Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
BMW X5 to średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) zaliczany do sportowo-użytkowych samochodów. Jego produkcja rozpoczęła się w 1999 roku w Stanach Zjednoczonych, natomiast europejska premiera miała miejsce rok później. Model X5 to pierwszy tak duży samochód niemieckiej marki w tej klasie. Sam koncern BMW określił to auto jako pojazd typu SAV (Sport Activity Vehicle). Bez wątpienia BMW X5 odniosło bardzo duży sukces rynkowy. Dotychczas sprzedano ponad 1,3 miliona ...
Powiązania: