Części Volvo S60

Volvo S60

Volvo S60 zaliczane jest do samochodów osobowych klasy średniej grupy premium (segment D). Auto trafiło do produkcji w 2000 roku jako następca modelu S70. Szwedzkie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Volvo Car Corporation przystąpiło w 2018 roku do produkcji już trzeciej generacji modelu S60. Samochód, z założenia, miał wypełnić lukę w ofercie koncernu, plasując się pomiędzy modelami S40 a S80.

Volvo S60 I (2000–2007)

Volvo S60 IVolvo S60 zaprezentowano po raz pierwszy w 2000 roku. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2, którą wykorzystano również przy produkcji modeli S80 i XC90. Projektantem nowego modelu szwedzkiego koncernu został Peter Horbury. Samochód był dostępny jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (V70).

Nowe Volvo stylistycznie nawiązywało do innych samochodów szwedzkiego koncernu. Przód auta charakteryzował się typowo wysuniętym grillem, reflektorami oraz bocznymi przetłoczeniami biegnącymi przez całe nadwozie. Wnętrze samochodu nawiązywało do modelu S80 zaliczanego do limuzyn. Materiały wykończeniowe oraz części w Volvo S60 I były wysokiej jakości. Deska rozdzielcza była odpowiednio spasowana i nadawała wnętrzu eleganckiego designu. Samochód został bardzo dobrze wygłuszony, co dodatkowo zwiększało komfort podczas jazdy. Volvo S60 zapewniało świetne warunki podróżowania dla czterech osób, oferując jednocześnie 425 litrów pojemności bagażnika.

Producent wyposażył swój samochód w liczne udogodnienia. Kierowca otrzymywał m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, EBD, kontrolę trakcji, system SIPS oraz WHIPS, elektrycznie sterowane szyby czy też podgrzewane lusterka. Opcjonalnie można było doposażyć auto m.in. w dwustrefową klimatyzację automatyczną, skórzaną tapicerkę, tempomat, czujniki cofania, telefon, podgrzewane fotele czy też reflektory ksenonowe.

Pod maską Volvo S60 montowano bogatą paletę jednostek benzynowych o pojemności od 2.0 do 2.5 l i mocy od 180 do mocarnych 300 KM. Dostępne były również jednostki wysokoprężne o pojemności 2.4 l, które zapewniały moc 126, 130, 163 oraz 185 KM. Napęd na przednie koła przenoszony był za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej lub 5- i 6-stopniowej przekładni automatycznej.

Volvo S60 I uważano za samochód mało awaryjny, wyposażony w dość solidne jednostki napędowe. Minusem tego auta było zawieszenie, w którym szybkiemu zużyciu ulegały przede wszystkim łączniki stabilizatorów oraz silentblocki wahaczy. W wersjach z mocniejszymi silnikami szybkiemu zużyciu ulegały również hamulce.

Volvo S60 konkurowało na rynku m.in. z Audi A4, BMW E46, Jaguarem X-Type czy też Mercedesem W203.

Części Volvo S60 1:

Volvo S60 II (2010–2018)

Volvo S60 IIDruga odsłona Volvo S60 została zaprezentowana w 2010 roku podczas genewskich targów samochodowych. Auto zyskało płytę podłogową pochodzącą od Forda Mondeo. Stylistyką Samochodu zajęli się Orjan Sterner, Jonathan Disley oraz Tony Hunter. Pod względem technologicznym Volvo S60 II było bardzo podobne do modeli S80 oraz XC60. Samochód był oferowany jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (V70).

Volvo S60, szczególnie po face liftingu z 2013 roku, to konstrukcja elegancka i jednocześnie bardzo dynamiczna, która może się podobać nawet dzisiaj. Samochód wyposażono w charakterystyczne reflektory przednie oraz wysunięty grill, natomiast przedni zderzak zyskał wyprofilowane wloty powietrza. Dach auta płynnie łączy się z tylną szybą, nadając całej konstrukcji sportowego sznytu. We wnętrzu zaoferowano sporo miejsca oraz wygodne, dobrze wyprofilowane fotele. Materiały wykończeniowe oraz części w Volvo S60 były bardzo dobrej jakości, a cała deska rozdzielcza została tak zaprojektowana, aby obsługa auta była jak najprostsza i intuicyjna.

Producent przygotował aż 10 wersji wyposażenia samochodu (Base, Kinetic, Momentum, Summum, Inscription, Dynamic Edition Kinetic, Dynamic Edition Momentum, R-Design, Polestar, Cross Country). Jak zwykle w przypadku szwedzkiego koncernu, postawiono na bezpieczeństwo. Volvo S60 oferowało 6 poduszek powietrznych, ABS, EBA, a także systemy SIPS i WHIPS. Ponadto w standardzie montowano m.in. systemy CTC, RSC, HSA, elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie regulowane szyby, radio CD, klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę czy też komputer pokładowy. Za odpowiednią dopłatą można było doposażyć samochód w wiele innych udogodnień, jak np. świetny system nagłośnienia Harman & Kardon, system nawigacji satelitarnej, podgrzewane i wentylowane fotele czy też podgrzewaną kierownicę.

Volvo S60 II napędzały silniki benzynowe o pojemności od 1.6 do 2.9 l, które generowały moc od 150 do 351 KM. W ofercie silnikowej znalazły się również jednostki wysokoprężne Turbo o pojemności od 1.6 do 2.4 l i mocy od 115 do 215 KM. Napęd na przednią oś był przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6- i 8-stopniowej przekładni automatycznej.

Volvo S60 II to bardzo udana konstrukcja oferująca bogate wyposażenie, szeroką paletę jednostek napędowych oraz nietuzinkową stylistykę. Samochód mierzył się na rynku z takimi modelami, jak np. BMW F30, Infiniti Q50, Jaguar XE, Lexus IS czy też Saab 9-3.

Części Volvo S60 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Volvo S60