Tłumik drgań skrętnych paska wielorowkowego

Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.

Koło pasowe i tłumik drgań skrętnych paska w samochodzie

Koło pasowe w samochodzie napędza kilka kluczowych elementów osprzętu jednostki napędowej, w tym m.in. kompresor klimatyzacji, pompę wody czy alternator. Drgania, jakie generują wał korbowy są tak samo szkodliwe dla nich, co dla sprzęgła czy skrzyni biegów. Z tego też powodu inżynierowie konstruujący silniki samochodowe zaczęli stosować obok dwumasowych kół zamachowych również koła pasowe z tłumikiem drgań po drugiej stronie wału korbowego.

Tłumik drgań skrętnych paska minimalizuje drgania powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego, które negatywnie wpływają na żywotność układu napędowego. Tłumik drgań paska rozrządu pełni podobna rolę co amortyzator zawieszenia. Drgania pojawiające się na rolce napinającej są tłumione za pomocą tłumika drgań skrętnych paska, co przekłada się na płynniejszą pracę całego podzespołu, a także na dłuższą żywotność samego paska oraz napinacza paska wieloklinowego.

Typowe usterki tłumika drgań skrętnych paska w samochodzie

Objawami zużycia tłumika drgań paska jest najczęściej wpadanie paska w poślizgi podczas pracy. Zazwyczaj ma to miejsce podczas zmiany prędkości obrotowej wału korbowego. Zużyty lub uszkodzony tłumik drgań napinacza paska nie jest w stanie odpowiednio tłumić powstających drgań skrętnych lub nie robi tego wcale. Napinacz wpadający w wibracje powoduje, że pasek nie jest dostatecznie napinany, co w efekcie powoduje poślizg. Często pojawiają się także charakterystyczne dźwięki temu towarzyszące, jak np. grzechotanie w układzie napędowym paska. Zużyty lub uszkodzony tłumik drgań skrętnych paska prowadzi do szybszej dewastacji pozostałych elementów układu napinania paska wieloklinowego.

Należy regularnie kontrolować tłumik drgań paska i jego stan techniczny. Jeżeli zauważymy mikropęknięcia gumowego elementu tłumiącego, jego odkształcenia, oddzielenie się gumy czy też jakiekolwiek inne nietypowe oznaki wizualne, należy wymienić zużyte elementy na nowe.

Popularni producenci tłumików drgań skrętnych paska

  • Febi Bilstein
  • SWAG
  • Sasic
  • Topran
  • INA
  • JapanParts
  • SKF
  • Ruville

Interesuje Cię tani tłumik drgań o najlepszych dostępnych na rynku parametrach technicznych? Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i są sprowadzane od najlepszych producentów osprzętu i elementów układu napędowego na świecie.

Jeżeli tłumik drgań skrętnych paska to tylko iParts.pl! Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania kontrahentami. Wszystkie produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy profesjonalna obsługę, najniższe ceny na rynku oraz szybką realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Tłumik drgań skrętnych paska OPTIMAL
Tłumik drgań skrętnych paska INA
Tłumik drgań skrętnych paska RUVILLE
Tłumik drgań skrętnych paska IPD
Tłumik drgań skrętnych paska BREDA LORETT
Tłumik drgań skrętnych paska TRISCAN
Tłumik drgań skrętnych paska AKRON-MALÒ
Tłumik drgań skrętnych paska FEBI BILSTEIN
Tłumik drgań skrętnych paska SWAG