Części samochodowe nr 1
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": "1"
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Kolektor ssący

Kolektor ssący ELRING ELRING
Kolektor ssący PIERBURG PIERBURG
Kolektor ssący REINZ REINZ
Kolektor ssący FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Kolektor ssący TOPRAN TOPRAN
Kolektor ssący SKV GERMANY SKV GERMANY
Kolektor ssący AJUSA AJUSA
Kolektor ssący NTY NTY
Kolektor ssący ABAKUS ABAKUS
Kolektor ssący DR.MOTOR DR.MOTOR
Kolektor ssący FA1 FA1
Kolektor ssący MAXGEAR MAXGEAR
Kolektor ssący MEAT & DORIA MEAT & DORIA
Kolektor ssący HART HART
Kolektor ssący METZGER METZGER
Kolektor ssący VAICO VAICO
Kolektor ssący HELLA HELLA
Kolektor ssący MAGNETI MARELLI MAGNETI MARELLI
Kolektor ssący TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Kolektor ssący VIKA VIKA
Kolektor ssący ACKOJA ACKOJA
Kolektor ssący ASHIKA ASHIKA
Kolektor ssący AUTLOG AUTLOG
Kolektor ssący BG AUTOMOTIVE LTD. BG AUTOMOTIVE LTD.
Kolektor ssący BGA BGA
Kolektor ssący BLUE PRINT BLUE PRINT
Kolektor ssący BORGWARNER (WAHLER) BORGWARNER (WAHLER)
Kolektor ssący BORSEHUNG BORSEHUNG
Kolektor ssący BOSCH BOSCH
Kolektor ssący BUGIAD BUGIAD
Kolektor ssący DPA DPA
Kolektor ssący DR.MOTOR AUTOMOTIVE DR.MOTOR AUTOMOTIVE
Kolektor ssący DT DT
Kolektor ssący ELWIS ROYAL ELWIS ROYAL
Kolektor ssący ENERGY ENERGY
Kolektor ssący ERA ERA
Kolektor ssący ESEN SKV ESEN SKV
Kolektor ssący ET ENGINETEAM ET ENGINETEAM
Kolektor ssący FAE FAE
Kolektor ssący FAI AUTOPARTS FAI AUTOPARTS
Kolektor ssący FAST FAST
Kolektor ssący GLASER GLASER
Kolektor ssący GOETZE GOETZE
Kolektor ssący GT-BERGMANN AUTOMOTIVE GT-BERGMANN AUTOMOTIVE
Kolektor ssący HEPU HEPU
Kolektor ssący HERTH+BUSS ELPARTS HERTH+BUSS ELPARTS
Kolektor ssący HOFFER HOFFER
Kolektor ssący IPD IPD
Kolektor ssący JAPANPARTS JAPANPARTS
Kolektor ssący JAPKO JAPKO
Kolektor ssący JP GROUP JP GROUP
Kolektor ssący JPN JPN
Kolektor ssący LUCAS LUCAS
Kolektor ssący MAHLE ORIGINAL MAHLE ORIGINAL
Kolektor ssący MAHLE MAHLE
Kolektor ssący MAPCO MAPCO
Kolektor ssący METALCAUCHO METALCAUCHO
Kolektor ssący MEYLE MEYLE
Kolektor ssący OEM OEM
Kolektor ssący OYODO OYODO
Kolektor ssący PAYEN PAYEN
Kolektor ssący QUINTON HAZELL QUINTON HAZELL
Kolektor ssący SIDAT SIDAT
Kolektor ssący STONE-JAPAN STONE-JAPAN
Kolektor ssący SWAG SWAG
Kolektor ssący THERMOTEC THERMOTEC
Kolektor ssący TRICLO TRICLO
Kolektor ssący TRISCAN TRISCAN
Kolektor ssący TRUCKLIGHT TRUCKLIGHT
Kolektor ssący VDO VDO
Kolektor ssący VEMO VEMO
Kolektor ssący VICTOR REINZ VICTOR REINZ
OŚ PRZEDNIA

Lokalizacja w aucie:

OŚ PRZEDNIA

OŚ TYLNA

Lokalizacja w aucie:

OŚ TYLNA

2805 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
REINZ
5.0 (7)
Kod produktu:
71-38304-00
dostępny
5.0 (7)
Producent części:
REINZ
Kod:
71-38304-00
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AJUSA
4.4 (7)
Kod produktu:
13148400
dostępny
4.4 (7)
Producent części:
AJUSA
Kod:
13148400
Jednostka:
szt
Szerokość [mm]:  30
Długość [mm]:  34
Lokalizacja w aucie:  Rura ssąca
Dla numeru OE:  11612246945
Do 100 dni na zwrot
12,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
REINZ
5.0 (7)
Kod produktu:
71-36182-00
dostępny
5.0 (7)
Producent części:
REINZ
Kod:
71-36182-00
Jednostka:
szt
Materiał:  Silikon
Grubość [mm]:  5
Do 100 dni na zwrot
14,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
REINZ
5.0 (7)
Kod produktu:
71-38594-00
dostępny
5.0 (7)
Producent części:
REINZ
Kod:
71-38594-00
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
14,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
REINZ
5.0 (7)
Kod produktu:
71-38102-00
dostępny
5.0 (7)
Producent części:
REINZ
Kod:
71-38102-00
Jednostka:
szt
Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
Lokalizacja w aucie:  Góra
Do 100 dni na zwrot
15,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AJUSA
4.4 (7)
Kod produktu:
13141100
dostępny
4.4 (7)
Producent części:
AJUSA
Kod:
13141100
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Rura ssąca
Szerokość [mm]:  38
Długość [mm]:  60
Masa [g]:  3,121
Do 100 dni na zwrot
19,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
REINZ
5.0 (7)
Kod produktu:
71-38099-00
dostępny
5.0 (7)
Producent części:
REINZ
Kod:
71-38099-00
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Góra
Do 100 dni na zwrot
45,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
PIERBURG
4.0 (4)
Kod produktu:
7.00373.12.0
dostępny
4.0 (4)
Producent części:
PIERBURG
Kod:
7.00373.12.0
Jednostka:
szt
Tryb pracy:  Mechaniczne
Techniczny numer informacyjny:  SI 0093
Do 100 dni na zwrot
956,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
4.0 (2)
Kod produktu:
215.120
dostępny
4.0 (2)
Producent części:
ELRING
Kod:
215.120
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
11,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AJUSA
0 (0)
Kod produktu:
00842400
dostępny
0 (0)
Producent części:
AJUSA
Kod:
00842400
Jednostka:
szt
Grubość [mm]:  0,5
Długość [mm]:  78
Szerokość [mm]:  78
Do 100 dni na zwrot
5,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0)
Kod produktu:
511-021
dostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
511-021
Jednostka:
szt
Ilość montowana w aucie:  4
Do 100 dni na zwrot
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AJUSA
4.4 (7)
Kod produktu:
13013100
dostępny
4.4 (7)
Producent części:
AJUSA
Kod:
13013100
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  W środku
Grubość [mm]:  1,5
Szerokość [mm]:  52
Długość [mm]:  127
Masa [g]:  6,121
Do 100 dni na zwrot
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
REINZ
5.0 (7)
Kod produktu:
71-25876-00
dostępny
5.0 (7)
Producent części:
REINZ
Kod:
71-25876-00
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
6,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
0 (0)
Kod produktu:
809.410
dostępny
0 (0)
Producent części:
ELRING
Kod:
809.410
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Obudowa przepustnicy
Rodzaj uszczelnienia:  Uszczelnienie miękkim materiałem
Do 100 dni na zwrot
7,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TRUCKTEC AUTOMOTIVE
0 (0)
Kod produktu:
02.14.093
dostępny
0 (0)
Producent części:
TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Kod:
02.14.093
Jednostka:
szt
Opcja wyposażenia:  Clip
Dla numeru OE:  642 091 0150
Do 100 dni na zwrot
7,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
4.0 (2)
Kod produktu:
743.970
dostępny
4.0 (2)
Producent części:
ELRING
Kod:
743.970
Jednostka:
szt
Liczba otworów do mocowania:  4
Do 100 dni na zwrot
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
JP GROUP
0 (0)
Kod produktu:
1119607900
dostępny
0 (0)
Producent części:
JP GROUP
Kod:
1119607900
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0)
Kod produktu:
511-029
dostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
511-029
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
DT
0 (0)
Kod produktu:
4.40101
dostępny
0 (0)
Producent części:
DT
Kod:
4.40101
Jednostka:
szt
Masa [g]:  6
Wymiar gwintu:  M10
Jakosć/Klasa:  8.8
Materiał:  Miedz
Do 100 dni na zwrot
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0)
Kod produktu:
510-007
dostępny
0 (0)
Producent części:
FA1
Kod:
510-007
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
8,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AJUSA
4.4 (7)
Kod produktu:
13144800
dostępny
4.4 (7)
Producent części:
AJUSA
Kod:
13144800
Jednostka:
szt
Szerokość [mm]:  45
Długość [mm]:  48
Masa [g]:  3,921
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AJUSA
4.4 (7)
Kod produktu:
00744900
dostępny
4.4 (7)
Producent części:
AJUSA
Kod:
00744900
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  W środku
Grubość [mm]:  1
Długość [mm]:  198
Szerokość [mm]:  60
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AJUSA
4.4 (7)
Kod produktu:
00741100
dostępny
4.4 (7)
Producent części:
AJUSA
Kod:
00741100
Jednostka:
szt
Lokalizacja w aucie:  Rura ssąca
Długość [mm]:  60
Szerokość [mm]:  48
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0)
Kod produktu:
115 583
dostępny
0 (0)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
115 583
Jednostka:
szt
Kształt:  Pierscień O
Kształt:  Okrągły
Średnica wewnętrzna [mm]:  55
Grubość [mm]:  3
Materiał:  MVQ (silikon-kauczuk)
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
HART
0 (0)
Kod produktu:
713 862
dostępny
0 (0)
Producent części:
HART
Kod:
713 862
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
HART
0 (0)
Kod produktu:
712 710
dostępny
0 (0)
Producent części:
HART
Kod:
712 710
Jednostka:
szt
Grubość [mm]:  1
Do 100 dni na zwrot
9,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
REINZ
5.0 (7)
Kod produktu:
71-77546-00
dostępny
5.0 (7)
Producent części:
REINZ
Kod:
71-77546-00
Jednostka:
szt
Materiał:  FPM (fluor-kauczuk)
Grubość [mm]:  7,3
Średnica wewnętrzna [mm]:  31
Średnica zewnętrzna [mm]:  34,4
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
ELRING
4.0 (2)
Kod produktu:
099.902
dostępny
4.0 (2)
Producent części:
ELRING
Kod:
099.902
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
AJUSA
4.4 (7)
Kod produktu:
13183500
dostępny
4.4 (7)
Producent części:
AJUSA
Kod:
13183500
Jednostka:
szt
Szerokość [mm]:  45
Długość [mm]:  45
Lokalizacja w aucie:  Rura ssąca
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
REINZ
5.0 (7)
Kod produktu:
71-29365-00
dostępny
5.0 (7)
Producent części:
REINZ
Kod:
71-29365-00
Jednostka:
szt
Grubość [mm]:  0,4
Do 100 dni na zwrot
10,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny

Opinie klientów

Moduł rury wlotowej ESEN SKV 49SKV059
5.0
Dodano: 2024-03-27
Moduł rury wlotowej ESEN SKV 49SKV059
Polecam, ulamek ceny oryginalu a pasuje tak samo i dziala :)
Malek
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.01116.08.0
4.0
Dodano: 2021-01-11
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.01116.08.0
Dobrej jakości sprzęt od świetnego producenta. Łatwy w montażu. Dziękuję za pomoc przy zamówieniu i szybką wysyłkę.
Malek
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.01116.08.0
4.0
Dodano: 2021-01-11
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.01116.08.0
Dobrej jakości sprzęt od świetnego producenta. Łatwy w montażu. Dziękuję za pomoc przy zamówieniu i szybką wysyłkę.
Polecam
Element nastawczy kolektora dolotowego CONTINENTAL/VDO A2C59506263
5.0
Dodano: 2019-09-12
Element nastawczy kolektora dolotowego CONTINENTAL/VDO A2C59506263

Od dłuższego czasu coś mi się nie podobało w pracy silnika. Tak jakby lekko się dusił. Najpierw myślałem że mi się wydaje i po prostu to zbagatelizowałem, ale z czasem było coraz gorzej. Potem doszedł jakiś dziwny dźwęk, który trudno mi opisać i już wiedziałem, że coś trzeba zrobić. Okazało się niestety, że jest jakiś problem z kolektorem. Najpierw mechanik coś kręcił, ze może udało by się to naprawić ,ale on odradza, bo kolektor i cały osprzęt naokoło to są wrażliwe elementy i zbyt ważne, żeby mogły być choć odrobinę niesprawne. No to zgodziłem się ostatecznie na wymianę wszystkiego, co trzeba wymienić. Koszt niestety ogromny, ta cena w iparts, choć może się wydawać wysoka, to i tak jet okazyjna. No bo wymieniłem właśnie element nastawczy, tak zalecił mechanik i faktycznie objawy zniknęły. Na razie od wymiany minęło dopiero jakieś kilkanaście tygodni, więc jak długo wszystko będzie sprawne to nie wiem, no ale mam nadzieję, że długo. Tak wizualnie, ale też w profesjonalnej ocenie mechanika, element od VDO to część wysokiej jakości. Wydaje się, że na uszkodzenia mechaniczne będzie odporna, podobno warstwa antykorozyjna też jest solidna.

Webster
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1404
5.0
Dodano: 2015-10-02
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1404
polowa ceny tej samej częsci co w serwisie !!! Polecam !! Nowe !
xsiądz
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.00373.12.0
5.0
Dodano: 2015-01-08
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.00373.12.0
znakomita część!!
Borys
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.00373.12.0
3.0
Dodano: 2014-12-19
Moduł rury wlotowej PIERBURG 7.00373.12.0
Polecam ten kolektor
MAĆKO
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1583
5.0
Dodano: 2014-11-16
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1583
TEN KOLEKTOR DOLOTOWY SPISUJE SIE BARDZO DOBRZE. ROWNIERZ POLECAM.
Bartłomiej
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1583
5.0
Dodano: 2014-11-14
Moduł rury wlotowej VAICO V30-1583
Polecam. Auto wreszcie odzyskało sprawność. Kupowałem wczęnsiej używki, ale to wydawanie pieniędzy w błoto.

Kolektor ssący/dolotowy silnika samochodowego

Kolektor dolotowy to istotny element w całej konstrukcji jednostki napędowej, a jego uszkodzenie czy awaria może mieć poważne skutki dla samochodu. Jego podstawowym zadaniem jest optymalne doprowadzenie powietrza lub mieszanki paliwowej do cylindrów silnika. Budowa kolektora ssącego bywa różna w zależności od modelu samochodu oraz typu silnika. W iParts.pl znajdziesz całą gamę doskonałych kolektorów dolotowych dostarczanych przez najlepszych, światowych producentów.

Kolektor ssący w samochodzie

Kolektor ssący to nic innego, jak specjalny przewód wyprodukowany z metalu bądź tworzywa sztucznego. Jego głównym zadaniem jest doprowadzenie powietrza lub mieszanki paliwowej do cylindra. Podłącza się go do głowicy silnika. W współczesnej motoryzacji występuje kilka rodzajów kolektorów ssących, które różnią się między sobą liczbą rur (w zależności od liczby cylindrów), sposobem zasilania silnika, lokalizacją gaźnika czy też systemem wtryskowym paliwa. Kolektor dolotowy silnika jest tak zbudowany, aby przepływające przez niego powietrze napotykało jak najmniejszy opór. Niekiedy kolektor ssący posiada w swojej konstrukcji odmę, czyli przewód odpowietrzania komory korbowej z separatorem oleju, sprężarkę mechaniczną napędzaną przez wał silnika lub przez turbosprężarkę, a także sprężarkę.

Sposób działania kolektora ssącego

Samochodowy układ dolotowy składa się w kilku elementów oraz urządzeń, których zadaniem jest doprowadzenie i niekiedy wstępne sprężenie powietrza lub powietrza i mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów jednostki napędowej. Układ dolotowy, w tym również kolektor ssący, odgrywają ważną rolę w poprawieniu parametrów użytecznych silnika. Kanały w głowicy silnika generują odpowiednie dla procesów spalania zawirowanie czynnika. W jednostkach benzynowych napełnienie jest regulowane za pomocą przepustnicy znajdującej się w kolektorze ssącym. W nowszych konstrukcjach jest ona elektroniczna i nie jest mechanicznie połączona z pedałem gazu samochodu. Jeżeli silnik jest wyposażony w pośredni wtrysk paliwa, wówczas w kolektorach ssących znajdują się wtryskiwacze. W jednostkach z zapłonem iskrowym kolektor ssący silnika posiada zmienną geometrię. Pozwala to na wykorzystanie tzw. doładowania dynamicznego. Instalowane w przewodach dolotowych i sterowane elektroniczne przepustnice pozwalają uzyskać różnej objętości oraz na zmianę czynnej długości całego układu. W tym przypadku układ dolotowy jest tak budowany, aby możliwe było zastosowanie zjawiska doładowania rezonansowego. Pozwala to uzyskać optymalne parametry pod kątem zakresu prędkości obrotowej jednostki napędowej.

Typowe usterki kolektora ssącego w samochodzie

W przypadku usterki kolektora ssącego objawi się ona pogorszeniem kultury pracy silnika, tj. mocno wyczuwalne są zacięcia, wahania obrotów, spadek mocy, itp. Trzeba pamiętać, że wraz z eksploatacją w kolektorze ssącym narasta coraz grubsza warstwa nagaru (mają na to wpływ różne czynniki m.in. luzy w łożyskowaniu turbosprężarki, recyrkulacja spalin czy przedmuchy ze skrzyni korbowej). Może to sprawić, że kolektor ssący może całkowicie się zatkać, warto więc regularnie czyścić te elementy.

Popularni producenci kolektorów ssących

  • Meyle
  • Hella
  • Japanparts
  • Pierburg
  • Topran
  • Vaico
  • Matzger

Jeżeli interesuje Cię tani kolektor ssący, który jednocześnie oferuje najwyższą jakość wykonania, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego samochodu.

Wszystkie oferowane przez nas kolektory ssące są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy najniższe rynkowe ceny, fachowe doradztwo techniczne na każdym etapie zakupów, profesjonalną obsługę oraz szybka realizację zamówienia.

Najczęściej zadawane pytania

Co ile należy czyścić kolektor ssący?

Głównym problemem kolektora ssącego jest zaleganie nagaru w jego ruchomych elementach, co może prowadzić do poważnej usterki zarówno samego kolektora, jak i jednostki napędowej. W konsekwencji może dojść do uszkodzeń pierścieni silnikowych, zarysowań cylindra oraz problemu z wypalaniem sadzy. Stąd też konieczne jest systematyczne czyszczenie kolektora dolotowego przed każdą wymianą oleju silnikowego. Układ dolotowym najlepiej jest czyścić co najmniej raz na 100 tys. km.

Skąd się bierze olej w kolektorze ssącym?

Najczęstszą przyczyną jest zużyta turbosprężarka, a w zasadzie jej wirnika, który przepuszcza olej. Jest to bardzo powszechne szczególnie w przypadku kilkuletnich silników wysokoprężnych. Problem można wyeliminować wymieniając turbosprężarkę (koszt ok. 5 000 zł) lub poddając ją regeneracji (1500 – 2000 zł). Olej w dolocie może się pojawiać również w wyniku źle działającej odmy. Po kilku latach eksploatacji znajdujący się w niej separator oleju przestaje prawidłowo działać, czego efektem jest przepuszczanie do przewodu dolotowego turbosprężarki powietrza wraz oparami oleju. Koszt zakupu nowej odmy, w zależności od modelu auta, może wynieść od 50 do nawet 900 zł. Powodem pojawienia się oleju w układzie dolotowym może być również zbyt duża ilość środka smarnego w jednostce napędowej.

Jakie korzyści daje modyfikacja kolektora ssącego?

Kolektor dolotowy, podobnie jak prawie wszystkie elementy silnika, można modyfikować. Jest on odpowiedzialny za dostarczanie świeżego powietrza w obszarze komory spalania. Odpowiednie dostrojenie kolektora ssącego pozwala zwiększyć jego przepływ, co przełoży się na wyższą moc silnika. Ulepszona w ten sposób mieszanka paliwowo-powietrzna osiąga wyższe poziomy spalania oraz temperatury, a także wyższe ciśnienia. Oprócz poprawy osiągów, modyfikacja kolektora dolotowego wpływa również często na nieco lepszy dźwięk samochodu.

Jakie są najczęstsze usterki kolektora ssącego?

Najczęstszym problemem są uszkodzone uszczelki pod kolektorem oraz wszelkie awarie wywołane zanieczyszczeniami osadzającymi się w kolektorze (nagar). Te zanieczyszczenia znajdujących się zazwyczaj w paliwie, które zawiera również niedopalone cząstki benzyny i oleju. Wraz z coraz większą ilością odkładającego się nagaru, kanały przepływu powietrza stają się coraz węższe, w wyniku czego kolektor dolotowy nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania.

Ile kosztuje naprawa kolektora dolotowego?

Cena może być bardzo zróżnicowana i zależeć o wielu czynników. Jeżeli doszło do zatkania kolektora, wystarczy jego demontaż i regeneracja (koszt 400–1000 zł) lub wymiana na nowy (koszt do 3000 zł). Jeżeli jednak zanieczyszczenia przedostały się o wiele dalej, skutki mogą być poważne w postaci np. uszkodzonych tłoków, cylindrów czy katalizatora. Zazwyczaj taka awaria kończy się generalnym remontem jednostki napędowej lub jej wymianą. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, jak wysokie koszty się z tym wiążą.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
InPost_paczkomaty
Dpd
Gls
Cargo

Płatności

Przelewy24
Blik
Gotówką przy odbiorze