Nie powiem że to najtańszy palec jaki kupiłem, ale jedyny który przeżył i żyje najdłużej ze wszystkich jakie do tej pory miałem. Polecam gdyby ktoś poszukiwał!
Rozdzielacz zapłonu to bardzo ważne urządzenie w konwencjonalnym układzie zapłonowym. Aparat umożliwia rozdział prądu o wysokim napięciu na świece zapłonowe. Awaria rozdzielacza daje dosyć jasne symptomy. Twoją uwagę powinna zwrócić praca silnika – motor może pracować nieregularnie, gasnąć podczas jazdy, a w skrajnych przypadkach w ogóle nie odpalać. Na problem ze strony rozdzielacza może też wskazywać sytuacja, gdy naciśnięcie gazu prowadzi do stukania zaworów lub opóźnionej reakcji silnika.
Jakie są przyczyny awarii rozdzielacza?
Najczęściej przyczyn awarii rozdzielacza należy szukać w nieprawidłowej konserwacji, a także w stosowaniu nieodpowiednich środków smarnych (lub nieużywaniu ich w ogóle). Problemem może być również niesprawny element – jak palec, czy kopułka rozdzielacza, możliwe jest również uszkodzenie przewodu podciśnieniowego lub membrany regulatora. Czasem niewłaściwa praca rozdzielacza wynika z dostania się brudu lub wilgoci w obudowie – w takiej sytuacji pomóc może dokładnie osuszenie elementu.
Jak sprawdzić, czy rozdzielacz jest sprawny?
W ocenie sprawności rozdzielacza przede wszystkim istotna jest początkowa diagnostyka, polegająca na kontroli pracy motoru. W przypadku klasycznych rozdzielaczy zapłonu dalsza diagnostyka możliwa jest dzięki przemierzeniu oporów przejściowych, napięć i prądów obwodów elektrycznych i styków. W kolejnym kroku konieczne jest sprawdzenie wyeksploatowania elementów mechanicznych rozdzielacza. Dobrą praktyką jest początkowe odłączenie przewodów od świec zapłonowych i sprawdzenie, czy uruchomienie silnika skutkuje przeskokiem z ich końca na świece lub metalowe elementy.
Czy można samodzielnie wymienić rozdzielacz zapłonu?
Samodzielna wymiana rozdzielacza zapłonu nie jest niemożliwa, ale może przysporzyć sporo problemów. Przede wszystkim ważne jest, by mieć odpowiednie zaplecze w postaci narzędzi, a także wiedzę na temat pojazdu – wymiana rozdzielacza może się różnić nawet w obrębie kolejnych wersji silników. Jeżeli masz wątpliwości co do swojego samochodu lub nie dysponujesz przyrządami umożliwiającymi naprawę, najlepiej zlecić wymianę fachowcowi, który przy okazji wykona diagnostykę poszczególnych elementów mechanicznych.
Jaka jest cena rozdzielacza zapłonu?
Ceny rozdzielaczy zapłonów – podobnie jak innych części – warunkują głównie parametry techniczne oraz producent. W sklepie iParts.pl bez trudu znajdziesz dopasowany do Twojego modelu auta rozdzielacz zapłonu – w ramach naszej oferty proponujemy fabrycznie nowe, wytrzymałe części zaufanych marek. Ceny najpopularniejszych rozdzielaczy zapłonu wahają się w zakresie od ok. 80zł do ok. 1230zł. W ramach asortymentu przygotowaliśmy także m.in. zestawy styków, osłony rozdzielaczy, kopułki, uszczelnienia, czy zestawy naprawcze.