2419 produktów
Wtryskiwacz to integralna część hydraulicznego systemu wtrysku paliwa, do którego zadań należy podanie dawki paliwa pod odpowiednim ciśnieniem do komory spalania oraz zapewnienie odpowiedniego rozpylenia paliwa. Podzespół współpracuje z pompą sekcyjną i pompą rozdzielaczową.
Pewne uszkodzenia wtryskiwaczy dają konkretne symptomy, które można jednoznacznie zdiagnozować. Najlepiej zrobić to za pomocą testera diagnostycznego. Niekiedy, można jednak kierować się wyraźnymi objawami, które wskazują na awarię wtryskiwaczy. Zużycie lub ewentualne uszkodzenie wtryskiwaczy objawi się m.in. utrudnionym rozruchem, spadkiem mocy, ciemnym dymek oraz przegrzewaniem się silnika. Ponadto da się zauważyć także podwyższone zużycie paliwa. We wtryskiwaczu najczęściej pasuje się cewka elektromagnetyczna, zawór sterujący, korpus wtryskiwacza oraz końcówka wtryskiwacza. Niestety, w większości przypadków, uszkodzenie wspomnianych elementów sprawia, że wtryskiwacz natychmiast przestaje działać.
Końcówka wtrysku odpowiada stricte za stopień rozpylenia paliwa pod odpowiednim ciśnieniem, co pozwala uzyskać optymalne spalanie. Uszkodzona końcówka wtrysku wyraźnie pogarsza stopień rozpylania paliwa, czego konsekwencją jest spadek mocy silnika, większe spalania, niestabilna praca cylindrów, a niekiedy także problemy z rozruchem oraz specyficzne stukanie tłoków. Niesprawna końcówka wtrysku, to de facto nieprawidłowo funkcjonujący układ wtryskowy, którego następstwem jest znaczne skrócenie żywotności silnika.
Bogata oferta części układu wtryskowego sklepu internetowego iParts.pl to cała gama produktów do praktycznie każdej marki samochodu. Posiadamy wtryskiwacze i końcówki wtrysku, renomowanych producentów, między innymi takich jak Bosch, Topran, Beru, Delphi, Maxgear i Febi Bilstein.
Wszystkie oferowane przez nas części układu wtryskowego są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy).
Aby wybrać odpowiednią część do swojego samochodu, wybierz markę auta z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.
Pompowtryskiwacz miał być przede wszystkim sprytnym wynalazkiem. Inżynierowie wymyślili urządzenie, które pod jedną obudową łączy funkcjonalność pompy wysokiego ciśnienia i precyzyjnego rozpylacza. Pomysł bez wątpienia był dobry. Co prawda, przegrał walkę z czasem. Jednak nie ze względu na ułomności i niedopracowanie, a raczej względy czysto ekologiczne.
czytaj więcej >To jeden z tych elementów silnika diesla, który pechowcom śni się po nocach. Wtryskiwacze paliwa w nowoczesnych jednostkach napędowych są niezwykle precyzyjne, ale stały się też równie delikatne. Nic dziwnego, że dość często ulegają uszkodzeniom. Jakie są objawy awarii wtryskiwaczy i co można zrobić, aby ich naprawa nie wydrenowała naszego portfela? Przeczytajcie nasz poradnik.
czytaj więcej >Jest teoria i jest praktyka. W teorii objawów nieszczelnych wtrysków może być wiele, ale w praktyce wielu z nich możemy w ogóle nie zauważyć. A które możemy? Czy wśród objawów nieszczelności wtrysków występują również problemy z zapłonem zimnego lub ciepłego silnika?
czytaj więcej >Nie byłoby mowy o nowoczesnym silniku diesla bez aparatury wtryskowej o nazwie common rail. Elektronicznie sterowane, zaawansowane rozpylacze generują moc, oszczędzają olej napędowy i są proekologiczne. Zobaczcie jak wygląda budowa układu, co może zadecydować o pojawieniu się awarii i jak ją usunąć.
czytaj więcej >