Wybierz typ samochodu marki Mazda 6 Sedan (GG)

Części samochodowe do Mazdy 6 sedan GG

Mazda 6 to samochód osobowy zaliczany do klasy średniej (segment D). Produkcję tego auta rozpoczęto w 2002 roku. Mazda 6 była następczynią znanej serii 626, z którą miała wiele wspólnego. Oba samochody zbudowano na płycie podłogowej G-platform, która powstała we współpracy z koncernem Ford. Mazda 6 okazała się dużym sukcesem rynkowym, co docenili również eksperci motoryzacyjni, przyznając temu modelowi wiele prestiżowych nagród oraz wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Dotychczas wyprodukowano pond 2,5 mln egzemplarzy Mazdy 6 różnych generacji.

Mazda 6 pierwszej generacji została po raz pierwszy pokazana w 2002 roku jako następczynię modelu 626, Xedos oraz Capella. Ta generacja nazywana jest również Mazdą GG od platformy podłogowej GG, na jakiej zbudowano ten samochód. Seria 6 niemal z marszu musiała się zmierzyć z niezwykle mocną konkurencją rynkową, której przewodziły m.in. Ford Mondeo, Peugeot 407, Toyota Avensis czy Volkswagen Passat. Pomimo tego już w roku swojego debiutu Mazda 6 zajęła II miejsce w europejskim konkursie na Samochód Roku. Projektantami pierwszej szóstki byli Kaname Sawai oraz Koizumi Iwao.

Mazda 6 GG była produkowana w Japonii, Chinach, Stanach Zjednoczonych oraz w Kolumbii. Samochód był oferowany jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi. Mazda w tym modelu zerwała z przestarzałym stylem wcześniejszych swoich aut, oferując kierowcom zupełnie nowy design, obfitujący w nowoczesne i atrakcyjne wizualnie linie. Dzięki dużemu rozstawowi osi (2,675 m) samochód zapewniał sporo miejsca w kokpicie, w którym mogło się spokojnie zmieścić nawet 5 osób. Pomimo wykorzystania we wnętrzu auta sporej ilości twardych plastików, to ich odpowiednie spasowanie wyeliminowało jakiekolwiek skrzypienie tych elementów, nawet po wielu latach eksploatacji.

Pod maską Mazdy 6 GG montowano cztery silniki benzynowe (1.8 MZR 120 KM, 2.0 MZR 141 lub 147 KM, 2.3 MZR 162 KM (AWD), 166 KM (FWD), 175 KM, 178 KM lub MZR DISI Turbo 260 KM oraz 3.0 V6 VVT 220 KM), a także jedną jednostkę wysokoprężną MZR-CD o pojemności 2.0 l i mocy 121 KM, 136 KM oraz 143 KM. Napęd na przednią oś lub wszystkie koła był przekazywany za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej, 4-biegowego półautomatu lub 5- i 6-stopniowej przekładni automatycznej.

Mazda 6 GG miała jeden istotny problem – korozję. Choć japoński producent zapewniał o dużej odporności nadwozia na rdzę, w rzeczywistości Mazda 6 GG bardzo szybko korodowała. Inną częstą przypadłością tych samochodów były usterki elektrycznych mechanizmów sterowania szybami oraz słabe wyciszenie wnętrza auta. Model GG był produkowany do 2007 roku. Zastąpiła go w 2008 roku druga generacja Mazdy 6.

Zalety:

  • świetne prowadzenie
  • stosunkowo dobra jakość i spasowanie materiałów we wnętrzu
  • atrakcyjny, jak na tamte czasy, design nadwozia
  • bogate wyposażenie
  • dużo miejsca w kokpicie

Wady:

  • awaryjne jednostki wysokoprężne
  • zawieszenie i drogie części zamienne
  • korozja nadwozia i podwozia
  • instalacja elektryczna

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.8 L823, L828, L813 benzyna 2002.08 - 2007.08 1798 88 120
2.0 LF17, LF18 benzyna 2002.06 - 2007.08 1999 104 141
2.0 LFF7 benzyna 2005.03 - 2007.08 1999 108 147
2.0 DI RF5C olej napędowy 2002.08 - 2007.08 1998 89 121
2.0 DI RF7J olej napędowy 2005.06 - 2007.08 1998 105 143
2.0 DI RF5C olej napędowy 2002.06 - 2007.08 1998 100 136
2.3 L3C1 benzyna 2002.06 - 2007.08 2261 122 166
2.3 MPS Turbo L3KG benzyna 2005.12 - 2007.08 2261 191 260