DARMOWA DOSTAWA OD 99 PLN! ZOBACZ
Do końca promocji pozostało:
Renault MASTER to wielofunkcyjny furgon, który sprawdzi się w praktycznie każdej branży. Jest on oferowany w ponad 250 wersjach (także w wersji wywrotki tylnozsypowej) i, co ważne, Renault MASTER będzie również dostępne w wersji elektrycznej. Bardzo dobrym rozwiązaniem pod wszelkiego rodzaju zabudowy są wersje podwozia MASTERA z kabiną i platformy z kabiną.
Współczesny rynek oferuje mnóstwo części do Renault MASTER, zarówno używanych, jak i nowych pochodzących od najlepszych producentów, co ułatwi Ci utrzymanie swojego MASTERA w doskonałej formie technicznej przez długie lata.
Użytkownicy francuskiego furgonu skarżą się na problemy z filtrem cząstek stałych, Adblue oprogramowaniem w MASTERZE. Kłopotliwe bywają również układy wydechowy i wtryskowy, a także system ABS, EGR oraz skrzynie biegów.
Należy pamiętać, że konieczność regeneracji filtra cząstek stałych (wypalenie znajdującej się w nim sadzy) jest niezbędna i nie dotyczy wyłącznie Renault MASTER, lecz wszystkich samochodów wyposażonych w to rozwiązanie, będącego konsekwencją ogólnie stosowanych rozwiązań technologicznych.
Renault MASTER to auto dostawcze o masie całkowitej do 3,5 tony oferowane w bardzo szerokiej gamie nadwoziowej. Dostępne są wersje przystosowane do przewozu osób, furgony o różnych gabarytach, a także można zamówić dowolną zabudowę na ramie z kabiną. Pierwsze MASTERY cechowały się nietuzinkowym stylem charakterystycznym dla Renault. Późniejsze generacje stały się już bardziej konwencjonalne i w zasadzie bardzo podobne do Opla Movano czy Nissana Interstar (wynik współpracy koncernów Renault, Opel i Nissan).
Pierwsza generacja Renault MASTER trafiła do sprzedaży w 1980 roku. W samochodzie podobnie jak w Fiacie Ducato zamontowano napęd na przednią oś. Z kolei wzdłużny silnik sprawił, że pozycja kierowcy jest dość wysoka w kabinie. Z czasem do produkcji wszedł również MASTER w wersjach B90 i B110 z napędem na tylną oś lub napędem na cztery koła (później zmieniono nazwę tych modeli z MASTER na MESSENGER).
Druga generacja Renault MASTER była przygotowywana już od 1987 roku, jednak ze względu na zbyt wysokie koszty z tym związane prace zawieszono. Dopiero w 1989 roku Renault doszedł do porozumienia z koncernem DAF i prace ruszyły na nowo. MASTER II zdobył tytuł „Samochodu Dostawczego Roku 1998” (Van of the year 1998). Po fuzji Renault i Nissana do sprzedaży trafił Renault MASTER, który był dostępny w Japonii jako Nissan Interstar.
Renault MASTER III pojawił się w 2010 roku. Wersje z napędem na tylną oś zyskały wzmocnioną konstrukcję oraz nazwę „Propulsion” (przednionapędowe modele nosiły oznaczenie „Traction”, obecnie - MASTER). Pojawiły się również wersje silnikowe z technologią Stop&Start (z jedną turbosprężarką) oraz Energy (z dwoma turbosprężarkami). Dostępna była także wersja z napędem 4x4 zbudowana na bazie modelu z tylnym napędem.
Czwarta generacja Renault MASTER powstał na platformie dostosowanej zarówno do silników diesla, jak i napędu elektrycznego. Francuski koncern planuje również wprowadzenie wariantu wodorowego. Mają się pojawić modele z silnikami diesla (105-170 KM) oraz napędem elektrycznym (130-143 KM) o zasięgu przekraczającym 410 km.
|
Wersja Renault MASTER |
Dostępne części |
Charakterystyka |
|
Renault Master I (1980–1997) |
Układ wydechowy |
Układ wydechowy (przelotowy układ wydechowy) zazwyczaj zbudowany jest z katalizatora, filtra cząstek stałych (GPF, OPF, DPF) i kilku tłumików. Wpływa on na charakterystykę pracy silnika. Wydajny i dobrze dobrany układ wydechowy poprawia znacząco osiągi jednostki napędowej, a także odbiór wizualny oraz akustyczny samochodu. |
|
Renault Master II (1997–2010) |
Zawór EGR |
System recyrkulacji spalin (z ang. EGR – Exhaust Gas Recirculation) stosowany jest w pojazdach wyposażonych w spalinowe silniki tłokowe. Jego podstawowym celem jest zmniejszenie ilości zanieczyszczeń w spalinach. Najczęstsza usterka związana z zaworem recyrkulacji spalin dotyczy zablokowania go w pozycji otwartej, czego efektem jest spowolniona i nierównomierna praca silnika, zwiększone zużycie paliwa oraz pogorszenie osiągów samochodu. |
|
Renault Master III (2010–2024) |
Filtr cząstek stałych DPF |
Filtr cząstek stałych (ang. DPF - Diesel Particulate Filter) to rozwiązanie będące częścią układu wydechowego w silnikach wysokoprężnych. DPF jest filtrem suchym, który ma ograniczać emisję szkodliwych substancji. Typowe objawy zapchanego filtra cząstek stałych to zauważalne pogorszenie parametrów pracy silnika, co przekłada się na słabszą moc czy wyższe spalanie paliwa. |
|
Renault Master IV (od 2024) |
Układ wtryskowy |
Układ wtryskowy silnika to szereg elementów układu zasilania paliwem, w tym wtryskiwacze, elementy układu sterowania wtryskiem oraz szereg czujników, które są odpowiedzialne za precyzyjne i wydajne dawkowanie paliwa do komory spalania. Stosowanie paliwa nieodpowiedniej jakości, nieterminowa wymiana oleju czy nieodpowiednie obchodzenie się z nierozgrzanym silnikiem są głównymi przyczynami uszkodzeń układów wtryskowych, które wiążą się z wysokimi kosztami napraw. |
Zasada jest prosta - im więcej danych posiadasz o swoim samochodzie, tym nie tylko łatwiej będziesz mógł odnaleźć potrzebne części zamienne do Renault MASTER, ale również znacząco ograniczysz ryzyko pomyłki.
Aby skutecznie wyszukać odpowiednie części do Renault MASTER, musisz znać:
Informacji na temat swojego samochodu szukaj przede wszystkim w dokumentacji auta (np. dowodzie rejestracyjnym oraz karcie pojazdu).
Znając już dokładny model i wersję swojego samochodu, możesz przystąpić do poszukiwania części do Renault MASTER. W tym celu skorzystaj z dobrze i sprawnie działającej wyszukiwarki iParts.pl.
Przed zakupem warto również sprawdzić:
Sklep iParts.pl to dostęp do szerokiej gamy produktów w doskonałej relacji ceny do jakości. Oferujemy wyłącznie części pochodzące od sprawdzonych i godnych zaufania producentów. Zapewniamy wsparcie techniczne podczas wyboru części oraz natychmiastową realizację zamówienia!





