Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Kia Sorento zaliczana do samochodów sportowo-użytkowych klasy średniej (segment I). Sorento to średnich rozmiarów crossover SUV, którego produkcję rozpoczęto w 2002 roku. Ten model był uzupełnieniem oferty południowokoreańskiego koncernu w tej klasie po wycofaniu z produkcji mniejszego auta Sportage. W 2004 roku crossover Kii otrzymał prestiżowy tytuł „Best in Class” przyznawany przez magazyn „Truck Trend”.
Pierwszą generację Kia Sorento zbudowano na płycie podłogowej koncernu ...
Powiązania: