Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "2"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Rozdzielacz zapłonu

Rozdzielacz zapłonu BREMI BREMI
Rozdzielacz zapłonu BOSCH BOSCH
Rozdzielacz zapłonu EPS EPS
Rozdzielacz zapłonu BLUE PRINT BLUE PRINT
Rozdzielacz zapłonu TOPRAN TOPRAN
Rozdzielacz zapłonu MAXGEAR MAXGEAR
Rozdzielacz zapłonu JP GROUP JP GROUP
Rozdzielacz zapłonu FACET FACET
Rozdzielacz zapłonu VEMO VEMO
Rozdzielacz zapłonu NIPPARTS NIPPARTS
Rozdzielacz zapłonu VIKA VIKA
Rozdzielacz zapłonu TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Rozdzielacz zapłonu AUTOMEGA AUTOMEGA
Rozdzielacz zapłonu HERTH+BUSS JAKOPARTS HERTH+BUSS JAKOPARTS
Rozdzielacz zapłonu JAPKO JAPKO
Rozdzielacz zapłonu METZGER METZGER
Rozdzielacz zapłonu VALEO VALEO
Rozdzielacz zapłonu OYODO OYODO
Rozdzielacz zapłonu ASHIKA ASHIKA
Rozdzielacz zapłonu MAGNETI MARELLI MAGNETI MARELLI
Rozdzielacz zapłonu PIERBURG PIERBURG
Rozdzielacz zapłonu QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Rozdzielacz zapłonu ACKOJA ACKOJA
Rozdzielacz zapłonu BOUGICORD BOUGICORD
Rozdzielacz zapłonu BUGIAD BUGIAD
Rozdzielacz zapłonu CENTURY-JAPAN CENTURY-JAPAN
Rozdzielacz zapłonu CW CW
Rozdzielacz zapłonu DOKUJI DOKUJI
Rozdzielacz zapłonu EFI AUTOMOTIVE EFI AUTOMOTIVE
Rozdzielacz zapłonu ELRING ELRING
Rozdzielacz zapłonu ENERGY ENERGY
Rozdzielacz zapłonu ERA BENELUX ERA BENELUX
Rozdzielacz zapłonu FAST FAST
Rozdzielacz zapłonu FEBEST FEBEST
Rozdzielacz zapłonu HART HART
Rozdzielacz zapłonu JAPANPARTS JAPANPARTS
Rozdzielacz zapłonu JPN JPN
Rozdzielacz zapłonu KRAFT AUTOMOTIVE KRAFT AUTOMOTIVE
Rozdzielacz zapłonu KW KW
Rozdzielacz zapłonu LUCAS LUCAS
Rozdzielacz zapłonu MAPCO MAPCO
Rozdzielacz zapłonu MASTER-SPORT MASTER-SPORT
Rozdzielacz zapłonu NPS NPS
Rozdzielacz zapłonu NTY NTY
Rozdzielacz zapłonu OEM OEM
Rozdzielacz zapłonu PAYEN PAYEN
Rozdzielacz zapłonu SASIC SASIC
Rozdzielacz zapłonu WALKER PRODUCTS WALKER PRODUCTS
Rozdzielacz zapłonu YEC YEC
OŚ PRZEDNIA

Lokalizacja w aucie:

OŚ PRZEDNIA

OŚ TYLNA

Lokalizacja w aucie:

OŚ TYLNA

6856 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 020 214
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 020 214
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 021 014
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 021 014
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 021 022
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 021 022
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 021 025
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 021 025
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 021 040
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 021 040
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 021 051
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 021 051
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 021 056
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 021 056
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 021 058
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 021 058
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 021 076
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 021 076
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 022 053
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 022 053
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 023 001
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 023 001
Do 100 dni na zwrot
BOSCH
5.0 (4)
Kod produktu:
0 237 023 013
niedostępny
5.0 (4)
Producent części:
BOSCH
Kod:
0 237 023 013
Do 100 dni na zwrot
MAGNETI MARELLI
0 (0)
Kod produktu:
071285406010
niedostępny
0 (0)
Producent części:
MAGNETI MARELLI
Kod:
071285406010
Do 100 dni na zwrot
JPN
0 (0)
Kod produktu:
10E1028-JPN
niedostępny
0 (0)
Producent części:
JPN
Kod:
10E1028-JPN
Do 100 dni na zwrot
JPN
0 (0)
Kod produktu:
10E0501-JPN
niedostępny
0 (0)
Producent części:
JPN
Kod:
10E0501-JPN
Do 100 dni na zwrot
JPN
0 (0)
Kod produktu:
10E5017-JPN
niedostępny
0 (0)
Producent części:
JPN
Kod:
10E5017-JPN
Do 100 dni na zwrot

Opinie klientów

marcelb4
Palec rozdzielacza BREMI 7001
5.0
Dodano: 2022-11-03
Palec rozdzielacza BREMI 7001
Jakość ok
Maciej
Kopułka rozdzielacza zapłonu BLUE PRINT ADH214225
2.0
Dodano: 2021-11-01
Kopułka rozdzielacza zapłonu BLUE PRINT ADH214225
Śruby dołączone do zestawu łamią się! Przeciętna jakość
Jarek
Kopułka rozdzielacza zapłonu BLUE PRINT ADT314244
3.0
Dodano: 2020-01-08
Kopułka rozdzielacza zapłonu BLUE PRINT ADT314244
Polecam. Bardzo dobra jakość.
Jarek
Palec rozdzielacza BERU EVL134
5.0
Dodano: 2020-01-08
Palec rozdzielacza BERU EVL134
Polecam. Znakomita jakość palca rozdzielacza. Sklep, jak zawsze, bardzo dobrze się spisał.
AdrianK
Kopułka rozdzielacza zapłonu BERU VK355S
5.0
Dodano: 2018-01-03
Kopułka rozdzielacza zapłonu BERU VK355S
Świetna kopułka, profesjonalna! polecam
AdrianK
Kopułka rozdzielacza zapłonu BERU VK360
5.0
Dodano: 2018-01-03
Kopułka rozdzielacza zapłonu BERU VK360
Bardzo dobra kopułka, Beru robi robotę!
AdrianK
Palec rozdzielacza BERU EVL085
5.0
Dodano: 2018-01-03
Palec rozdzielacza BERU EVL085
beru jak zawsze spoko!
Bobrówka
Palec rozdzielacza BOSCH 1 234 332 350
5.0
Dodano: 2017-10-04
Palec rozdzielacza BOSCH 1 234 332 350
Nie powiem że to najtańszy palec jaki kupiłem, ale jedyny który przeżył i żyje najdłużej ze wszystkich jakie do tej pory miałem. Polecam gdyby ktoś poszukiwał!
21_skorpion
Kopułka rozdzielacza zapłonu BREMI 6005
5.0
Dodano: 2016-11-04
Kopułka rozdzielacza zapłonu BREMI 6005
sprawdzany produkt osobicie takze smiało mozecie ludziska kupowac w tym sklepie :) hihi
Kemoiz
Kopułka rozdzielacza zapłonu BREMI 6014
3.0
Dodano: 2016-05-30
Kopułka rozdzielacza zapłonu BREMI 6014
Styki wypalone po 30000km. Nie polecam

Rozdzielacze zapłonu - aparat zapłonowy

Prawidłowe działanie układu zapłonowego pozwala osiągnąć maksymalną moc jednostki napędowej w samochodzie, uzyskać optymalne zużycie paliwa, a także zminimalizować zawartość składników toksycznych w spalinach. Aparat zapłonowy opiera się w głównej mierze na dwóch kluczowych elementach – przerywaczu oraz rozdzielaczu zapłonu. To od nich przede wszystkim zależy prawidłowa praca całego układu.

Układ zapłonowy w samochodzie

Samochodowy układ zapłonowy występuje w silnikach benzynowych o zapłonie iskrowym. Inicjuje on proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach jednostki napędowej. W skład nowoczesnego układu zapłonowego wchodzą: cewka zapłonowa, świece zapłonowe, komputer sterujący oraz wyłącznik zapłonu. W starszych konstrukcjach silnikowych stosowane są przewody zapłonowe oraz aparat zapłonowy bezrozdzielaczowy.

Standardowy układ zapłonowy jest zbudowany w oparciu o mechaniczny przerywacz i rozdzielacz zapłonu. Jest to rozwiązanie charakteryzujące się prostotą budowy i stosunkowo bezawaryjnym działaniem. Oczywiście nie jest pozbawione wad, które powodują kłopoty z prawidłową eksploatacją silnika.

Rozdzielacze zapłonu to urządzenia dostarczające do świecy cylindra prąd w postaci iskry. Umożliwiają one rozdział napięcia zapłonowego poprzez przewody zapłonowe i złączki. Taki układ zapewnia jednak niewielkie możliwości zmiany kąta wyprzedzania zapłonu pod względem pracy jednostki napędowej. Staje się to problematyczne zwłaszcza podczas uruchamiania silnika w niskich temperaturach. Aby wyeliminować ten mankament, układ był poddawany nieustannym modyfikacjom, co ostatecznie doprowadziło do zaprojektowania i wdrożenia elektronicznego modułu zapłonowego. Obecnie w samochodach wyprodukowanych po 2000 roku nie montuje się w zasadzie mechanicznych układów zapłonowych, lecz te z elektronicznym zapłonem.

Pierwszym w historii elektronicznym układem sterującym dopływem powietrza, paliwa oraz zapłonem w samochodzie był system Motronic firmy Bosch. Pojawił się on w 1979 roku w układzie napędowym BMW 732i. Obecnie to komputer pokładowy najczęściej steruje pracą układu zapłonowego.

W samochodach napędzanych silnikami wysokoprężnymi o zapłonie samoczynnym, wykorzystywany jest wtryskowy aparat zapłonowy. Standardowe świece zapłonowe zastąpiono tutaj świecami żarowymi (po jednej na każdy cylinder). Są one w stanie wytrzymać nawet kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu.

Działanie rozdzielacza zapłonu

Wałek rozdzielacza zapłonu wprawiany jest w ruch najczęściej przez wał rozrządu. Oktanokorektor stosuje się do sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu, szczególnie, gdy użyte paliwo cechujące się zmienną liczbą oktanową. Kadłub obraca się na skutek przesunięcia dźwigni, co powoduje obrót podstawy przerywacza względem garbów krzywki wałka.

Jeżeli kadłub obracany jest tak samo jak palec rozdzielacza, wówczas dochodzi do opóźnienia zapłonu, a kąt wyprzedzenia zapłonu zmniejsza się. Jeżeli kadłub jest obracany przeciwnie do obrotu palca rozdzielacza, to kąt wyprzedzenia zapłonu zwiększa się, co w efekcie prowadzi do przyspieszenia zapłonu. Samoczynne regulowanie kąta wyprzedzenia zapłonu umożliwia odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu. W tym przypadku kąt zależny jest od prędkości obrotowej wałka korbowego jednostki napędowej. Rozdzielacz zapłonu może posiadać również podciśnieniowy regulator kąta zapłonu.

Typowe objawy usterki układu zapłonowego w samochodzie

  • problemy z uruchomieniem silnika, w ekstremalnych sytuacjach całkowita niemożność uruchomienia jednostki napędowej (awaria cewki zapłonowej)
  • szarpanie podczas jazdy (początkowo może to być jedynie delikatne szarpanie, z czasem problem się nasila, aż do całkowitego uniemożliwienia jazdy)
  • gaśnięcie silnika pracującego na biegu odczuwalne na kierownicy i w kabinie samochodu podczas pracy na biegu jałowym
  • zmiany w prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym
  • odczuwalne słabsze przyspieszenie auta
  • mniejsza moc jednostki napędowej
  • głośniejsza praca silnika

Sklep internetowy iParts.pl oferuje wysokiej jakości kopułki rozdzielacza, palec rozdzielacza oraz wiele innych elementów układu zapłonowego zarówno do aut z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Tylko u nas kopułka zapłonowa w najniższej cenie rynkowej!

Powiązania:

Najczęściej zadawane pytania

Jakie objawy daje awaria rozdzielacza zapłonu?

Rozdzielacz zapłonu to bardzo ważne urządzenie w konwencjonalnym układzie zapłonowym. Aparat umożliwia rozdział prądu o wysokim napięciu na świece zapłonowe. Awaria rozdzielacza daje dosyć jasne symptomy. Twoją uwagę powinna zwrócić praca silnika – motor może pracować nieregularnie, gasnąć podczas jazdy, a w skrajnych przypadkach w ogóle nie odpalać. Na problem ze strony rozdzielacza może też wskazywać sytuacja, gdy naciśnięcie gazu prowadzi do stukania zaworów lub opóźnionej reakcji silnika.

Jakie są przyczyny awarii rozdzielacza?

Najczęściej przyczyn awarii rozdzielacza należy szukać w nieprawidłowej konserwacji, a także w stosowaniu nieodpowiednich środków smarnych (lub nieużywaniu ich w ogóle). Problemem może być również niesprawny element – jak palec, czy kopułka rozdzielacza, możliwe jest również uszkodzenie przewodu podciśnieniowego lub membrany regulatora. Czasem niewłaściwa praca rozdzielacza wynika z dostania się brudu lub wilgoci w obudowie – w takiej sytuacji pomóc może dokładnie osuszenie elementu.

Jak sprawdzić, czy rozdzielacz jest sprawny?

W ocenie sprawności rozdzielacza przede wszystkim istotna jest początkowa diagnostyka, polegająca na kontroli pracy motoru. W przypadku klasycznych rozdzielaczy zapłonu dalsza diagnostyka możliwa jest dzięki przemierzeniu oporów przejściowych, napięć i prądów obwodów elektrycznych i styków. W kolejnym kroku konieczne jest sprawdzenie wyeksploatowania elementów mechanicznych rozdzielacza. Dobrą praktyką jest początkowe odłączenie przewodów od świec zapłonowych i sprawdzenie, czy uruchomienie silnika skutkuje przeskokiem z ich końca na świece lub metalowe elementy.

Czy można samodzielnie wymienić rozdzielacz zapłonu?

Samodzielna wymiana rozdzielacza zapłonu nie jest niemożliwa, ale może przysporzyć sporo problemów. Przede wszystkim ważne jest, by mieć odpowiednie zaplecze w postaci narzędzi, a także wiedzę na temat pojazdu – wymiana rozdzielacza może się różnić nawet w obrębie kolejnych wersji silników. Jeżeli masz wątpliwości co do swojego samochodu lub nie dysponujesz przyrządami umożliwiającymi naprawę, najlepiej zlecić wymianę fachowcowi, który przy okazji wykona diagnostykę poszczególnych elementów mechanicznych.

Jaka jest cena rozdzielacza zapłonu?

Ceny rozdzielaczy zapłonów – podobnie jak innych części – warunkują głównie parametry techniczne oraz producent. W sklepie iParts.pl bez trudu znajdziesz dopasowany do Twojego modelu auta rozdzielacz zapłonu – w ramach naszej oferty proponujemy fabrycznie nowe, wytrzymałe części zaufanych marek. Ceny najpopularniejszych rozdzielaczy zapłonu wahają się w zakresie od ok. 80zł do ok. 1230zł. W ramach asortymentu przygotowaliśmy także m.in. zestawy styków, osłony rozdzielaczy, kopułki, uszczelnienia, czy zestawy naprawcze.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze