Obudowy zaworów klapowego ogrzewania

Ogrzewanie samochodowe, szczególnie zimą, ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy. Również prawidłowo działająca wentylacja eliminuje problemy z parującymi szybami, które mogą ograniczać widoczność w okresie jesienno-zimowym, a tym samym utrudniać prowadzenie auta. Za prawidłową pracę obu systemów odpowiedzialne są nie tylko sterowniki ogrzewania i wentylacji, ale również wydawać by się mogła tak błahe rozwiązanie, ja np. naciąg linek zaworu klapowego ogrzewania. Aby żaden z systemów nas nie zawiódł, konieczne jest systematyczne ich serwisowanie.

Ogrzewanie i wentylacja w samochodzie

Kiepskie ogrzewanie samochodowe stanowi problem dla każdego kierowcy. Aby zapobiec takim sytuacjom, warto przed sezonem zimowym przeprowadzić kontrolę i wyeliminować ewentualne problemy z ogrzewaniem.

Przyczyną problemów z ogrzewaniem może być usterka termostatu lub układu chłodzenia. Termostat jest odpowiedzialny za właściwą temperaturę panującą w silniku oraz za odpowiednie kierowanie płynu chłodniczego do nagrzewnicy. Gdy temperatura w jednostce napędowej osiągnie żądany poziom, wówczas termostat przełącza się z obiegu małego na duży. Awaria urządzenia może powodować brak możliwości przełączania się między poszczególnymi obiegami, co w efekcie może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Inną przyczyną niesprawnego ogrzewania może być m.in. uszkodzona linka ogrzewania czy też awaria układu chłodzenia, a dokładnie jego zapowietrzenie.

Pierwszym podejrzanym odpowiedzialnym za niewłaściwe grzanie w aucie jest zazwyczaj sterowanie, a precyzyjniej rzecz ujmując, sterowniki. Przyczyną może być również kiepska drożność układu chłodzenia. Jeżeli koniecznie jest odpowietrzenie systemu, warto to zrobić w profesjonalnym serwisie, który da nam pewność, że ogrzewanie postojowe samochodu jest w pełni sprawne.

Obudowa zaworu klapowego ogrzewania

Sterowniki to najczęstszy powód słabego grzania w samochodzie. Aby je sprawdzić, należy wciskać dostępne klawisze i monitorować, w jaki sposób zachowują się klapy. Nawet niewielkie odchylenie od normalnego poziomu ich otwarcia może być powodem słabego grzania w środku pojazdu. Mechanizm sterujący w tym przypadku musi działać prawidłowo. Przy okazji warto również pomyśleć o wymianie takich elementów, jak obudowa zaworu klapowego ogrzewania.

Głośna praca wentylatora lub jej całkowite zaprzestanie to sygnały świadczące o tym, że mogło dojść do zużycia łożysk lub ich zanieczyszczenia. Warto również w takiej sytuacji sprawdzić wentylator i dmuchawę pod kątem elektryki. Problemem może być także nagrzewnica. Charakterystyczny zapach wydobywający się z nawiewu i wyciek płynu chłodniczego to typowe objawy, których nie należy lekceważyć. Z naprawą lub wymianą nagrzewnicy nie należy zwlekać, ponieważ ubytek płynu chłodniczego może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Popularni producenci zaworu klapowego ogrzewania

  • TYC
  • Febi Bilstein
  • Hella
  • Bosch
  • Thermotec
  • VDO
  • Valeo
  • Metzger

Jeśli interesuje Cię zawór klapowego ogrzewania w przystępnej cenie rynkowej, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.

Tylkom w iParts.pl wysokiej jakości obudowa zaworu klapowego ogrzewania w atrakcyjnej rynkowej cenie! Gwarantujemy fachową pomoc techniczną oraz natychmiastową realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Obudowa zaworu klapowego ogrzewania JP GROUP
Obudowa zaworu klapowego ogrzewania COFLE
Obudowa zaworu klapowego ogrzewania Metalcaucho
Obudowa zaworu klapowego ogrzewania BLUE PRINT
Obudowa zaworu klapowego ogrzewania THERMOTEC
Obudowa zaworu klapowego ogrzewania FEBEST
Obudowa zaworu klapowego ogrzewania HERTH+BUSS ELPARTS
Obudowa zaworu klapowego ogrzewania METZGER