Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
4853 produktów
Układ smarowania olejem do optymalnej pracy potrzebuje odpowiednich warunków. Nie wystarczy jednak dostarczenie mu właściwej ilości środka smarnego. Niezwykle ważna jest też szczelność, którą zapewniają uszczelki układu smarowania olejem. Chronią one przed wyciekami i przedostawaniem się zanieczyszczeń do systemu. Jak jednak rozpoznać, że uszczelki układu smarowania silnika wymagają wymiany?
Układ smarowania olejem jest niezwykle ważnym systemem, który obecny jest w każdym samochodzie. Dba on między innymi o to, by silnik pracował z odpowiednią temperaturą oraz by jego elementy były właściwie nasmarowane. Sprawność wszystkich jego podzespołów nie jest jednak w pełni wystarczająca do jego poprawnej pracy – niezbędne są również uszczelki układu smarowania olejem. To one zapewniają szczelność układu i chronią przed wszelkimi wyciekami. We współczesnych silnikach stosowane są różne uszczelki układu smarowania silnika, takie jak na przykład uszczelka pompy olejowej, uszczelka miski olejowej, uszczelka obudowy filtra oleju i uszczelki chłodniczki oleju. To jednak tylko niektóre z podzespołów, których stan techniczny warto monitorować. Jaka jest jednak funkcja konkretnych części tego systemu i dlaczego uszczelniacze układów oleju są tak ważne?
Jednym z najważniejszych podzespołów układu smarowania olejem jest pompa oleju. Element ten odpowiada za rozprowadzenie środka smarnego po całym systemie. Do poprawnego działania pompy wymagana jest jednak szczelność układu. Dlatego właśnie tak ważnym elementem silnika, którego awaria może spowodować poważne problemy, jest uszczelka pompy olejowej. Ze względu na to, że olej jest pompowany w tym miejscu pod bardzo dużym ciśnieniem, uszkodzenie uszczelki mogłoby spowodować powstanie bardzo dużego wycieku. Równie ważna jak uszczelka pompy olejowej jest uszczelka miski olejowej. Jej zadaniem również jest zapewnienie szczelności układu i ochrona przed wyciekami. Dodatkowo zapobiega ona także przedostaniu się zanieczyszczeń do miski.
Ważnym elementem układu smarowaniu jest także chłodnica oleju silnikowego. Dba ona o to, by temperatura środka smarnego nie była zbyt wysoka. By podzespół ten działał prawidłowo, również wymagana jest dobrze dopasowana uszczelka chłodnicy olejowej, która zapewni jej szczelność. Jeszcze innym elementem układu smarowania, który musi być odpowiednio uszczelniony jest filtr oleju. Odpowiada on za oczyszczanie środka smarnego ze stałych cząstek mineralnych. Uszczelka obudowy filtra oleju chroni przed wyciekami i sprawia, że olej jest prawidłowo filtrowany.
Bez uszczelek układu smarowania olejem żaden silnik nie byłby w stanie optymalnie pracować. Bardzo szybko pojawiłyby się bowiem wycieki, przez które mogłoby dojść nawet do zatarcia silnika. Dodatkowo dzięki uszczelkom układu smarowania do systemu nie dostają się żadne zanieczyszczenia. Chroni to przed poważnymi usterkami jednostki napędowej. Uszczelki układu smarowania silnika są więc niezwykle ważne i warto zadbać, by były one w dobrym stanie. Jak jednak sprawdzić, czy dobrze spełniają one swoje zadanie? Jest to zwykle dosyć proste – wystarczy dokładnie przyjrzeć się całemu silnikowi. Jeżeli jakaś uszczelka układu smarowania olejem jest uszkodzona, z pewnością łatwo uda się zauważyć wyciek.
Po lokalizacji awarii warto jak najszybciej zająć się jej usunięciem. W tym celu trzeba kupić uszczelki układu smarowania olejem dopasowane do danego modelu samochodu i wersji silnikowej. Nasz sklep internetowy pozwala na wybór podzespołu idealnie dobranego do każdego auta, dzięki temu znalezienie odpowiedniej części jest dużo łatwiejsze. Oringi oraz uszczelniacze układów oleju w innym kształcie, takie jak na przykład uszczelki chłodniczki oleju, które znajdują się w naszej ofercie, pochodzą od sprawdzonych producentów i zapewnią bardzo dobrą pracę silnika.