Wybierz typ samochodu marki Porsche CAYENNE (9PA)

Części samochodowe do Porsche Cayenne 9PA

Porsche Cayenne to samochód typu SUV zaliczany do klasy wyższej (segment I) produkowany od 2002 roku. Był to pierwszy w historii niemieckiej marki model w tej klasie samochodów oraz pierwszy dostępny z silnikiem wysokoprężnym. Cayenne powstało w wyniku współpracy Porsche z Volkswagenem. Ciekawostką jest to, że Cayenne, o dziwo, to najpopularniejsze Porsche w Stanach Zjednoczonych.

Pierwsza generacja Porsche Cayenne pojawiła się w 2002 roku podczas paryskich targów samochodowych. Już na dzień dobry samochód został skrytykowany za kontrowersyjną stylistykę. Cayenne zbudowano w oparciu o platformę pochodzącą z Volkswagena Tourage, a bliskim kuzynek konstrukcyjnym Porsche było również Audi Q7. Samochód odznaczał się ogromną przestronnością wnętrza oraz, jak na Niemców przystało, bardzo dobrym, precyzyjnym wykończeniem, pomijając jednak jakość wykorzystanych w tym celu materiałów.

Jak na Porsche przystało, Cayenne pierwszej generacji otrzymało solidne, mocne jednostki napędowe, z których prym wiodły, oczywiście, silniki benzynowe. W ofercie niemieckiego producenta znalazły się jednostki o pojemności 3.2 VR6 o mocy 250 KM, 3.6 V6 o mocy 290 KM, 4.5 V8 o mocy 340 KM oraz najmocniejsze silniki o pojemności 4.5 V8 Turbo generujące 450 i 521 KM. Pojawiła się również, po raz pierwszy w historii marki, jednostka wysokoprężna V6 o pojemności 3.0 l i mocy 340 KM. Automatyczny napęd na cztery koła AWD był obsługiwany, w zależności od wersji silnikowej, przez 6-biegową skrzynię manualną lub 6-stopniowy automat.

Porsche Cayenne, dzięki swoim gabarytom, oferowało nie tylko dużo miejsca w kabinie, ale również w przedziale bagażowym. Przestrzeń załadunkowa niemieckiego SUV-a zapewniała 540 litrów pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy ładowność zwiększała się do 1770 litrów pojemności. Zastosowanie napędu na cztery koła oraz możliwości regulacji prześwitu zawieszenia pozwalało Cayenne w sposób zadowalający radzić sobie podczas jazdy po niewymagający bezdrożach oraz nieutwardzonych drogach.

W 2006 roku Porsche zaprezentowało wersję Cayenne Turbo S z silnikiem o mocy 520 KM, które miało skutecznie rywalizować z Mercedesem ML 63 AMG. Cayenne stało się również rekordzistą w prędkości maksymalnej samochodów typu SUV i mogło jechać z doczepioną przyczepą nawet 214 km/h.

Zalety:

  • osiągi
  • przestronne wnętrze
  • duży bagażnik
  • bogate wyposażenie większości egzemplarzy
  • zadowalające właściwości terenowe
  • zawieszenie pneumatyczne

Wady:

  • duże spalanie
  • cena
  • wysokie koszty utrzymania
  • awaryjne niektóre jednostki napędowe (np. 4.5 V8)

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
3.0 TDI M 05.9D olej napędowy 2009.02 - 2010.09 2967 176 240
3.2 M02.2Y benzyna 2003.10 - 2007.09 3189 184 250
3.6 M 55.01 benzyna 2007.02 - 2010.09 3598 213 290
GTS 4.8 M 48.01 benzyna 2007.10 - 2010.09 4806 298 405
S 4.5 M 48.00 benzyna 2002.09 - 2007.09 4511 250 340
S 4.8 M 48.01 benzyna 2007.02 - 2010.09 4806 283 385
Turbo 4.5 M 48.50 benzyna 2002.09 - 2007.09 4511 331 450
Turbo S 4.5 M 48.50T benzyna 2006.03 - 2007.09 4511 383 521
Turbo S 4.5 M 48.50S benzyna 2004.01 - 2007.09 4511 368 500
Turbo S 4.8 M 48.51 benzyna 2007.02 - 2010.09 4806 368 500
Turbo S 4.8 M 48.51 benzyna 2008.08 - 2010.09 4806 404 550
Turbo S 4.8 M 48.51 benzyna 2007.02 - 2010.09 4806 397 540