Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.
Pierwsza generacja Seata Ibizy powstawała w 1984 roku pod okiem włoskich projektantów. Włoskie wypływy są doskonale widoczne w tym niewielkim samochodzie miejskim, klasyfikowanym w autosegmencie B. Druga generacja, nosząca fabryczne oznaczenie 6K, zaprezentowana została po raz pierwszy światu w roku 1993 podczas trwającego we Frankfurcie salonu motoryzacyjnego i nie przypadkowo właśnie tam. Premiera Seata Ibizy II odbyła się w Niemczech, ponieważ to właśnie ...
Powiązania: