Korek pasujący do wszystkich rodzajów VW. Niestety te korki maja to do siebie, ze lubią się obrabiać tym bardziej jak niemienia się oleju regularnie co roku. Ja za taką cenę zamówiłem sobie 3 na zapas na pewno się przydadzą.
Kupiłem ten korek do swojego Pegueota 306 i pasje idealnie. Jest bardzo szczelny co w tym przypadku jest bardzo ważne. Dodatkowo nie kosztował zbyt drogo, a kupiłem go podczas ostatnich zakupów w iParts. Polecam!
Co tu wiele pisać? Polecam zakupy w sklepie iParts.pl!! ;)
Najczęściej zadawane pytania
Czy trzeba wymieniać korek spustowy oleju?
Zasadniczo nie przewiduje się wymiany korka spustowego oleju. Jego zadanie jest proste, przez co nie ulega on znacznemu zużyciu podczas pracy. Konieczność wymiany korka spustowego oleju pojawia się dopiero wtedy, gdy ulegnie on uszkodzeniu. W przypadku takich elementów najczęściej dochodzi do uszkodzeń mechanicznych, które powstają np. przy odkręcaniu lub dokręcaniu korka. Zdarza się, że klucz uszkadza korek, co nie pozwala nam go dokręcić z odpowiednią siłą.
Jak mocno dokręcać korek spustowy oleju?
Siła z jaką powinien być dokręcony korek spustowy oleju, jest zawsze określana przez producenta danego pojazdu. Najczęściej jest to jednak w granicach 35 lub 40 Nm. Korek spustowy oleju powinno się zawsze dokręcać za pomocą klucza dynamometrycznego, dzięki czemu będziemy mieć pewność, że olej nie będzie wyciekał, a z kolei sam korek lub gwint w misce nie zostanie w żaden sposób uszkodzony mechanicznie, co często dzieje się gdy siła dokręcania jest zbyt duża.
Gdzie znajduje się korek spustowy miski oleju?
Korek spustowy miski oleju najczęściej zlokalizowany jest w jej najniższym punkcie. Wynika to z faktu, że dzięki temu za jego pomocą jesteśmy w stanie usunąć najwięcej oleju z układu smarowania silnika. Szukając korka spustowego miski oleju, warto więc zajrzeć pod miskę lub w jej tylną część. W nowoczesnych samochodach, bardzo często w osłonach dolnych silnika montowane są specjalne elementy, których zdjęcie pozwala na wygodny dostęp do korka spustowego oleju.
Co zrobić w przypadku wycieków spod korka spustowego oleju?
Na samym początku warto sprawdzić, czy pierścień uszczelniający korka spustowego oleju nie został uszkodzony. W tym celu powinniśmy odkręcić korek i dokładnie zbadać jego stan. Jeśli był on wielokrotnie odkręcany i przykręcany bez wymiany pierścienia uszczelniającego, to mogło dojść do jego uszkodzenia lub nawet przerwania. W takich przypadkach wystarczy wymiana tego jednego elementu. Warto również zwrócić uwagę na stan samej miski olejowej, czy nie została w żaden sposób uszkodzona podczas jazdy.
Ile kosztuje korek spustowy oleju?
Zakup nowego korka spustowego oleju to wydatek rzędu kilkunastu złotych. Natomiast pierścień uszczelniający korka spustowego oleju jest jeszcze tańszym elementem, ponieważ często możemy go kupić za zaledwie kilka złotych. Oczywiście ceny części uzależnione są od tego, do jakiego samochodu są dedykowane, a także od samego producenta. Jeśli szukacie Państwo części zamiennych w korzystnych cenach, to koniecznie zapoznajcie się z ofertą sklepu internetowego iParts.pl.