespół łączący wahacz ze zwrotnicą. Do awarii dochodzi na skutek pokonywania nierówności na długim odcinku trasy, bez względu na to czy samochód jedzie prosto, czy skręca.
- Wahacz – element, w który montowane są tuleje i sworznie. Większość producentów wprasowuje wahacze na stałe, czego konsekwencją jest konieczność wymiany całego wahacza podczas wystąpienia ewentualnej awarii.
Sklep internetowy iParts.pl posiada niezwykle rozbudowaną ofertę kompletnych zestawów zawieszenia do większości popularnych modeli samochodów. Oferujemy zestawy wyłącznie znanych, renomowanych producentów, którym warto zaufać – są to m.in. Eibach, Febi Bilstein, Koni, Sachs, Monroe, Swag oraz JP Group.
Wszystkie oferowane przez nas zestawy zawieszenia są fabrycznie nowe, posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy) i spełniają wszelkie europejskie normy produkcyjne.
Jeśli chcesz wybrać odpowiedni zestaw zawieszenia do swojego samochodu, wybierz markę pojazdu z przedstawionego wyżej zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.
Nie narażaj swojego samochodu na kolejne usterki i zamów w iParts.pl nowy kompletny zestaw zawieszenia z dostawą do domu!
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Wymiana łożyska oporowego amortyzatora. Kiedy i jak należy ją przeprowadzić?
- Belka skrętna - zobacz co musisz o niej wiedzieć
- Stuki w okolicach koła i problemy z prowadzeniem auta mogą oznaczać zużytą poduszkę amortyzatora
- Electronic Stability Program, czyli elektroniczny program stabilizacji toru jazdy. Jaką rolę pełni i jak działa system ESP?
- Kolumna MacPhersona. Czym jest, jak powstała i dlaczego ciągle jest stosowana?
FAQ
Zawieszenie w samochodzie, podobnie jak każdy inny układ należy okresowo sprawdzać i badać jego sprawność. Często zawieszenie samo nam o sobie przypomina przez dźwięki, które zaczynają do nas dochodzić. Warto wtedy udać się na stację diagnostyczną i sprawdzić co jest powodem tych uciążliwych dźwięków. Diagnosta z pewnością pomoże nam w podjęciu decyzji czy zawieszenie kwalifikuje się do remontu, czy jeszcze nie.
Na pewnych elementach i systemach zamontowanych w naszym samochodzie nie warto oszczędzać. Do takich układów z pewnością należy zawieszenie. Ma ono bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo oraz zachowanie się pojazdu na drodze. Decydując się na wymianę podzespołu postawmy na części pochodzące do sprawdzonych producentów.
Nie. Zawieszenie jest stosunkowo mocno eksploatowanym elementem naszego samochodu. Dodatkowo po zdjęciu go z pojazdu często bardzo trudno jest zweryfikować jego faktyczny stan. Właśnie dlatego powinniśmy zawsze inwestować w podzespoły nowe, najlepiej posiadające odpowiednią gwarancję od producenta.
Jeśli mamy pewność, że pozostałe elementy naszego zawieszenia są sprawne to nie warto ich wymieniać na nowe. Należy jednak pamiętać o tym, że wiele elementów zawieszenia w samochodzie jest od siebie zależne. Jeśli jeden element był uszkodzony przez dłuższy czas, mógł spowodować przedwczesne zużycie innych podzespołów. Podczas wymiany warto więc dokładnie sprawdzić pozostałe elementy.
Powodów stukania w zawieszeniu może być wiele. Cały układ składa się z wielu metalowo-gumowych elementów, które podczas jazdy mocno pracują. Jeśli są już zużyte mogą powodować powstawanie uciążliwych dźwięków. Podczas jazdy mogą stukać wahacze, drążki kierownicze, stabilizator oraz wiele innych elementów.
Zestaw zawieszenia kompletnego kosztuje w naszym sklepie od kilkuset do 4 000 zł. W skład kompletu wchodzą wszystkie elementy zawieszenia, które podlegają wymianie. Od wahaczy, przez drążek stabilizatora po elementy gumowe.