Wybierz markę:
Korki miski olejowej - spustu oleju
Korek spustowy oleju w samochodzie to prosta śruba posiadająca własne uszczelnienie, która umożliwia, kiedy jest to potrzebne, zlanie oleju z miski olejowej do pojemnika. Korki spustowe oleju wytwarzane są najczęściej z metalu lub tworzywa sztucznego. Z reguły jest to element dość trwały i wytrzymały, który ponadto nie podlega szczególnym przeciążeniom. Do awarii tego elementu dochodzi więc stosunkowo rzadko.
Korek spustowy w samochodzie - awarie
Uszkodzenie korka spustowego oleju ma miejsce najczęściej podczas nieostrożnej jazdy po nierównych terenach, wysokich krawężnikach czy wysokich wybojach. Pęka wówczas miska olejowa, a także przeważnie uszkodzony zostaje korek spustu oleju z uszczelką. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana całego korka na nowy. Co więcej, zniszczeniu mogą ulec również śruby i podkładki spustu miski olejowej. Element umożliwiający spuszczenie oleju z miski olejowej można także uszkodzić podczas dokręcania korka, gdy użyta zostanie w tym celu zbyt duża siła.
Wymiana korka spustowego oleju
Jeżeli korek spustowy miski oleju uległ uszkodzeniu i konieczna jest jego wymiana, wówczas element ten najlepiej kupić fabrycznie nowy. Nie jest to drogi element i nierozsądnym byłoby oszczędzać na nim, szukając korka na szrotach czy jako części używanych. Trudne podczas wymiany korka spustowego oleju może się okazać jedynie zabezpieczenie oleju, który na czas wymiany nie jest niczym zabezpieczony przed wydostaniem się na zewnątrz miski. Dlatego wymianę korka wraz z jego uszczelnieniem lepiej jest powierzyć specjaliście.
Korek spustowy odpowiednio dokręcony
Słowo "pozbawiony" może określać dwa stany odnośnie korka i otworu spustowego oleju. Chociaż występują one w różnych miejscach, koncepcja zawsze pozostaje ta sama. Jeżeli uszkodzeniu ulegnie gwint korka spustowego, wówczas jest on określany jako odkręcony. Ponieważ dokręcenie takiego elementu w otworze staje się wtedy niemożliwe, wymiana oleju może być trudna do przeprowadzenia. Termin ten może także oznaczać, że doszło do zerwania gwintu otworu spustowego miski olejowej. W takiej sytuacji nie ma możliwości odpowiedniego dokręcenia korka spustowego oleju po wymianie środka smarnego.
Jeśli korek spustu oleju z magnesem nie zostanie prawidłowo dokręcony, wówczas olej zacznie wyciekać przez ten element. Nieusunięcie tego problemu skutkuje szybkim ubytkiem środka smarnego z układu, a to może skończyć się uszkodzeniem jednostki napędowej.
Zerwane gwinty i korki miski olejowej są często skutkiem zbyt mocnego dokręcenia. Każdy korek spustowy powinien zostać dokręcony z określonym momentem obrotowym, zgodnie z zaleceniami producenta. Uszkodzenie głowicy korka spustowego może być również spowodowane użyciem do niego nasadki lub klucza o niewłaściwym rozmiarze. Problem ten pojawia się często w przypadku użycia klucza metrycznego zamiast standardowego i odwrotnie.
Sklep iParts.pl oferuje dobrej jakości korki spustu oleju w najniższej cenie rynkowej. Zapewniamy profesjonalną obsługę, szeroki wybór asortymentu samochodowego oraz szybką realizację zamówienia.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Czym jest smok oleju? Jaką funkcję w układzie smarowania silnika pełni ten właśnie element?
- Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
- Liczy się przebieg, czy motogodziny? Co jest lepszym sposobem określania stopnia zużycia silnika spalinowego w samochodach osobowych?
- Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
- W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
- Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
- Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?