Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Samochód klasy średniej produkowany w latach 2011–2019. To model segmentu D, będący następcą popularnej Sonaty, który przyniósł nową jakość w ofercie marki Hyundai.
Historia i40 rozpoczęła się w 2011 roku, kiedy to został zaprezentowany jako odpowiedź na potrzeby kierowców klasy średniej. Projektowano go w niemieckim biurze projektowym marki, co zapewniło mu solidność i precyzję wykonania, a także estetyczny wygląd. Hyundai i40 wpisywał się w koncepcję Fluidic ...
Powiązania: