Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Renault Laguna plasuje się w gronie samochodów osobowych klasy średniej (segment D). Auto produkowane w latach 1993-2015 zastąpiło niezbyt udany ze względu na wysoką awaryjność model 21. Laguna odniosła dość spory sukces komercyjny, ugruntowując swoją pozycję rynkową na wiele lat. W Polsce przez długi czas ten francuski samochód był liderem w swojej klasie. Co znamienne, Laguna nigdy nie była produkowana w wersji sedan, a jedynie jako liftback, kombi oraz coupe.
Trzecia generacja ...
Powiązania: