-10% W APLIKACJI! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

0
0
4
4
3
3
5
5
1
1
8
8
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Jakie są typowe uszkodzenia sprężyn zawieszenia?

Sprężyny zawieszenia to zwykle pierwsze elementy, które poddaje się oględzinom podczas regularnej kontroli układu zawieszenia. Jako ruchome elementy zawieszenia są szczególnie narażone na uszkodzenia, bo nie dość, że muszą się zmagać ze zniszczonymi drogami, to jeszcze często są wystawione na działanie fatalnych warunków atmosferycznych. Jakie są typowe uszkodzenia sprężyn zawieszenia?

Jakie są typowe uszkodzenia sprężyn zawieszenia?

Duże naprężenia, które powstają, gdy koła wpadają w dziurę, mogą spowodować nagłe pęknięcie sprężyny. Pęknięcia powstają zwykle na skrajnych zwojach sprężyny. Dlatego dokonując oględzin sugerujemy zwrócić szczególną uwagę na zakończenia sprężyn, czy nie noszą początkowych śladów pęknięć. Do innych, typowych usterek sprężyn zawieszenia należy zaliczyć załamanie lub trwałe odkształcenie sprężyn. Końce sprężyn w procesie produkcyjnym są równo obcinane, dlatego załamanie może wskazywać nierówne, poszarpane zakończenie sprężyny. Odkształcenie można także stwierdzić, porównując po obu stronach wysokość któregoś z elementów względem równego podłoża.

Podczas kontroli należy także koniecznie sprawdzić sprężyny pod kątem korozji, która jest jednym z najczęstszych powodów mechanicznego uszkodzenia tego podzespołu. Korozję można łatwo dostrzec, bowiem jeżeli lakier, którym sprężyna jest pokrywana w procesie produkcyjnym ulegnie uszkodzeniu, to na jej powierzchni szybko pojawią się rude wżery korozyjne. Korozja nie tylko osłabia materiał, ale doprowadza także do utraty wymaganej sztywności sprężyny. W przypadkach skrajnego zaniedbania może dojść nawet do załamania sprężyny. Niestety ze względu na polskie warunki drogowe, obecność korozji jest zwykle nieunikniona, bowiem piasek, brud, wilgoć, a zimą sól mają działanie destrukcyjne dla niemal wszystkich elementów układu zawieszenia.

Popularne z kategorii Sprężyny zawieszenia

Sprężyna talerzowa BORSEHUNG B11365
14,00 zł
0 (0 ocen)
Sprężyna talerzowa TEDGUM 00504084
17,00 zł
0 (0 ocen)
Sprężyna talerzowa FEBEST OPSI-ASHRL
27,00 zł
0 (0 ocen)
Osprzęt sprężyny / resora MEYLE 100 512 0028
15,00 zł
0 (0 ocen)
Osprzęt sprężyny / resora MEYLE 014 032 0014
18,00 zł
0 (0 ocen)
Sprężyna zawieszenia SACHS 998 551
119,00 zł
4.4 (18 ocen)
Sprężyny zawieszenia w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Sprężyny zawieszenia pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Sprężyny zawieszenia
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.

Powiązane artykuły

Jak wymienić sprężyny zawieszenia?

Jak wymienić sprężyny zawieszenia?

Proces wymiany sprężyn zawieszenia nie należy do czynności skomplikowanych, jednak wymaga doświadczenia warsztatowego. Niezbędne będą także specjalistyczne narzędzia, które nie każdy posiada w swoim garażu; wymiana wymaga bowiem stosowania odpowiednich narzędzi ściskających. Jeżeli nie posiadacie takich urządzeń, wymianę sprężyn sugerujemy powierzyć mechanikowi.

czytaj więcej >
Jak rozpoznać zużycie sprężyn zawieszenia?

Jak rozpoznać zużycie sprężyn zawieszenia?

Kierowcy bardzo często zapominają, że w układzie zawieszenia znajdują się nie tylko amortyzatory, a także inne istotne podzespoły. Zawieszenie składa się także m.in. ze sprężyn, które są typową częścią eksploatacyjną i z czasem ulegają zużyciu. Wielu użytkowników jest tego nieświadoma, a usterki wynikające ze zużycia sprężyn okazują się ogromnym zaskoczeniem. Jak ocenić stopień zużycia sprężyn i kiedy należy je wymienić?

czytaj więcej >
Czy warto wymieniać sprężyny okresowo?

Czy warto wymieniać sprężyny okresowo?

W zasadzie niemal każdy kierowca reaguje na to pytanie ze zdziwieniem. Faktem jest jednak, że sprężyna zawieszenia po przebiegu 200 tys. km straci całkiem sporo ze swojej pierwotnej charakterystyki. Dalszy kilometraż będzie jedynie pogarszał jej właściwości i stan, aż sprężyna zupełnie się zużyje. Wymianę sprężyn warto zaplanować po dużym przebiegu, gdy macie zamiar zamontować nowe amortyzatory.

czytaj więcej >
Jakie są zalety i wady sprężyn zawieszenia?

Jakie są zalety i wady sprężyn zawieszenia?

Samochody od bardzo dawna wyposażane są w resory, które na samym początku były po prostu sprężystymi płaskownikami, a następnie elementami pneumatycznymi i hydropneumatycznymi. Bez wątpienia najczęściej stosowanym rozwiązaniem pozostaje jednak sprężyna śrubowa.

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze