Części Honda Accord

Honda Accord

Honda Accord to typowy przedstawiciel samochodów osobowych klasy średniej (segment D). Jej produkcja rozpoczęła się w 1976 roku jako następcy modelu 1300. Samochód do 1989 roku funkcjonował jako auto kompaktowe w wersji sedan oraz hatchback. Później, wraz z wejściem na rynek IV-generacji Hondy Accord, samochód dostępny był również w wersji kombi oraz coupe. Honda Accord produkowana jest do dziś. Dziesiąta generacja tego auta pojawiła się w 2017 roku. Dotychczas sprzedano ponad 18 milionów egzemplarzy Hondy Accord na całym świecie.

Honda Accord I (1976–1981)

Honda Accord IHonda Accord pierwszej generacji pojawiła się na rynku motoryzacyjnym w 1975 roku, a masową produkcję rozpoczęto w maju 1976 roku. Do budowy samochodu użyto płyty podłogowej zapożyczonej z modelu Civic. Accord okazał się dużym sukcesem komercyjnym. Samochód był oferowany w 3-drzwiowej wersji nadwoziowej typu hatchback oraz jako 4-drzwiowy sedan.

Początkowo Honda Accord była oferowana jedynie z silnikami 1.6 o mocy 72 KM oraz 1.8 o mocy 80 KM, które wspomagane były 2- i 3-biegową skrzynią automatyczną lub 5-biegową przekładnią manualną. Honda zapewniała przedni napęd oraz bagażnik o pojemności 360 litrów.

Części Honda Accord 1:

Honda Accord II (1981–1985)

Honda Accord IIPo niewątpliwym rynkowym sukcesie Hondy Accord pojawiła się w 1981 roku druga generacja tego modelu. Na rynku japońskim Accord II pojawił się jako Honda Vigor. Samochód oferowano jako 3-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Honda była w stanie pomieścić 5 osób, jednak przy pełnym obłożeniu dostępna przestrzeń oraz komfort podróżowania pozostawiała wiele do życzenia.

Honda Accord II była oferowana z czteroma jednostkami napędowymi: 1.6 o mocy 80 oraz 88 KM, a także silnikami 1.8 generującymi 75 oraz 101 KM. Napęd był przenoszony na przednią oś za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej przekładni manualnej.

Jeżeli chodzi o zastosowane materiały oraz części Honda Accord II, jak przystało na tamte czasy, nie oferowała zbyt dużych wygód. Dostępna była wyłącznie jedna wersja wyposażeniowa EX, która oferowała jedynie podstawowe podzespoły umożliwiające w miarę płynną i bezpieczną jazdę tym samochodem. Udogodnienia typu kontrola trakcji, komputer pokładowy, poduszki powietrzne czy też automatycznej wspomaganie kierownice pozostawały jedynie w sferze marzeń. Bez względu jednak na to samochód cieszył się bardzo dużą popularnością głównie ze względu na dość sporo oferowanego miejsca i stosunkowo małe spalanie.

Części Honda Accord 2:

Honda Accord III (1985–1989)

Honda Accord IIIW 1985 roku zaprezentowano na rynku europejskim oraz japońskim trzecią odsłonę Hondy Accord, a na rynek amerykański samochód trafił rok później. Honda otrzymała bardziej klinowatą sylwetkę rodem z modelu Prelude. To, co jest najbardziej charakterystyczne dla tej generacji Hondy Accord, to przednie reflektory podnoszone elektrycznie do góry, czego do tej pory nie stosowano raczej w samochodach typu sedan.

Tym razem producent zapewnił użytkownikom dość bogatą gamę jednostek napędowych, poczynając od silników 1.6 o mocy 88 KM, 1.8 o mocy 110 oraz 130 KM, na całej grupie silników 2.0 o mocach od 98 do 160 KM kończąc. Przedni napęd Hondy Accord był obsługiwany za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-biegowej przekładni manualnej.

Co do wyposażenia, producent zaoferował dwie wersje: EX oraz EXI. Wykorzystane materiały oraz części w Honda Accord III były już znacznie lepszej jakości niż w poprzednich wersjach, a ich spasowanie było na bardzo przyzwoitym poziomie. W 1988 roku model Accord III poddano drobnemu face liftingowi, a już rok później produkcja została wstrzymana. Honda Acccord III to pierwszy w historii samochód japoński, który był produkowany w Stanach Zjednoczonych i następnie eksportowany do Japonii.

Części Honda Accord 3:

Honda Accord IV (1989–1993)

Honda Accord IVPierwsza, japońska premiera Hondy Accord IV miała miejsce w 1989 roku. Światowa prezentacja samochodu miała miejsce dopiero rok później. Honda Accord IV-generacji została gruntownie zmodernizowana pod względem stylistycznym. Charakterystyczną cechę poprzedniego modelu, a więc wysuwane przednie reflektory, zastąpiono tradycyjnymi, stacjonarnymi światłami, dzięki czemu sylwetka auta zyskała bardziej harmonijny oraz elegancki design.

Honda była pierwszy raz dostępna w wersji 2-drzwiowego coupe, a także jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi, które zaprezentowano w 1991 roku. Zaprzestano produkcji wersji nadwoziowej typu hatchback.

Honda Accord IV była dostępna w czterech wersjach wyposażenia (DX, LX, EX, 10th Anniversary Edition). Idąc z duchem czasu, użyte materiały oraz części w Honda Accord były dobrej jakości, a producent oferował w ramach wyposażenia m.in. w pełni regulowany elektrycznie fotel kierowcy, elektrycznie sterowane oraz podgrzewane lusterka, elektryczne regulowane szyby, wspomaganie kierownicy, centralny zamek czy też automatycznie wysuwaną antenę radiową.

W gamie dostępnych jednostek napędowych pojawiły się silniki 1.8 R4 SOHC, 2.0 R4 SOHC oraz 2.2 R4 SOHC. Napęd był przekazywany na przednią oś za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej przekładni manualnej.

Na pewno dużym plusem tej generacji Hondy Accord była wygoda podróżowania, dobre wyciszenie, niezłe wyposażenie oraz dość spory bagażnik. Minusem tej konstrukcji było na pewno zawieszenie wielowahaczowe oraz mało elastyczne jednostki napędowe.

Części Honda Accord 4:

Honda Accord V (1993–1997)

Honda Accord VHonda Accord, produkowana od 1993 roku, to pierwszy model tej serii japońskich samochodów wyprodukowany w europejskich fabrykach japońskiego koncernu. Piąta generacja Hondy Accord to wynik współpracy z brytyjską marką motoryzacyjną Rover, w wyniku której, oprócz nowej wersji Accord, powstała również bliźniacza konstrukcja samochodu Rover serii 600. Honda Accord była sprzedawana jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Za projekt stylistyczny samochodu odpowiedzialny był Shigeo Ueno.

Honda Accord V zyskała większe rozmiary w porównaniu z poprzedniczkami, a także wprowadzono liczne zmiany stylistyczne w nadwoziu auta. Cechą charakterystyczną samochodu były mocno zaokrąglone krawędzie karoserii, przednie reflektory w kształcie klina oraz delikatnie zarysowany bagażnik. W 1997 roku Honda Accord przeszła stylistyczny face lifting, zyskując całkiem nowe reflektory, zderzak, maskę silnika oraz grill chłodnicy.

Honda Accord V to pierwszy samochód z tej serii, który wyposażono w silnik wysokoprężny 2.0 R4 TDi, i-TD oraz i-TDi o mocy 105 KM. Gamę silników wzbogacały jednostki benzynowe 1.8 R4 SOHC o mocy 115 KM, 2.0 R4 SOHC o mocy 115, 130 i 136 KM, 2.2 R4 SOHC o mocy 136 KM, 2.2 R4 VTEC o mocy 150 KM oraz silnik 2.3 R4 o mocy 158 KM. Dostępne jednostki napędowe współpracowały z 5-biegową skrzynią manualną oraz 4-stopniową przekładnią automatyczną.

Użyte materiały i części w Honda Accord V były dobrej jakości, a wysoka klasa podzespołów mechanicznych sprawiała, że samochód był uważany za mało awaryjny i dobrze prowadzący się. Największy mankament tego auta to niewielki bagażnik oraz, w zależności od wersji silnikowej, dość duże spalanie.

Części Honda Accord 5:

Honda Accord VI (1997–2002)

Honda Accord VISzósta generacja Accord trafiła na salony w 1998 roku. Samochód został przygotowany w trzech wersjach stylistycznych nadwozia, z których każda osobno była przeznaczona na rynek europejski, japoński oraz amerykański, filipiński, nowozelandzki oraz australijski.

W porównaniu do poprzedniej generacji, Honda Accord VI była nieco krótsza, za to szersza i wyższa. Ogólna stylistyka samochodu była bardziej konserwatywna, jednak utrzymana w eleganckim oraz sportowym stylu swoich poprzedników.

Projektanci oraz inżynierowie wykorzystali materiały oraz części w Honda Accord VI bardzo dobrej jakości. Deska rozdzielca samochodu zyskała trzy zegarowe tarcze wskaźników, z których każdy został umieszczony w oddzielnej komorze. Producent oferował wersje wyposażenia S (podstawowa, posiadająca elektrycznie sterowane przednie szyby), LS (lakierowane lusterka i klamki zewnętrzne, 4 elektrycznie sterowane szyby, reflektory przeciwmgłowe), ES (wersja luksusowa wyposażona w tempomat, automatyczną klimatyzację, zestaw audio Bose, podłokietnik ze schowkiem), Typer-R (sportowa) oraz Type-V (tapicerka w kolorze jasnego beżu, elementy drewnopodobne w wykończeniu kierownicy). W standardzie producent oferował m.in. regulowany fotel, klimatyzację, welurową tapicerkę czy też elektrycznie regulowane lusterka oraz szyby boczne.

Dość ciekawie przedstawiała się gama silnikowa w nowej Hondzie. Do dyspozycji kierowców oddano 6 jednostek benzynowych – 1.6 R4 o mocy 116 KM, 1.8 R4 VTEC o mocy 136 KM, 2.0 R4 VTEC o mocy 147 KM, 2.2 R4 VTEC o mocy 212 KM, 2.3 R4 16V VTEC o mocy 154 KM oraz 3.0 V6 VTEC o mocy 200 KM. Jeżeli chodzi o silniki wysokoprężne to dostępny był jedynie motor 2.0 i-TD, CTDI o mocy 105 KM. Napęd przekazywany był za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej przekładni manualnej.

Godna uwagi jest wersja Type-R Hondy Accord. Za sprawą specjalnego pakietu stylistycznego ten model nie sposób było pomylić z żadnym innym samochodem japońskiego koncernu. Do Type-R montowano m.in. reflektory ksenonowe z czarnymi ramkami, siatkowy grill, sportowy spoiler, dokładki zderzaków, przyciemnione klosze tylnych lamp, dwutłumikowy układ wydechowy, obniżone i utwardzone zawieszenie czy też większe tarcze hamulcowe. Do Type-R montowano silnik o pojemności 2.2 l z systemem DOHC VTEC, który generował 212 KM.

Części Honda Accord 6:

Honda Accord VII (2002–2008)

Honda Accord VIISiódma odsłona Accord pojawiła się w listopadzie 2002 roku. Honda występowała również pod nazwami Acura TL, Acura TSX oraz Honda Accord Euro. Samochód był dostępny jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Honda Accord VII miała wówczas silną konkurencję rynkową w postaci Nissana Primery, Opla Vectry, Toyoty Avensis czy też VW Passata.

Stylistycznie samochód przeszedł parę istotnych modyfikacji. Kontury Hondy stały się wyraźniejsze i odważniejsze, nadając tym samym całej bryle bardziej eleganckiego i dynamicznego wyglądu. Cechą charakterystyczną Hondy są tylne światła, które zostały zespolone w jednej linii i płynnie przechodzą na boki samochodu.

Producent postarał się o nowy design kokpitu auta. Użyte materiały oraz części w Honda Accord VII zasługują na pochwałę pod względem ich jakości oraz spasowania. Staranne wykończenie nadaje wnętrzu zarówno elegancji, jak i konserwatyzmu. Kokpit oferuje pasażerom wystarczającą ilość miejsca. Pod względem wyposażenia również nie jest najgorzej. Japoński producent wyposażył samochód m.in. w dwustrefową klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, elektryczne szyby i lusterka, ABS, automatyczne światła z czujnikami zmroku, system stabilizacji jazdy VSA czy też czujniki deszczu. Na europejski rynek przygotowano 4 bogate wersje wyposażenia (Comfort, Sport, Type-S, Executive).

Pod maską nowego Accorda nie było już tak bogato. Dostępne były jednostki benzynowe 2.0 R4 VTEC o mocy 155 KM oraz 2.4 R4 VTEC o mocy 190 KM, a także silnik wysokoprężny 2.2 i-CTDi o mocy 140 KM. Z oferowanymi jednostkami współpracowały 5- i 6-biegowa skrzynia manualna oraz 5- i 6-stopniowa przekładnia automatyczna.

Mankamentem Hondy Accord VII, szczególnie w początkowych latach produkcji, były tuleje gumowe przedniego stabilizatora, karoseria oraz parujące reflektory. Ogólnie rzecz biorąc, samochód cieszył się dość dobrą opinią zarówno pod względem właściwości jezdnych, jak i stosunkowo małej awaryjności.

Części Honda Accord 7:

Honda Accord VIII (2008–2015)

Honda Accord VIIIHonda Accord VIII zadebiutowała w 2008 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Była to ostatnia generacja Hondy Accord, którą oferowano w Europie. W 2015 roku zaprzestano również dystrybucji tego modelu w wersji kombi na rynku europejskim.

Stylistyka nadwozia Hondy Accord VIII-generacji może się podobać. Samochód zyskał ostre linie nadwozia, wzbogacone o muskularne, dynamicznie wyglądające nadkola. Zamontowano nowe, przezroczyste obudowy kierunkowskazów oraz zmodernizowane reflektory. W 2011 roku Honda przeszła techniczny face lifting, podczas którego poprawiono właściwości jezdne samochodu, popracowano nad zredukowaniem emisji spalin oraz udoskonalono komfort prowadzenia auta.

Honda Accord VIII, oprócz Europy, oferowano również w Japonii i Chinach jako Honda Spirior, a także w Australii jako Honda Accord Euro. Producent udostępnił 9 wersji wyposażenia samochodu (S, Comfort, Elegance, Executive, Executive NAVI ACC, Lifestyle, Mugen, Taxi, Type-S). W standardzie oferowano m.in. poduszki powietrzne, elektryczne szyby oraz lusterka, ABS, VSA, system wspomagania hamowania, system monitorowania ciśnienia w oponach czy też dwustrefową klimatyzację automatyczną. Gama opcjonalnego wyposażenia była tak długa, że praktycznie każdy kierowca mógł dobrać dodatkowe systemy i części w Honda Accord VIII idealnie dopasowane do swoich potrzeb.

Pod względem silnikowym, oferta wyglądała dość ubogo. Z jednostek benzynowych były dostępne motory 2.0 i-VTEC o mocy 156 KM oraz 2.4 i-VTEC o mocy 201 KM. W gamie diesli znalazły się silniki 2.2 i-DTEC o mocy 150 KM oraz 2.2 i-DTEC o mocy 180 KM. Napęd przekazywano na przednią oś za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej oraz 5-stopniowej przekładni automatycznej.

Zaletą Hondy Accord VIII jest bez sprzecznie układ jezdny oraz duży komfort podróżowania. Samochód ma opinię trwałego i stosunkowo niezawodnego auta.

Części Honda Accord 8:

Honda Accord IX (2012–2018)

Honda Accord IXKolejna generacja Hondy Accord pojawiła się w styczniu 2012 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit. Dziewiąta generacja Hondy Accord to pierwszy w historii tego modelu samochód zbudowany w jednolitej formie dla każdego rynku dystrybucji. Accord IX nie był dostępny w Europie ani też w wersji kombi. Był to również ostatni model tej serii wypuszczony w wersji coupe. Projektantem Hondy Accord IX został Riku Wada.

Nowa odsłona Accord jest utrzymana w konserwatywnej i kanciastej stylistyce. W 2015 roku przeprowadzono face lifting samochodu, podczas którego zmodernizowano przednie i tylne zderzaki, zamontowano nową, chromowaną chłodnicę oraz zmodyfikowane przednie i tylne reflektory.

Pod maską Hondy Accord IX znalazły się silniki 2.0 R4 w wersji hybrydowej o mocy 196 KM, silnik 2.4 R4 DOHC o mocy 185 KM, wersja 3.0 V6 oraz 3.5 V6 SOHC o mocy 278 KM. Do przenoszenia napędu na przednią oś wykorzystywano 6-biegową skrzynię manualną oraz 5- i 6-stopniową przekładnię automatyczną CVT.

Odmiana hybrydowa Hondy Accord pojawiła się w 2012 roku podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles, natomiast jej sprzedaż ruszyła rok później. W połowie 2014 roku pojawiła się wersja Hybrid pozbawiona technologii plug-in, którą można było doposażyć w akcesoria Mugen (wyłącznie rynek japoński).

Części Honda Accord 9:

Honda Accord X (od 2017 roku)

Honda Accord XHonda Accord X pokazano szerszej publiczności w Los Angeles w 2017 roku. Jest to pierwszy samochód z tej serii dostępny wyłącznie w wersji sedan. Już na pierwszy rzut oka widać o wiele bardziej dynamiczną i sportową sylwetkę w porównaniu z poprzednimi generacjami Accorda. Samochód trafił do sprzedaży na rynek amerykański, japoński, australijski, rosyjski oraz afrykański.

 

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Hondy Accord