-10% NA AMORTYZATORY! ZOBACZ

Do końca promocji pozostało:

6
6
6
6
2
2
1
1
0
0
4
4
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Omawiamy błąd DTC B1001. W jakich sytuacjach się pojawia i jak można sobie z nim radzić?

Kod błędu DTC B1001 pojawiający się w samochodach różnych marek ma opinię jednego z najbardziej tajemniczych. Nie zdarza się on często, przez co niewielu kierowców miało okazję się z nim zetknąć. I z tego samego powodu ci, którzy się z nim zetknęli, nie bardzo wiedzą, jak powinni dalej postąpić. W jaki sposób należy odczytywać kod DTC B1001?

Omówienie błędu B1001 Renault - jak sobie poradzić z błędem?

Jeden z naszych klientów, właściciel samochodu marki Renault, poprosił nas o pomoc w zinterpretowaniu kodu błędu DTC B1001. Dla niego oraz dla każdego z Was, który ma podobny problem, mamy dwie informacje – dobrą i złą. Złą informację jest to, że interpretacja błędów DTC na odległość jest praktycznie niemożliwa. Dobrą informacją może być natomiast fakt, że choć kod błędu DTC B1001 pojawia się dość rzadko, udało nam się dotrzeć do kilku osób, którzy mieli już okazję się z nim spotkać. Czego się dowiedzieliśmy?

Tajemniczy błąd DTC B1001 w Renault i nie tylko. Skąd biorą się problemy z jego interpretacją?

Jeśli w Waszym samochodzie wyświetliła się np. kontrolka poduszek powietrznych, a z komputera pokładowego odczytaliście kod błędu DTC B1001, zapewne próbowaliście też wyszukać jakichś informacji na jego temat. I tu mogło przyjść pierwsze rozczarowanie, bo informacji o błędzie DTC B1001 jest jak na lekarstwo. Dlaczego? Podstawowym powodem jest to, iż błąd DTC B1001 nie zdarza się zbyt często, przez co niewielu kierowców miało okazję się z nim spotkać. A część z tych, w których autach doszło do wyświetlenia się kodu DTC B1001, zwyczajnie go zignorowała. Czy słusznie?

Z kodem błędu DTC B1001 zetknąłem się tylko raz – opowiada Mirek z Mrągowa, nasz stały klient i czytelnik – kiedy pomagałem znajomemu przy wyborze auta. Znajomy upatrzył sobie używane Renault z przebiegiem 200 tys. km, w całości przejechanych po polskich drogach. Po podpięciu się do jego komputera, na urządzeniu diagnostycznym wyświetliła nam się lista błędów, w tym właśnie błąd DTC B1001. I powstała konsternacja. Co to za błąd i skąd się wziął? Skonsultowaliśmy się ze znajomym mechanikiem, który po spojrzeniu na błędy bardzo szybko odradził nam zakup tego auta. Jak wyjaśnił, wszystko wskazywało na to, że było to auto powypadkowe, o czym właściciel słowem nie wspomniał. Błąd DTC B1001 również miał na to wskazywać.

W jakich sytuacjach może dojść do powstania błędu DTC B1001? Na skutek czego może się wyświetlić?

Wspominany przez Mirka mechanik mógł mieć rację. Błąd DTC B1001 faktycznie pojawia się czasem na skutek wypadku lub kolizji drogowej, choć tu wiele zależy od tego, w towarzystwie jakich innych błędów został wyświetlony. Jeśli była to kolizja, inne kody powinny to potwierdzać. Jednak nasi klienci mieli okazję spotkać się z błędem DTC B1001 w Renault, Fiatach czy Alfa Romeo pojawiającym się również w zupełnie innych okolicznościach. W jakich?

Do wyświetlenia się błędu DTC B1001 może dojść między innymi na skutek:

  • wymiany fotela kierowcy – wówczas nawet powrót do oryginalnego fotela nie spowoduje, że kontrolka ostrzegająca o problemie z systemem bezpieczeństwa zgaśnie;
  • braku zgodności kodu poduszki powietrznej z kodem tej samej poduszki zapisanym w jednostce sterującej – reinstalacja sterowników poduszki powietrznej może pomóc, ale problem może też po jakimś czasie powrócić;
  • wypadku lub kolizji – to odnosi się właśnie do omawianego przypadku. W wyniku kolizji kody zderzeniowe zostały zapisane w module sterującym poduszki powietrznej, co skutkuje zaświeconą kontrolką systemu SRS i kodem błędu DTC B1001.

Co można próbować zrobić w każdej z tych sytuacji?

Jak radzić sobie z błędem DTC B1001 w Renault i innych samochodach? Czy są na to jakieś proste sposoby?

Jednym z dwóch sposobów na pozbycie się powracającego kodu błędu DTC B1001 w Renault czy w innych samochodach jest:

Jeśli chodzi o wymianę, to tu sprawa jest prosta. Kupujecie nowy moduł i sami lub z pomocą mechanika zastępujecie nim stary. Co do resetu modułu, to jest to usługa świadczona przez specjalistyczne zakłady. Wystarczy wyjąć rzeczony moduł i przesłać go do takiej firmy. I gotowe. O ile, rzecz jasna, przyczyna ciągłego pojawiania się błędu DTC B1001 tkwi w samym module.

W swojej pracy staram się integrować tematy związane w samochodami i technologiami IT. Zaczynałem jako „dzieciak”, aktywnie biorąc udział w rozwoju stron internetowych poświęconych skuterom, a w moich kolejnych zajęciach zawsze przewijały się dwa zagadnienia: motoryzacja i internet. Dzięki temu praca w największym polskim sklepie online z częściami jest nie tylko sposobem na życie, ale i realizacją pasji.
0 komentarzy

Powiązane artykuły

Ranking opon wielosezonowych 2024. TOP 10 modeli całorocznych polecanych przez iParts.pl

Ranking opon wielosezonowych 2024. TOP 10 modeli całorocznych polecanych przez iParts.pl

Doświadczenia i opinie zebrane w ciągu kończącego się pomału 2024 roku pozwalają nam tworzyć rankingi najlepszych produktów, jakie znajdziecie w naszym sklepie iParts.pl. Ten konkretny ranking opon wielosezonowych dotyczy roku 2024, jednak z pewnością przyda się każdemu, kto planuje zakup opon całorocznych tak samo w tym, jak i w przyszłym roku. Poznajcie 10 wybranych modeli opon całorocznych, wśród których z całą pewnością znajdziecie coś dla siebie.

czytaj więcej >
Zmiana opon zimowych na letnie. Czy marzec to właściwy moment na taką wymianę?

Kiedy można się już bezpiecznie pozbyć opon zimowych i zastąpić je letnimi? Czy marzec to właściwy moment na taką wymianę?

Czasem już na przełomie zimy i wiosny kierowcy stają przed wyborem terminu wymiany opon zimowych na letnie. Niby wszyscy wiedzą, kiedy taka wymiana powinna nastąpić, a mimo to cały czas się na to nabieramy. Bo czy wymiana opon w marcu to dobry pomysł? A jeśli nie, to dlaczego?

czytaj więcej >
Opony wielosezonowe. Czy warto? Względy bezpieczeństwa oraz oszczędności

Czy warto inwestować w opony wielosezonowe? Jak wyglądają pod względem bezpieczeństwa jazdy i szeroko rozumianej oszczędności?

Zainteresowanie oponami wielosezonowymi wzrasta, wzrasta też liczba pytań, jakie dostajemy od Was na ich temat. Ty razem otrzymaliśmy pytanie od jednego z naszych klientów odnośnie do bezpieczeństwa opon całorocznych oraz tego, czy ich zakup jest opłacalny. Jak to wygląda w praktyce?

czytaj więcej >
Jakie wycieraczki samochodowe kupić? Jakiej firmy są najlepsze?

Jakie wycieraczki samochodowe warto kupić? Wycieraczki jakiej firmy są najlepsze?

Wycieraczki samochodowe są ważnym elementem bezpieczeństwa kierowcy i jego pasażerów. Są też elementem stosunkowo szybko się zużywającym, stąd też wymagającym częstej wymiany. Jakie wycieraczki należy wówczas wybierać?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze