Włączniki i zawory ciśnieniowe oleju

Układ kierowniczy ma jedno podstawowe zadanie - umożliwienie kierowcy prowadzenia samochodu, a więc głównie wykonywania skrętów w lewo i w prawo. Każdy samochód posiada przekładnię kierowniczą, która pomaga w kontrolowaniu kierunku jazdy poprzez skręcanie przednich kół samochodu. W zależności od marki, modelu i potrzeb, producenci stosują jeden z trzech rodzajów wspomagania kierownicy. Jednym z najpopularniejszych, oprócz pneumatycznego i elektrycznego mechanizmu, jest nadal hydrauliczny układ wspomagania kierownicy.

Hydrauliczne wspomaganie w samochodzie

Wspomaganie układu kierowniczego zapewnia nie tylko o wiele większy komfort jazdy, szczególnie w mieście, ale również ma istotny wpływ na bezpieczeństwo podróżowania autem, w tym na szybkość wykonania manewrów na drodze.

Obecnie bez wspomagania układu kierowniczego dostępne są wyłącznie niektóre podstawowe wersje samochodów z segmentu A oraz modele stricte sportowe. W przypadku aut wyczynowych pozbawienie ich mechanizmu wspomagania kierownicy ma na celu redukcję jak największej masy pojazdu oraz uproszczenie działania całego układu kierowniczego.

Najpowszechniejsze są systemy oparte na rozwiązaniach hydraulicznych i elektrycznych. Kluczowym elementem hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego jest pompa wysokiego ciśnienia, napędzana przez wał korbowy jednostki napędowej najczęściej za pomocą paska klinowego. Minusem całego rozwiązania jest to, że pompa układu wspomagania zasilana przez silnik generuje o wiele większe spalanie niż jest to w przypadku np. elektrycznego układu wspomagania. Pompa działa nieustannie, bez względu na warunki i styl jazdy kierowcy. Poprzez włącznik ciśnieniowy oleju pompa utrzymuje zadane ciśnienie w układzie. Dzięki temu nawet na postoju kierownica obraca się z dużą lekkością.

W nowszych modelach samochodów występuje zawór ciśnienia oleju, który zmniejsza ciśnienie wraz ze wzrostem prędkości jazdy auta. Daje to odczucie, że samochód pewniej się prowadzi na drodze. W najnowszych rozwiązaniach producenci stosują się cały zespół włączników ciśnieniowych oleju, których zadaniem jest obniżanie ciśnienia w układzie wraz ze wzrostem prędkości jazdy, co przekłada się bezpośrednio na niższą siłę wspomagającą układ kierowania.

Typowe usterki hydraulicznego układu wspomagania

Zwiastunem problemów z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy jest zazwyczaj spadek wydajności działania tego mechanizmu. Widoczne wycieki z elementów układu kierowniczego, niedziałający zawór ciśnieniowy oleju oraz dobiegające z jego okolicy niepokojące dźwięki to sygnał o nadciągających kłopotach. Zarówno uszkodzoną pompę hydrauliczną, jak i maglownicę można oddać do regeneracji, jednak koszt takiej operacji, w zależności od modelu, może wynieść od 500 do nawet 2000 złotych. Wadą hydraulicznego układu wspomagania jest bez wątpienia duży wpływ na większe zużycie paliwa, które może wynosić nawet pół litra na 100 kilometrów.

Popularni producenci włącznika ciśnieniowego oleju

  • DRI
  • Lemforder
  • TRW
  • Bosch
  • Febi Bilstein
  • LuK
  • Lauber
  • Corteco
  • Mapco

W iParts.pl znajdziesz dobrej jakości włącznik ciśnieniowy oleju w atrakcyjnej cenie rynkowej. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz. Gwarantujemy najlepszą relację ceny do jakości wszystkich dostępnych w sklepie produktów.

Zapraszamy do iParts.pl po elementy układu wspomagania kierownicy, w tym również po zawór ciśnieniowy oleju do układów hydraulicznych. Zapewniamy najniższe rynkowe ceny i natychmiastową realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Włącznik ciśnieniowy oleju METZGER
Włącznik ciśnieniowy oleju LUCAS
Włącznik ciśnieniowy oleju MEAT & DORIA
Włącznik ciśnieniowy oleju HOFFER
Włącznik ciśnieniowy oleju SIDAT
Włącznik ciśnieniowy oleju VEMO
Włącznik ciśnieniowy oleju MAXGEAR
Włącznik ciśnieniowy oleju QUINTON HAZELL
Włącznik ciśnieniowy oleju ESEN SKV