Promocje

256 zł
Cena katalogowa 349
KLOKKERHOLM
Miska olejowa z otworem czujnika poziomu oleju do Suzuki Baleno 1.3, 1.6 i Suzuki Swift II 1.3 i 1.6
70 zł
Cena katalogowa 199
FEBI BILSTEIN
Miska olejowa pasująca do samochodów Mercedes-Benz W123 200, 230, 240D, 300D oraz Mercedes-Benz T1
129 zł
Cena katalogowa 299
KLOKKERHOLM
Miska olejowa do Fiat 500 1.2, Doblo 1.2, Panda 1.2, Punto/Grande Punto, Punto Evo 1.4; Lancia Y 1.2
86 zł
Cena katalogowa 279
LORO
Miska olejowa także do Seat Cordoba 1.9 TDI, Leon 1.9 TDI, Skoda Fabia 1.9 SDI, VW Bora 1.9 TDI
157 zł
Cena katalogowa 329
KLOKKERHOLM
Aluminiowa miska olejowa do Renault Clio II 1.9D, Espace III 1.9 dTi, Renault Scenic 1.9 dTi
71 zł
Cena katalogowa 199
TOPRAN
Miska olejowa z blachy stalowej VW Caddy II 1.9 SDI, Vento 1.8, Polo 1.7 SDI; Ford Galaxy 1.9 TDI
104 zł
Cena katalogowa 279
KLOKKERHOLM
Miska olejowa do: Nissan Almera I (N15) 1.4, Almera II (N16) 1.5, Sunny III 1.4i 16V, Venette 1.6i
102 zł
Cena katalogowa 199
KLOKKERHOLM
Miska olejowa do Ford Focus 2.0 16V, RS, ST170; Transit Connect 1.8 16V, 1.8 16V LPG
286 zł
Cena katalogowa 349
KLOKKERHOLM
Miska olejowa z otworem na czujnik poziomu oleju do Toyota Carina E 2.0 D, Corolla E10 2.0 TD
197 zł
Cena katalogowa 499
VAN WEZEL
Miska olejowa także do: Peugeot 106 1.0, 1.1, 1.3, 1.4D; 205 1.0, 1.1, 1.4; Partner oraz Citoren AX

Miski olejowe samochodowe

Miska olejowa to bardzo ważny element układu smarowania. To właśnie tam zbiera się cały olej znajdujący się w silniku. Zlokalizowana jest tam również pompa, która wprawia w ruch olej silnikowy, który następnie kierowany jest kanalikami to wszystkich ruchomych elementów silnika. Oprócz tego, w okolicy miski olejowej zlokalizowany jest tzw. smok olejowy, którego zadaniem jest wstępne przefiltrowanie oleju trafiającego do dalszych elementów układu. Wszelkie nieszczelności lub uszkodzenia miski olejowej mogą prowadzić do poważniejszych awarii, które mogą uszkodzić nasz silnik. Miska olejowa w nowoczesnych konstrukcjach silników samochodowych znajduje się na samym dole i jest przymocowana do bloku silnika. Jej zlokalizowanie sprawia, że jest narażona na liczne uszkodzenia, które zmuszają nas do jej wymiany.

Przyczyny uszkodzeń miski olejowej

Najczęściej miska olejowa ulega uszkodzeniom mechanicznym. Spowodowane są one głównie uderzeniami o wystające elementy na jezdni. Miska olejowa samochodowa jest najniżej położonym elementem praktycznie każdego silnika. W niektórych konstrukcjach od podłoża dzieli ją tylko kilka lub kilkanaście centymetrów. Często zdarza się, że jadąc głębokimi koleinami lub najeżdżając na dziurę w nawierzchni bądź próg zwalniający słyszymy głośne uderzenie lub otarcie. Prawdopodobnie zaczepiliśmy miską olejową, która mogła ulec uszkodzeniu. W takim wypadku powinniśmy jak najszybciej zatrzymać samochód i wyłączyć silnik, by sprawdzić czy nie pojawiły się żadne wycieki oleju. Jeśli nie została ona wygięta, rysy nie są zbyt głębokie, a na misce lub jej łączeniu z blokiem silnika nie pojawił się żaden wyciek to możemy spokojnie kontynuować jazdę. Jeśli jednak mamy wątpliwości, czy jej stan na to pozwala, postarajmy uniknąć dalszej jazdy. Wszelkie wycieki związane są ze spadkiem ciśnienia oleju w silniku, a dodatkowo jego znaczne ubytki mogą doprowadzić do jego zatarcia.

Rodzaje misek olejowych

Najczęściej spotykanym rodzajem misek olejowych są tzw. miski mokre. W takim wypadku miska stanowi zbiornik na olej silnikowy, który aktualnie nie znajduje się w obiegu. Rozwiązanie to jest popularne ze względu na łatwą budowę, która opiera się na pompie tłoczącej olej do układu. Dzięki temu również wymiana oleju jest znacznie ułatwiona, ponieważ odbywa się przez odkręcenie zaworu spustowego znajdującego się na spodzie elementu. Rozwiązanie to ma jednak swoje wady, np. podatność na uszkodzenia oraz problemy z zastosowaniem w motosporcie.

Przeciwieństwem jest sucha miska olejowa. W wypadku tego rozwiązania olej nie jest przechowywany w misce olejowej, a w specjalnym zbiorniku. Pozwala on na dostarczenie oleju do silnika w każdej sytuacji, więc rozwiązanie to sprawdza się w silnikach wyczynowych oraz takich, które muszą pracować niezależnie od kąta ich pochylenia. Właśnie dlatego suche miski olejowe stosowane są w motocyklach wyczynowych oraz samochodach stworzonych do wyścigów terenowych. W wypadku klasycznej, mokrej miski dostawa oleju mogła by zostać przerwana w momencie, kiedy pojazd mocno się przechyli, a pompa nie będzie w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia.

Wymiana miski olejowej

Wymiana miski olejowej jest stosunkowo prosta. Wystarczy zacząć od wypuszczenia całego oleju z układu, a następnie odkręceniu śrub mocujących miskę olejową do bloku silnika. Należy pamiętać, że podczas każdorazowego zdjęcia miski musimy koniecznie założyć nową uszczelkę. Pozwoli nam to uniknąć wycieków powstających w wyniku źle ułożonej uszczelki.

Najpopularniejsi producenci misek olejowych

  • Kraft
  • Prasco
  • Vaico
  • Meyle
  • SWAG
  • Metzger

W naszym sklepie internetowym znajdziesz szeroki wybór misek olejowych pochodzących od wielu renomowanych producentów. W ofercie znalazły się produkty z najwyższej półki, a także tanie miski olejowe.

Jeśli szukasz najwyższej jakości miski olejowej, która będzie odpowiednio pasować do Twojego samochodu to już teraz sprawdź ofertę sklepu internetowego i dołącz do grona zadowolonych klientów.

Najpopularniejsi producenci

Miska olejowa KLOKKERHOLM
Miska olejowa VAICO
Miska olejowa BLIC
Miska olejowa VAN WEZEL
Miska olejowa ABAKUS
Miska olejowa BGA
Miska olejowa KRAFT AUTOMOTIVE
Miska olejowa JOHNS
Miska olejowa TOPRAN

FAQ

Sucha i mokra miska olejowa – jakie są podstawowe różnice?

Różnica pomiędzy tymi rodzajami misek dotyczy sposobu, w którym olej jest przechowywany w silniku. W suchej misce olejowej go nie ma i jest to rozwiązanie bardzo rzadko spotykane, np. w samochodach sportowych oraz wyczynowych, które muszą radzić sobie ze znacznymi przechyłami. W mokrej misce olejowej cały czas znajduje się olej i stamtąd jest on pobierany do smarowania silnika.

Więcej: Jakie są podstawowe różnice pomiędzy suchą, a mokrą miska olejową?

Jak uchronić miskę olejową przed zniszczeniem mechanicznym?

Zniszczenia mechaniczne misek olejowych najczęściej powodowane są przez uderzenia o przedmioty znajdujące się na drodze. Jej niskie umiejscowienie sprawia, że muszą one być odpowiednio osłonięte. Producenci samochodów stosują różne osłony, przeważnie są one plastikowe, czasem metalowe.

Więcej: Jakie są najczęstsze uszkodzenia miski olejowej i jak się przed nimi uchronić?

Jak samodzielnie wymienić miskę olejową?

Przed wymianą miski olejowej musimy wypuścić cały olej z silnika, następnie korzystając z podnośnika lub kanału dostać się pod spód samochodu. Miska olejowa jest najniższym punktem silnika, a śruby mocujące ją do bloku jednostki napędowej są dobrze widoczne. Przy montażu nowej miski olejowej zadbajmy o to, by wymienić również uszczelkę, która po zerwaniu nie nadaje się do ponownego użytku.

Wyciek na połączeniu miski olejowej z blokiem silnika, jakie może być powód?

Winna może być uszczelka. Rzadko się zdarza, by uległa zużyciu w takim stopniu by powodować wyciek, jednak jeśli miska była zdejmowana, a nowa uszczelka założona niedbale lub jeśli występuje inny problem z dopasowaniem miski to taka awaria jest realna. Nie obejdzie się wtedy bez zdjęcia miski i wymiany uszczelki ponownie.

Jak dobrać miskę olejową do swojego silnika?

Miska olejowa jest ważnym elementem każdej jednostki napędowej, a jednocześnie jej kształt często zależy od wersji silnika. Dlatego ważne jest, by dobór takiego podzespołu odbył się bardzo dokładnie. Weźmy pod uwagę nie tylko typ naszego silnika, ale również jego fabryczne oznaczenie.

Ile kosztuje miska olejowa?

Ceny misek olejowych mieszczą się w granicach kwot rzędu 70 do 330 zł. W tym zakresie otrzymujemy szeroki wybór misek olejowych przeznaczonych do różnych samochodów i pochodzących od różnych producentów.