Malowanie zacisków hamulcowych. Kiedy się na nie zdecydować, jaką metodę malowania wybrać i od czego należy zacząć?

Data:
W kategorii Zacisk hamulcowy

Malowanie zacisków to czynność zaskakująco prosta, jednak nie zawsze prawidłowo wykonywana. Jak w wielu innych przypadkach o efekcie końcowym decydują tutaj drobne szczegóły, takie jak określenie, kiedy należy zaciski pomalować i w jaki sposób się do tego zabrać. A w zależności od powodu oraz sposobu malowania zacisków, różne też mogą być metody przygotowania się do tego. O czego więc należałoby zacząć?

Kiedy należy podjąć decyzję o malowaniu zacisków hamulcowych?

Decyzja o tym, w którym momencie należy zdecydować się na malowanie zacisków hamulcowych, bardzo często wiąże się ściśle z powodami, dla których zaciski te kierowcy w ogóle chcą malować. A powody są tu z reguły dwa:

  1. Zaciski hamulcowe bardzo często maluje się wyłącznie w celach estetycznych, dla poprawy wyglądu samochodu czy z chęci nadania mu wyraźnie usportowionego charakteru. Malowanie zacisków można wówczas traktować jako element tuningu optycznego.
  2. Zaciski hamulcowe maluje się również w celu zwiększenia ich żywotności. Jest to wówczas jeden z etapów regeneracji i konserwacji nie tylko samych zacisków, ale całego układu hamulcowego.

Jeśli interesuje Was przede wszystkim wygląd Waszego auta (intencje zgodne z pierwszym omawianym tu przypadkiem) decyzję o malowaniu zacisków hamulcowych możecie podjąć praktycznie w dowolnej chwili. Nawet w przypadku auta, które dopiero co wyjechało z salonu samochodowego. Jeśli jednak malowanie hamulców ma być elementem ich regeneracji, to w oczywisty sposób powinniście się na to zdecydować dopiero w momencie, w którym Wasze zaciski zaczną wykazywać pierwsze objawy zużycia (zewnętrzne lub wewnętrzne).

Jakie są możliwe sposoby malowania zacisków hamulcowych?

Możliwości malowania zacisków hamulcowych jest kilka, z czego 3 należy uznać za szczególnie popularne i najczęściej stosowane. Co to za metody?

  1. Malowanie rozmontowanych zacisków – jest to najbardziej profesjonalne, ale i najbardziej pracochłonne rozwiązanie. Zaciski należy bowiem rozmontować zupełnie, oczyścić, poddać piaskowaniu i pomalować (osobiście lub oddać lakiernikowi). Ta metoda szczególnie polecana jest w przypadku zacisków, które wymagają regeneracji.
  2. Malowanie zamontowanych zacisków lakierem w płynie – prostsza i szybsza metoda niż malowanie zacisków rozmontowanych, choć samo malowanie z użyciem pędzelka może być dość czasochłonne. Przy odpowiednim wykonaniu zapewnia jednak naprawdę zadowalający efekt.
  3. Malowanie zamontowanych zacisków lakierem w sprayu – najprostsza i najszybsza metoda malowania zacisków, wymagająca jednak starannego zabezpieczenia całego nadkola oraz części karoserii.

W zależności od wybranej metody, różnie też będą wyglądały przygotowania do malowania zacisków.

Spodobał Ci się artykuł?

i sprawdź ceny zacisków hamulcowych w naszej ofercie!

Od czego warto zacząć malowanie zacisków hamulcowych?

Bez względu na to, którą metodę malowania zacisków hamulcowych wybierzecie i z jakiego powodu w ogóle chcecie je pomalować, musicie zacząć od zdjęcia koła, czy też raczej kół, w waszym aucie.

Jeśli malowaniem zamierzacie zająć się sami, będziecie potrzebowali również małego zestawu narzędzi oraz środków czyszczących. W tej drugiej grupie powinien się znaleźć:

Do samodzielnego malowania będziecie również potrzebować odpowiedniego podkładu oraz farby – tu w zasadzie kwalifikuje się jedynie specjalistyczna farba żaroodporna do zacisków. Dobrym i tanim rozwiązaniem są tu lakiery w sprayu marki K2 z serii Brake Caliper, które występują w wielu różnych kolorach, dostoswanych do potrzeb kierowców.

Zarówno podkład, jak i lakier znajdziecie w naszym sklepie iParts.pl. W przypadku problemu z podjęciem decyzji o wyborze konkretnego rodzaju farby, zachęcamy Was do skontaktowania się z naszymi doradcami. Z ich pomocą nie ryzykujecie zakupu czegoś, co nie spełni Waszych oczekiwań.


Komentarze

malowanie zacisków hamulcowych
Nowy
,
05.10.2020
Odpowiedz
Dzięki za Wasze artykuły. Mam właśnie praktyki w warsztacie samochodowym i nie raz już przydały mi się Wasze wskazówki, chociażby co do malowania zacisków czy ogólnej regeneracji innych elementów. Albo chocaiżby wiedza, które części nie opłaca się naprawiać, tylko najrozsądniej doradzić żeby kupić nowe.

Dodaj swój komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.