Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.
Kolejna włoska ślicznotka spod szyldu Alfy Romeo. Model 159 to następca Alfy 156, której produkcja zakończyła się w 2006 roku. Oznaczenie auta cyframi „159” to nie przypadek ani żadna symboliczna kontynuacja wersji 156. Numer 159 nawiązywał do legendarnego samochodu z 1951 roku, w którym Juan Manuel Fangio zdobył mistrzostwo świata w królowej motosportu, Formule 1.
Po raz pierwszy samochód pojawił się w 2005 roku podczas Geneva Motor Show. Za sterami projektowymi zasiadł ponownie ...
Powiązania: