Regulator dawki paliwa - zawór regulujący

Prawie wszystkie problemy z wtryskiem paliwa mają swoją genezę w zanieczyszczeniu paliwa, które jest wynikiem długotrwałego jego przechowywania lub braku użytkowania. Aby uniknąć problemów z układem paliwowym, konieczne jest regularne i częste korzystanie z samochodu lub całkowite opróżnienie zbiornika i układu z paliwa w przypadku postoju pojazdu przez okres dłuższy niż trzy miesiące. Ważne jest również, aby odpowiednio zadbać o poszczególne elementy układu paliwowego, w tym także o jakże ważny w całym systemie – rozdzielacz paliwa, który nieużytkowany oraz pozbawiony odpowiedniego serwisu, może przysporzyć kierowcy nie lada problemów.

Układ paliwowy w samochodzie

Aby silnik mógł pracować płynnie i wydajnie, musi być zaopatrzony w odpowiednią ilość mieszanki paliwowo-powietrznej, zgodnie z jego potrzebami. W samochodach wyposażonych w silnik benzynowy stosuje się pośredni wtrysk paliwa. Pompa paliwowa przesyła benzynę do komory silnika, która jest następnie wtryskiwana do kolektora dolotowego przez wtryskiwacz. Każdy cylinder ma oddzielny wtryskiwacz (jeden lub dwa wtryskiwacze w kolektorze dolotowym). Wtryskiwacze, przez które wtryskiwane jest paliwo, są wkręcane z dyszą do kolektora dolotowego lub głowicy cylindrów i zostają ustawione pod kątem tak, aby strumień paliwa był wystrzeliwany w kierunku zaworu wlotowego.

Regulator dawki paliwa

Rozdzielacz paliwa odpowiada za prawidłowe odmierzanie paliwa w oparciu o zapotrzebowanie silnika (przepływ powietrza), temperaturę, obciążenie i regulację emisji. Rozprowadza również paliwo do 6 wtryskiwaczy paliwa aktywowanych ciśnieniem. Przepływ paliwa jest ciągły.

Regulator dawki paliwa montowany jest na łopatce sterującej, przez którą musi przejść całe powietrze wlotowe, natomiast sam system działa poprzez zmianę objętości paliwa dostarczanego do wtryskiwaczy na podstawie kąta poruszającej się łopatki w przepływomierzu powietrza, który z kolei jest określany przez objętość powietrza przechodzącego przez łopatkę oraz ciśnienie sterujące.

W najnowszych konstrukcjach samochodowych zawór regulacji dawki paliwa nie jest już montowany. Nowoczesne silniki wykorzystują zamiast tego pojedyncze pakiety cewek, które są znacznie mniej skomplikowane zarówno w użytkowaniu, jak i obsłudze. Jednak w wielu, głównie starszych, samochodach znajdują się rozdzielacze paliwa, które mogą sprawić wiele problemów.

Typowe usterki rozdzielacza paliwa w samochodzie

Niesprawny zawór dawki paliwa może spowodować kilka różnych problemów.

  • Zrzut paliwa, czyli niezwykle bogata mieszanka. Można to zauważyć, o ile samochód w ogóle jeździ, poprzez wydobywający się rur wydechowych gęsty biały lub czarny dym.
  • Nierówne dostarczanie paliwa do wtryskiwaczy. Silnik pracuje nierówno, co może być mylone z problemami z zapłonem i brakującą iskrą na jednym lub więcej cylindrach.
  • Niewystarczający dopływ paliwa do wtryskiwaczy. Silnik, który może faktycznie pracować na biegu jałowym, będzie miał bardzo małą moc podczas przyspieszania.

Popularni producenci rozdzielacza paliwa

  • Bosch
  • Denso
  • Valeo
  • Febi Bilstein
  • Magneti Marelli
  • VDO
  • ERA
  • SWAG

Sklep iParts.pl posiada bogaty wybór rozdzielaczy paliwa w atrakcyjnej cenie rynkowej. Wystarczy, że wybierzesz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podasz wersję silnikową swojego auta, a nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.

Zapraszamy do iParts.pl po dobrej jakości zawór regulacji dawki paliwa w rozsądnej cenie. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną na każdym etapie zakupów oraz szybką realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Rozdzielacz paliwa i przewody BOSCH
Rozdzielacz paliwa i przewody DELPHI
Rozdzielacz paliwa i przewody METZGER
Rozdzielacz paliwa i przewody SIDAT
Rozdzielacz paliwa i przewody MEAT & DORIA
Rozdzielacz paliwa i przewody HOFFER
Rozdzielacz paliwa i przewody TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Rozdzielacz paliwa i przewody Metalcaucho
Rozdzielacz paliwa i przewody AUTLOG