Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Daewoo Leganza (KLAV) to sedan klasy średniej. Części do Daewoo Leganza trafiały na taśmę montażową w latach 1997-2002 roku. Leganza była flagowym modelem Daewoo i wyróżniała się na tle konkurencji swoim eleganckim i nowoczesnym designem, który był wynikiem współpracy z włoskim studiem projektowym Italdesign Giugiaro.
Bezpośrednim poprzednikiem Daewoo Leganza był Daewoo Espero, produkowany od 1990 do 1997 roku. Następcą Leganzy był Daewoo Magnus, który zadebiutował ...
Powiązania: