Wybierz typ samochodu marki Rover 75 (RJ)

Części samochodowe do Rover 75 RJ

Rover 75 to dziecko brytyjskiej motoryzacji zaliczane do samochodów wyższej klasy średniej (segment E). Samochód był produkowany w latach 1998-2005 jako następca serii 600 i już w pierwszych latach sprzedaży zbierał bardzo dobre recenzje krytyków motoryzacyjnych. Rover 75 zdobył wiele nagród na całym świecie (m.in. Samochód Roku 1999 brytyjskiego magazynu What Car, Auto Express World Car 1999, Biznesowe Auto Roku 1999, Złota kierownica 1999 magazynu Auto Bild, Najlepszy używany samochód klasy średniej roku 2002).

Rover 75 zadebiutował w październiku 1998 roku podczas British International Motor Show odbywającego się Birmingham. Samochód powstał niedługo po tym, gdy markę Rover przejął niemiecki koncern BMW. Auto pierwotnie miało nosić nazwę „600”, głównie z powodu planowanego użycia do jego budowy płyty podłogowej z Rovera 600. Jednak ostatecznie stworzono nową platformę dla tego modelu o nazwie R40 oraz przyjęto nazwę Rover 75.

Model 75 był sprzedawany jako 4-drzwiowy sedan (RJ) oraz 5-drzwiowe kombi. Samochód z zewnątrz wyglądał bardzo luksusowo. Cechą charakterystyczną tego modelu były na pewno podwójne, oddzielone od siebie reflektory przednie. Elegancji całej konstrukcji nadawały liczne chromowane elementy umiejscowione m.in. w zderzakach czy ramach okiennych. We wnętrzu zrobiło się wygodnie i nowocześnie. Zapewniono komfortowo wyprofilowane fotele z niezłym trzymaniem bocznym. Liczne drewniane wstawki oraz klasyczna deska rozdzielcza rodem z Jaguara nadawały wnętrzu wyjątkowego charakteru. Materiały wykończeniowe były na dobry poziomie, a ich spasowanie nie budziło zastrzeżeń.

Rover 75 był dostępny z pięcioma silnikami benzynowymi (1.8 16V 120 KM , 1.8T 16V 150 KM , V6 2.0 150 KM , V6 2.5 177 KM , V8 4.6 260 KM) oraz dwoma jednostkami wysokoprężnymi (2.0 CDT 16V 116 KM , 2.0 CDTi 16V 131 KM). Rover posiadał napęd na przednie koła. Wyjątek stanowiła wersja z silnikiem V8, gdzie napęd był przenoszony na tylną oś. W samochodzie, w zależności od wersji silnikowej, montowano 5-biegową skrzynię manualną lub 5-stopniową przekładnię automatyczną.

Mimo bardzo dobrych recenzji i opinii na temat Rovera 75, jego sprzedaż była bardzo słaba. Ponadto marka Rover ogłosiła upadłość i siłą rzeczy model 75 został wycofany z rynku w 2005 roku. Udziały i prawa do brytyjskiej marki wykupiła chińska grupa Shanghai Automotive Industry Corporation. Od 2007 roku produkuje ona w nieco zmodernizowanej formie samochód o nazwie Roewe 750.

Zalety:

  • luksusowy, oryginalny design
  • bardzo dobra jakość wykończenia
  • niezłe wyposażenie
  • stosunkowo mało awaryjne Diesle od BMW
  • komfort podróżowania
  • atrakcyjna cena

Wady:

  • awaryjne silniki benzynowe
  • hydrauliczne sprzęgło
  • drogie części zamienne
  • mały bagażnik jak na tę klasę aut
  • wysokie koszty napraw

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.8 K 1.8 benzyna 1999.02 - 2005.05 1796 88 120
1.8 Turbo 18 K4G benzyna 2003.05 - 2005.05 1796 110 150
2.0 CDT M 47 R olej napędowy 1999.02 - 2005.05 1950 85 115
2.0 CDTi 204D2 olej napędowy 2003.02 - 2005.05 1951 96 131
2.0 V6 20 K4F benzyna 1999.02 - 2005.05 1997 110 150
2.5 V6 KV 6 benzyna 1999.02 - 2001.10 2497 129 175
2.5 V6 25 K4F benzyna 2001.10 - 2005.05 2497 130 177