Wybierz markę:
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
FAQ
System odpowietrzania zbiornika paliwa zapobiega przedostawaniu się do otoczenia niebezpiecznych węglowodorów. Odbywa się to dzięki wiązaniu par paliwa w filtrze węglowym. Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa jest elementem składowym układu paliwowego, znajdującego się pomiędzy zbiornikiem o kolektorem dolotowym. Podczas jazdy powietrze z kolektora dolotowego poprzez przewód trafia do pojemnika i przepływając przez niego, unosi ze sobą opary paliwa. One z kolei trafiają do kolektora dolotowego za przepustnicą.
Do naprawy zbiornika paliwa należy stosować odpowiednie środki, zapewniające bardzo dobrą trwałość połączenia, umożliwiające wyeliminowanie nieszczelności na wiele lat. Takim środkiem jest np. preparat K2 Mega Tank, który jest specjalistycznym klejem epoksydowym przeznaczonym właśnie do naprawy zbiorników paliwa.
W przypadku zbiorników metalowych, gdy uszkodzenie jest stosunkowo niewielkie, można zalać je samym spoiwem cynowo-ołowianym, formując nad nim wzgórek o wysokości kilku milimetrów. Jeżeli nieszczelność jest nieco większa, wówczas konieczne będzie położenie łaty wykonanej z niezbyt grubej blachy mosiężnej lub miedzianej.
Samo spuszczenie nieprawidłowego paliwa z baku samochodowego to koszt, który może wynieść nawet 500 zł. Wszystko zależy od marki i modelu pojazdu, a także od skomplikowania całej operacji. Jednak zdecydowanie droższe usługi związane będą z naprawą oraz z wymianą części układu paliwowego. W takich przypadkach trzeba się liczyć z wydatkami rzędu nawet kilku tysięcy złotych.
Mycie zbiornika paliwa jest na pewno czynnością skomplikowaną oraz czasochłonną, jednak w przypadku obecności w nim opiłków lub zanieczyszczeń chemicznych procesem niezbędnym do przeprowadzenia. Oczywiście z takiej operacji można zrezygnować, lecz wówczas będziemy musieli wymienić zbiornik na nowy. Do czyszczenia zbiorników paliwa wykorzystuje się najczęściej specjalne myjki rotacyjne, które są również stosowane do mycia zewnętrznego pomp, wtryskiwaczy, zasobników i przewodów wysokiego ciśnienia.
Powiększone zbiorniki paliwa są oczywiście dostępne na rynku, jednak można je zazwyczaj montować w większości samochodów dostawczych i busów. Najczęściej tego typu zbiorniki są wykonywane na zamówienie pod konkretny typ pojazdu. Takie zbiorniki paliwa posiadają homologację uznawaną przez wszystkie kraje Unii Europejskiej, i przeważnie posiadają 2 letnią gwarancję. W samochodach osobowych powiększenie zbiornika paliwa, czy też zamontowanie większego zbiornika, jest trudne, a wielu przypadkach wręcz niemożliwe. Fabryczne zbiorniki są tak dopasowane do całej konstrukcji auta, że jakakolwiek ingerencja w ten element układu paliwowego wymagałoby wprowadzenia drastycznych zmian zarówno w nadwoziu, jak i podwoziu samochodu. Możliwe jest zamontowanie dodatkowego baku paliwa, jednak odbędzie się to zazwyczaj kosztem utraty przestrzeni bagażowej lub nawet pasażerskiej.