Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
739 produktów
Prawidłowe działanie wtryskiwaczy w układzie Common Rail może zostać zaburzone przez wiele czynników, w tym m.in. przez uszczelniacze układu wtryskowego. To jedne z tych elementów, które śnią się właścicielom samochodów napędzanych silnikiem Diesla po nocach. Nikt przy zdrowych zmysłach nie pozwalać na jazdę (mechanicy) ani jeździć (kierowcy) przy uszkodzonych wtryskiwaczach. Może się to okazać bardzo kosztowna jazda na dłuższą metę.
Układ Common Rail pozwolił znacznie uprościć sposób podawania paliwa do silnika. Jednocześnie umożliwił uzyskanie takich parametrów, o których konstruktorzy silników Diesla sprzed kilkudziesięciu lat mogli tylko pomarzyć. Napęd silnika wysokoprężnego stał się popularny przede wszystkim dzięki niskiemu zużyciu paliwa i potężnemu momentowi obrotowe, które to pozwoliły, wbrew pozorom, na bardzo dynamiczną jazdę.
Zasada działania całego układu jest mało skomplikowana. Pompa paliwa znajdująca się w zbiorniku podaje olej napędowy przez filtr paliwa do pompy wysokiego ciśnienia. Wytwarza ona duże ciśnienie tłocząc dalej olej napędowy do tzw. szyny Common Rail. Następnie paliwo podawane jest na wtryskiwacze pod ogromnym ciśnieniem przy minimalnym jego spadku. Wtryskiwacze są podłączone bezpośrednio do komputera sterującego pracą silnika, który zarządza momentem i czasem otwarcia wtryskiwacza. I tu zaczynają się schody. Oczywiście, jeżeli którakolwiek uszczelka wtrysku będzie uszkodzona pojawią się poważne problemy w układzie paliwowym, ale po kolei.
Mamy zazwyczaj do czynienia z dwoma rodzajami wtryskiwaczy Common Rail, które działają na podobnych zasadach. W czasach, gdy ciśnienie w szynie wynosiło ok. 1000–1300 bar, wykorzystywano głównie wtryskiwacze elektromagnetyczne. Jednak na samym początku XXI wieku pojawiło się Common Rail II, w którym ciśnienie wzrosło do 1600 bar, a wtrysk podzielono na dwie-trzy dawki paliwa w jednym cyklu. Konieczne więc było zastosowanie wtryskiwaczy o lepszych parametrach, w których uszczelka wtryskiwacza była w stanie wytrzymać tak wysokie ciśnienie. Z kolei Common Rail III już całkowicie nadwyrężył pracę wtryskiwaczy, generując 1800 bar ciśnienia. Elektromagnetyczne wtryskiwacze były zbyt wolne na takie układy więc zastąpiono je piezoelektrycznymi.
Uszczelniacze układu wtryskowego to elastyczne pierścienie służące do uszczelnienia gniazd montażowych wtryskiwaczy w głowicy cylindra lub kolektorze dolotowym. Elementy te umożliwiają również zmniejszenie poziomu hałasu oraz wibracji podczas pracy silnika.
Uszkodzenia mechaniczne wtryskiwaczy mogą spowodować zmianę ciśnienia, niedrożności w obszarze wtrysku oraz awarie charakteryzujące się stukaniem wtryskiwaczy Common Rail, klekotaniem wtryskiwaczy lub odgłosem sygnalizującym, że wtrysk stuka na zimnym silniku. Kolejny problem to lejące wtryski. Nawet jeden uszkodzony w ten sposób wtrysk, gdzie uszczelka wtrysku nie jest w stanie zatrzymać oleju napędowego, może doprowadzić do pęknięcia głowicy, ponieważ jej temperatura staje się zbyt wysoka. Cieknący wtrysk może również przyczynić się do uszkodzenia tłoków, wypalając nawet w nich dziury.
Uszczelka układu wtryskowego do kolektora dolotowego to jeden z najpopularniejszych elementów układu paliwowego kupowanego w iParts.pl. W sklepie znajdziesz wszystkie niezbędne uszczelniacze w najniższej cenie rynkowej. Wszystkie produkty są fabrycznie nowe i pochodzą od sprawdzonych producentów części zamiennych.
Tylko w iParts.pl uszczelka układu wtryskowego w doskonałej cenie i o doskonałej jakości. Zapewniamy fachową pomoc techniczną, bogatą ofertę części oraz szybką realizację zamówienia.